Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13107
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Z2N »

Vertraging van onbekende duur.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Chrysa
Berichten: 7986
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Chrysa »

Heb ik daar zo'n dure reservering voor. -0-
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50850
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Tweede treinstranding van de dag op de HSL. Thalys rijdt via Roosendaal.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Mikos »

Er was een defecte trein op de HSL, dan moet nog duidelijk worden of deze Thalys doorrijdt en zo ja, wanneer hij komt. Zodra ze dat weten, is het vertrek bevestigd en kan er ook getoond worden wanneer de trein verwacht wordt te vertrekken.
Chrysa
Berichten: 7986
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Chrysa »

Ik ben dus precies tussen die twee strandingen door over de HSL gekomen. :')
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3433
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Tom024 »

umbusko schreef: za 26 jun 2021, 23:52
umbusko schreef: vr 25 jun 2021, 02:33 In de buurt van Hodonín (zuidoost-Tsjechië, aan de Slowaakse grens) is een heuse tornado langsgekomen. :shock: Er worden al minstens 5 doden gemeld, verder zijn er een hoop gewonden en liggen een aantal dorpen volledig in puin...
České dráhy, VlakFest (een particuliere vervoerder met feesttreinen), SŽDC (de Tsjechische ProRail) en ZSSK hebben samen een trein met couchetterijtuigen bij het dorp Hrušky neergezet om opvang te bieden aan de ergst getroffenen. Facebooklinkje
Goed nieuws *O*

Het treinverkeer tussen Hodonin en Breclav is volgens een bericht op Drehscheibe weer genormaliseerd. Na de tornado moest de dienst lange tijd uitgevoerd worden met dieseltractie, intussen kunnen er ook weer elektrische treinen rijden.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ICE11 »

Sinds vandaag is ook Hagen <> Siegen weer volledig vrij.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Ferdinand »

Wat een eikels zijn het ook eigenlijk; om 9:12 kwamen we met de ICE uit Nederland binnen op station Düsseldorf Hbf waar ik een oorspronkelijke overstaptijd had van 27 minuten. Daar was er nog maar eentje van overgebleven. Het scheelde dat ik vooraan bij de deur stond, want anders had ik de overstap nooit gehaald en maar liefst vier uur vertraging opgelopen naar mijn eindbestemming. ICE 621 naar München vertrok doodleuk op tijd om 9:13 wat betekende dat mensen die ook maar iets trager waren de overstap niet gehaald hebben

Afin, heel blij dat ik de overstap gehaald heb.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door AppleMoose »

Vertrekt in Duitsland eindelijk een keer een trein op tijd, is het weer niet goed :N (A)
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
MaartenD
Berichten: 671
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door MaartenD »

Ferdinand schreef: vr 24 dec 2021, 09:21 Wat een eikels zijn het ook eigenlijk; om 9:12 kwamen we met de ICE uit Nederland binnen op station Düsseldorf Hbf waar ik een oorspronkelijke overstaptijd had van 27 minuten. Daar was er nog maar eentje van overgebleven. Het scheelde dat ik vooraan bij de deur stond, want anders had ik de overstap nooit gehaald en maar liefst vier uur vertraging opgelopen naar mijn eindbestemming. ICE 621 naar München vertrok doodleuk op tijd om 9:13 wat betekende dat mensen die ook maar iets trager waren de overstap niet gehaald hebben

Afin, heel blij dat ik de overstap gehaald heb.
De vraag is of dat daar nodig was geweest. De 621 stopt bij elke lantaarnpaal (Montabaur, Limburg Süd) en de 121 niet.
Volgens de app zal de 121 om 10:29 in Frankfurt Flughafen zijn, de 621 om 10:35.
Hou dat eens in de gaten. Is er niks omgeroepen in de trein? Ik gok dat je in Montabaur (10:03) de 121 aan je voorbij ziet razen.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Ferdinand »

Ik zag hem net voorbij razen ja in Limburg.

Bijzonder dat de conducteur dan niet gemeld heeft in het Ruhrgebied dat je beter pas in Frankfurt kan overstappen. Die heeft het er helemaal niet over gehad en verwees je alleen maar door naar de ICE van een halfuur later naar München.

Wel goed om te onthouden voor in de toekomst. Ik wist niet dat deze treinen zo lang parallel reden.
Chrysa
Berichten: 7986
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Chrysa »

Ik stapte gisteravond in een trein op station Bulle, waarvan op de trein stond dat het de S50 naar Palezieux was.

Opeens sprongen de schermen echter op Nicht Einsteigen, en dat ding vertrok met mij erin ruim voor vertrektijd. In paniek meteen aan de noodrem getrokken, waarna de machinist buitenom kwam en me meteen uitlachte. :')

Hij is even naar de andere cabine gelopen en heeft me weer terug op het station afgezet, waarna hij weer naar het depot ging. Ook weer eens meegemaakt. :@
MaartenD
Berichten: 671
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door MaartenD »

Ferdinand schreef: vr 24 dec 2021, 10:18 Ik zag hem net voorbij razen ja in Limburg.

Bijzonder dat de conducteur dan niet gemeld heeft in het Ruhrgebied dat je beter pas in Frankfurt kan overstappen. Die heeft het er helemaal niet over gehad en verwees je alleen maar door naar de ICE van een halfuur later naar München.
Dat had de conducteur best mogen vertellen ja. Maar had je hem ook verteld dat je die overstap moest hebben?
Normaal, als de 121 op tijd is, is het natuurlijk geen enkel probleem.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Ferdinand »

Heel veel mensen in de ICE vanuit Nederland moesten precies deze overstap hebben op de ICE 161 naar München. Expliciet voor deze trein gaf hij aan dat deze trein niet zou wachten op ons en je maar de ICE van een halfuurtje later moet nemen naar München. Je zou toch wel verwachten dat die conducteur dan wel weet dat we diezelfde trein gaan inhalen en er dus een ruimere overstap mogelijk is op Frankfurt flughafen/hbf.

Met die ICE later haal je dus niet de Eurocity richting Klagenfurt in München, een trein die veel wintersporters willen hebben aangezien vandaag ook de laatste dag is dat je zonder al te veel gezeik Oostenrijk in kan als Nederlander.
waldo79
Berichten: 7601
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door waldo79 »

Je legt nu wel een deel van jouw eigen verantwoordelijkheid bij de conducteur neer. Als zo'n overstap voor jou heel belangrijk is, dan hoor je ook zelf wat initiatief te nemen.
DDietzen
Berichten: 1304
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door DDietzen »

Je moet er toch wel vanuit kunnen gaan dat de conducteur juiste informatie omroept qua overstappen. Zeggen dat je maar een latere trein moet nemen terwijl de oorspronkelijke trein nog prima te halen valt, vind ik niet onder 'juiste informatie' vallen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39110
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Daniel »

Zeker in vakantietijd, met juist meer incidentele reizigers in die trein, kan een omroep dat de aansluiting hier niet wacht maar verderop wel te halen is heel veel onrust wegnemen. Vergeet niet dat een wintersporter die die ene keer per jaar met de trein gaat waarschijnlijk stipt zijn reisplan van het kaartje opvolgt en überhaupt niet weet dat het ook anders kan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
henrivanderweijden
Berichten: 720
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door henrivanderweijden »

De vraag is natuurlijk of de hc van de 121 wel wist dat ie de 621 ging inhalen. Normaal rijdt de 121 ruim voor de 621 uit, planmatig is er dus geen inhaling.
waldo79
Berichten: 7601
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door waldo79 »

DDietzen schreef: vr 24 dec 2021, 15:14 Je moet er toch wel vanuit kunnen gaan dat de conducteur juiste informatie omroept qua overstappen. Zeggen dat je maar een latere trein moet nemen terwijl de oorspronkelijke trein nog prima te halen valt, vind ik niet onder 'juiste informatie' vallen.
Hier gaan klagen getuigt ook van enige lamlendigheid....
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Ferdinand »

Toch best wel wat Nederlanders hebben het Gasteinertal weten te vinden, ondanks de inreismaatregelen. Dat was ook te merken aan de skibus vanmiddag. De dienstregeling is perfect gericht op skiërs (tussen 14:30 en 16:00 veel bussen richting hotels en in de ochtend veel richting de piste) en is daarmee hier een uitstekend alternatief voor de auto. Een hotel in de binnenstad van Bad Gastein wordt ook nog eens gerenoveerd waardoor daar geen auto's langs mogen en je een paar kilometer moet omrijden om bij de piste te komen. De bus rijdt flexibele paaltjes over en kan zo door de bouwplaats heen rijden.

Wat ook ideaal is, is de goede overstap naar andere gebieden zoals Graukogel, Sportgastein en Bad Hofgastein. De aansluitende bus staat op drukke momenten bijna altijd al klaar.
Bart
Berichten: 1183
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:51

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Bart »

Interessante dienstverlening wel tussen Węgliniec en Görlitz. :')

In Węgliniec wordt om te beginnen het middenperron verbouwd (daar was het ook wel aan toe). Alle treinen stoppen op de buitenste sporen en je moet helemaal om het middelste perron heen lopen. Hier vond ik een impressie, al ziet het er nu door de sneeuw nog wat triester uit https://www.eluban.pl/galeria/182,remon ... w-weglincu

De trein naar Görlitz van 9:50 bestaat volgens bahn.de niet. De Koleje Dolnoslaskie kent hem ook niet (maar goed da's 'logisch', het is een stoptrein van de PKP). Volgens de vertrekstaat zou die moeten vertrekken van spoor 6Z, een geïmproviseerd zakspoortje buiten gehoorsafstand van de omroep, zonder beschutting en zonder reisinformatie.

Iets na 10 uur komt er dan een motorwagentje voorrijden met 1 deur en gevoeld iets van 8 zitplaatsen (maar wel rolstoelwc *O* ). Een Baureihe SA135, voor de liefhebber. De conducteur claimt 1 vierzitter als hc-ruimte

Bij elke tussenstop geeft de konduktor hangend uit de deur per portofoon toestemming aan de machinist, die 5 meter verder zit, om te vertrekken.

In Görlitz ontbreken de volgende treinen terug richting Polen compleet op de vertrekstaten. De CTA geeft een trein van 11:50 aan naar Zgorzelec die volgens mij niet bestaat. De trein naar Zielona Gora van 11:01 daarentegen stond nergens vermeld, ook niet op bahn.de, maar zag ik wel vertrekken van spoor 11. Zonder omroep.

Al met al prima ritje maar je moet wel weten wie je kunt vertrouwen qua reisinfo. :')
Timon91
Berichten: 871
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 14:24
Locatie: Arnhem

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Timon91 »

Daar bestaat maar één reactie op: :')

Die trein van 11:50 naar Zgorzelec lijkt de RE Dresden-Görlitz te zijn, die af en toe doorrijdt naar Zgorzelec. Omdat die trein van de DB is klinkt het nog wel logisch dat die wél op het scherm staat, in tegenstelling tot ferroviale mobielen van de KD :mrgreen:
Mijn Flickr account.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21258
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Meltrain »

Bart schreef: ma 27 dec 2021, 13:49 Iets na 10 uur komt er dan een motorwagentje voorrijden met 1 deur en gevoeld iets van 8 zitplaatsen (maar wel rolstoelwc *O* ). Een Baureihe SA135, voor de liefhebber.
Volgens de foto's heeft de trein twee deuren en wel iets meer stoelen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Bart
Berichten: 1183
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:51

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Bart »

Oeps, je hebt helemaal gelijk. Het was een SA105: https://www.bahnbilder.de/bild/polen~di ... 8-auf.html En bij nader inzien denk ik dat de fabrikant 7 deuren moet bestellen om er eentje te bouwen. :)
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door dennistd »

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten