Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Daniel schreef: ↑za 11 sep 2021, 14:04
ProRail Twittert dat door uitgelopen werkzaamheden geen goederentreinen naar Duitsland kunnen rijden.
Nu zijn er inderdaad werkzaamheden tussen Arnhem en Oberhausen en "spoorproblemen" tussen Venlo en Mönchengladbach, maar wat is er dan bij Bad Bentheim aan de hand dat daar niet wat langs kan?
Overigens voor de internationale reizigers ook wel de nodige gevolgen: alle ICEs van/naar Nederland vallen uit en reizigers in de Nightjet naar Oostenrijk van gisteren ontwaakten vanmorgen in Venlo naar het schijnt. Vanavond valt die ook uit hierdoor.
Bad Bentheim was niks aan de hand, alleen druk met (omgeleide) goederentreinen.
Vanochtend nog wel een aanrijding persoon in Osnabruck wat beperkingen gaf gezien de persoon dronken van het perron gevallen is...
Suus schreef: ↑za 11 sep 2021, 16:01
Ik weet niet zo goed wat je anders moet doen. In een bus zetten en dan heb je geen rijtuigen in Duitsland. Of vanaf Venlo terugrijden naar Eindhoven en dan via Heerlen rijden, maar ik weet überhaupt niet of de Vectron daar mag komen en dan ben je alsnog uren vertraging.
Die Vectron lust de ATB-NG die nu nog op Landgraaf - grens ligt niet, dus dat is geen optie. Of er moet een loc met ATB-NG in voorspan voor.
en-es schreef: ↑za 11 sep 2021, 17:44
Okee. Ik zie dat nergens terug. Maar dan hoop ik maar dat de gestrande reizigers zo snel mogelijk hun reis kunnen hervatten.
Volgens de huidige prognose op z'n vroegst maandagavond uit Amsterdam, wellicht eerder na een busrit naar Düsseldorf.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Dat zal zijn omdat in de versperringsmaatregel alleen ICE 150-159 zijn opgeheven. In de melding van NS is de prognose wel aangepast: er wordt nu verwacht dat er vanaf zondag 5.00 uur weer treinen tussen Venlo en Mönchengladbach rijden.
Edit: uit de DB reisplanner komt dit (bij een RE13): Außerplanmäßige Bauarbeiten zwischen Breyell und Venlo. Die Strecke ist gesperrt. Es kommt zu Verspätungen und Teilausfällen. Züge aus Hamm (Westf) Hbf enden / beginnen in Breyell. Ein Ersatzverkehr mit Bussen der Firma Raht Reisen ist eingerichtet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Daniel schreef: ↑za 11 sep 2021, 18:29
Dat zal zijn omdat in de versperringsmaatregel alleen ICE 150-159 zijn opgeheven. In de melding van NS is de prognose wel aangepast: er wordt nu verwacht dat er vanaf zondag 5.00 uur weer treinen tussen Venlo en Mönchengladbach rijden.
Edit: uit de DB reisplanner komt dit (bij een RE13): Außerplanmäßige Bauarbeiten zwischen Breyell und Venlo. Die Strecke ist gesperrt. Es kommt zu Verspätungen und Teilausfällen. Züge aus Hamm (Westf) Hbf enden / beginnen in Breyell. Ein Ersatzverkehr mit Bussen der Firma Raht Reisen ist eingerichtet.
Blijft de 421 dan tot die tijd in Venlo staan? Hij schijnt namelijk wel vertrokken te zijn uit Asd.
Daniel schreef: ↑za 11 sep 2021, 14:04
en reizigers in de Nightjet naar Oostenrijk van gisteren ontwaakten vanmorgen in Venlo naar het schijnt.
Vreemd. Die trein vertrok dus uit Amsterdam maar ging niet verder dan Venlo. Maar de reizigers bleven in Venlo tot de volgende ochtend in de trein?
Iets soortgelijks heb ik ergens 2005/2006 gehad met een Skitrein/Alpen Express., mijn reizigers waren niet blij toen te in de ochtend de gordijntjes open deden en we in Maastricht op het opstelterrein stonden
Uiteindelijk zijn we toen terug gegaan naar Utrecht, waarvandaan de reizigers per bus richting Zwitserland en Oostenrijk vertrokken
Geen idee of het op de bingokaart staat... Maar ook typisch Duits.
"(Oud) persoon die door de trein loopt vanwege reizigers tellingen"
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Kan iemand misschien een afbeelding maken van al die bingodingen? Dan kan ik die doorsturen naar een Duitse die ik ken, zal ze vast waarderen als ze weer een reisje maakt naar haar thuisstad.
Vraagt-ie je ook het hemd van het lijf over waar je naartoe gaat en waar je vandaan komt en hoe je daar bent gekomen en hoe je na je uitstapstation weer verder gaat en welke kleur sokken je gisteren aan had?
In de ICE heb je toch wel vaker een conducteur die juist heel snel klakkerdeklakkerdeklak door de trein loopt met zo'n apparaatje voor de bezetting volgens mij.
En neem ook meteen kaartsoortenonderzoek mee: zo'n oude man met zo'n klapbord en papieren formulieren die een kwartier per reiziger duren om in te vullen. Altijd leuk als je met een Tsjechisch kaartje reist of een Nederlands Euregioticket of zo.
Het was nog net geen kaartsoortonderzoek, maar wel een oude meneer met klapbord ja
Overigens gaat hij nu helemaal alleen met de RB 97 naar Brilon Stadt toe. Dus groetjes vanuit de talent van de RE 57 op station Brilon Wald.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km