Go Pass vanaf juli enkel nog digitaal te koop

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Plaats reactie
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Go Pass vanaf juli enkel nog digitaal te koop

Bericht door Mr-W »

De NMBS sleutelt op 1 februari aan haar tarieven. De abonnementen stijgen iets sterker in prijs, terwijl sommige losse tickets wat goedkoper worden. Bovendien gaat de NMBS vanaf juli meer digitale tickets verkopen. De tienrittenkaart Go Pass is dan enkel nog digitaal te verkrijgen. Dat meldt de NMBS. De maatregel moet helpen bij het verminderen van agressie tegen treinpersoneel, aangezien er geen discussie meer zal zijn over de papieren invulpassen.
Eerste het goede nieuws. De NMBS wil nieuwe reizigers aantrekken en verlaagt daarom de tarieven van standaard- en weekendbiljetten voor ritten van minstens 35 kilometer in tweede klasse. Biljetten in eerste klasse worden goedkoper op kortere trajecten, zegt NMBS-woordvoerder Bart Crols.
HLN.be
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Go Pass vanaf juli enkel nog digitaal te koop

Bericht door SLToilet »

Jammer van één kant, begrijpelijk dat ze het anders willen van de andere kant. En een resterende vraag: Betekent dit dat ik met de Go Pass alle reizen van tevoren moet invullen of kan ik dan de reizen (digitaal uiteraard) aanvullen kort voordat ik die specifieke reis ga maken?
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Go Pass vanaf juli enkel nog digitaal te koop

Bericht door Mr-W »

Ik ga er vanuit dat men 10 codes krijgt om te verzilveren of iets dergelijks, omdat men de GO-Pass nog steeds met meerdere passagiers mag gebruiken.
Gebruikersavatar
BCh
Berichten: 13
Lid geworden op: do 29 nov 2018, 15:56

Re: Go Pass vanaf juli enkel nog digitaal te koop

Bericht door BCh »

Betekend dit ook dat de Rail Pass digitaal wordt, of blijft deze nog de ouderwetse invulbiljet?
steamer
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 03 apr 2011, 23:35

Re: Go Pass vanaf juli enkel nog digitaal te koop

Bericht door steamer »

Rail Pass wordt ook digitaal, en blijft voorlopig ook in papieren versie.
Prijs stijgt wel fors naar 88 euro.
De Go Pass biljetten (voor 1 dag dus) zouden ook nog gewoon uit de automaat kunnen gehaald worden
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Go Pass vanaf juli enkel nog digitaal te koop

Bericht door Suus »

Niet 88 maar 83 euro. Komt dus maar zes euro bij, in plaats van elf. En ter compensatie is er een prijsverlaging voor het standaardbiljet en het weekendbiljet, die worden aan een commercieel veel interessantere groep verkocht.

En België krijgt een soort Railrunner.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten