
Intercity Berlijn
Re: Intercity Berlijn
Is het niet vanzelfsprekend? Waarom zou DB anders treinstammen met stuurstanden bestellen voor de Amsterdamdienst? 

"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Re: Intercity Berlijn
Omdat die stammen lang niet alleen voor de Amsterdamdienst zijn bestemd, maar ook voor een aantal noord-zuid-IC's binnen Duitsland. Vandaar mijn redenering.
- Meltrain
- Donateur
- Berichten: 16670
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
- Locatie: Rotterdam (Lombardijen)
Re: Intercity Berlijn
De ECx zal (in het begin) met name ingezet gaan worden op de dienst Nederland - Berlin.
Daarnaast is de inzet voorzien op de toeristische verbindingen Köln - Oberstdorf en Köln/Karlsruhe/Berlin - Westerland (Sylt) (Bron)
Opvallend is dat de toeristische treindiensten deels over ongeëlektrificeerde spoorlijnen gaan, waardoor onderweg een loc-wissel noodzakelijk is. (Of zijn de locs van Talgo voorzien van een dieselmotor?)
Daarnaast is de inzet voorzien op de toeristische verbindingen Köln - Oberstdorf en Köln/Karlsruhe/Berlin - Westerland (Sylt) (Bron)
Opvallend is dat de toeristische treindiensten deels over ongeëlektrificeerde spoorlijnen gaan, waardoor onderweg een loc-wissel noodzakelijk is. (Of zijn de locs van Talgo voorzien van een dieselmotor?)
Elke dag van de slaapkamer naar de woonkamer en terug.
Af en toe komt daar bovenop een reis van Rlb naar Dvd en terug.
Af en toe komt daar bovenop een reis van Rlb naar Dvd en terug.
Re: Intercity Berlijn
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten