Intercity Berlijn
Re: Intercity Berlijn
Ik denk dat je toch echt het meer moet zoeken in de marketinghoek: als men zou willen, zouden ze zo een EC-label op de IC Berlijn of de ICs Hamburg-Denemarken kunnen plakken, of zelfs op de IC Brussel.
Daar zijn in de jaren 90 blijkbaar regels voor opgesteld, maar regels voor treincategorieën zijn altijd flexibel. De EC 114 stopt ook overal en nergens in Oostenrijk, dan hoeft een stop in Hilversum het probleem niet te zijn.
Blijkbaar is men bij de NS en de DSB gewoon minder gesteld op de term dan bijvoorbeeld bij de ÖBB en ČD, en is er besloten om de treinen niet zo in de markt te zetten.
Daar zijn in de jaren 90 blijkbaar regels voor opgesteld, maar regels voor treincategorieën zijn altijd flexibel. De EC 114 stopt ook overal en nergens in Oostenrijk, dan hoeft een stop in Hilversum het probleem niet te zijn.
Blijkbaar is men bij de NS en de DSB gewoon minder gesteld op de term dan bijvoorbeeld bij de ÖBB en ČD, en is er besloten om de treinen niet zo in de markt te zetten.
請勿靠近車門
Re: Intercity Berlijn
In Nederland kan ook meespelen dat de Berlijntrein is geïntegreerd in de 1500 die het label IC draagt. Dan is het logisch om de Berlijntrein ook een IC te noemen. Bovendien is geen toeslag of reservering vereist voor binnenlandse reizen; met het label EC krijg je waarschijnlijk veel meer reizigers die denken dat dat wel zo is en de trein gaan mijden. (Wat ik nu al enige keren heb weten gebeuren, als bijvoorbeeld de trein uit Berlijn werd omgeroepen als "internationale intercity naar Amsterdam Centraal".)
-
- Berichten: 427
- Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
- Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm
Re: Intercity Berlijn
Dat laatste is in het geval van de Berlijntrein dan weer niet zo'n drama, want die is over het algemeen druk genoeg...
F.k.a. Bollenstad
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Intercity Berlijn
Als de restauratie die naam verdiende zou DB het geen Bistro noemen...
NS en DSB zijn gewoon minder gesteld op de aanwezigheid van een restauratie. Tenzij ze die zelf niet hoeven te verzorgen: bij de EC's Amsterdam-Londen en Hamburg-Kopenhagen kon men een beetje smokkelen, daar was de restauratie op de boot
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Intercity Berlijn
In ieder geval heeft DSB nog iemand van de railcatering rondlopen, met best wel prima koffie. Ik zou ook zweren dat zowel op de heen- als op de terugreis het Duitse personeel het een Eurocity noemde, dus die trein is dan toch een beetje hybride.
Re: Intercity Berlijn
Ik heb er niet expliciet op gelet op m'n reizen van en naar Kopenhagen, maar volgens mij verschilt het een beetje per crew of de Duitsers het een EC of een IC noemen. De Denen noemen het in ieder geval altijd een IC, en zo staat ie ook op de borden
請勿靠近車門
Re: Intercity Berlijn
En die rijdt veel te weinig, dan moet je daar toch eens een uurdienst van gaan maken. In Duitsland is daar blijkbaar genoeg vraag naar (met 4 verbindingen via de NBS, exclusief de internationale), ik kan me niet indenken dat je die vanuit Nederland niet vol krijgt. Maar goed, Nederland, druk, ambitie, duur.
Het is alsof ze denken dat dit een verbinding wordt voor Flixtrain.
Er staat ook een FR 90- IC Westerland(Sylt) - Hamburg-Altona - Münster(Westf)Hbf - Düsseldorf Hbf - Limburg Süd - Frankfurt(M)Hbf - Ingolstadt Hbf - München Hbf - DPF
Via Limburg Süd... dat kan alleen via de NBS en er is geen IC die via de NBS gaat.
Re: Intercity Berlijn
Het Deutschlandtakt is daarom ook met een flinke korrel zout te nemen. NSI wil al langer een uursdienst naar Keulen.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Intercity Berlijn
Hierin staat de FV94 ingetekend als Amsterdam-Köln, maximale snelheid 200km/h. Dus niet over NBS. Dan zou je daar geen ICE3 voor nodig hebben maar kan het in theorie ook met ICE L of ICNG.MetroRET schreef: ↑ma 12 sep 2022, 21:22 Ik ben ook wel benieuwd hoe men dit pad zou willen inpassen in de Nederlandse treindienst, weliswaar aangeduid als conzept 2024/2025, maar deze tijden zijn ook voorzien voor eind 2023 (https://fahrweg.dbnetze.com/resource/bl ... t-data.pdf)
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Intercity Berlijn
Wat is precies de NBS?
Re: Intercity Berlijn
De Bundespolizei heeft afgelopen zondag in Bad Bentheim een lijk gevonden in een IC Berlijn afkomstig uit Nederland. Na wat uitzoekwerk lijkt het te gaan om IC 145 https://www.mv-online.de/region/grafsch ... 84755.html
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Intercity Berlijn
Vreemde naam voor dat lijk.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Intercity Berlijn
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Intercity Berlijn
Je weet toch dat het op het ovinnederland forum verplicht is om het bus of treinnummer te noemen, anders raken mensen van slag.
Ik heb geen onderschrift
Re: Intercity Berlijn
Zou een interessante aflevering kunnen zijn van Tatort.
-
- Berichten: 736
- Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41
Re: Intercity Berlijn
De 145 is met -3 in Gesundbrunnen aangekomen dus dat lijkt met niet. De 147 is echter met -2 in Bad Bentheim aangekomen en daarna opgeheven dus dat lijkt me een betere kandidaat.cassie127 schreef: ↑ma 07 nov 2022, 22:00 De Bundespolizei heeft afgelopen zondag in Bad Bentheim een lijk gevonden in een IC Berlijn afkomstig uit Nederland. Na wat uitzoekwerk lijkt het te gaan om IC 145 https://www.mv-online.de/region/grafsch ... 84755.html
Re: Intercity Berlijn
Weet iemand of de nieuwe ICE L treinen geschikt worden voor de HSL-Zuid? Dit vanwege de OV-SAAL plannen om de 1500, waarin de IC Berlijn geïntegreerd zit, naar Schiphol te sturen i.p.v. Amsterdam Centraal. Aangezien de capaciteit bij Schiphol beperkt is en men in de toekomst wil doorgroeien naar 8 intercity's per uur over de HSL zou het verlengen van de IC Berlijn als binnenlandse IntercityDirect naar Rotterdam i.p.v. keren op Hoofddorp Opstel dan een logische stap zijn, maar kan dit ook?
Re: Intercity Berlijn
Bijzondere locomotief voor de IC Berlijn: http://drehscheibe-online.de/foren/read ... 0,10275372
Re: Intercity Berlijn
De link lijkt kapot, ten eerste is het "drehscheibe" en niet "drehschiebe", en ook als ik dat repareer zegt DSO "Seite nicht gefunden".
Re: Intercity Berlijn
Problemen met DSO? Dat klinkt bekend.
Maar ik kan de link gewoon openen.
Maar ik kan de link gewoon openen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Intercity Berlijn
Had inderdaad eerst een foute link neer gezet maar die is inmiddels weer goed
Re: Intercity Berlijn
Waar blijft de tijd hè, ook al weer een museumlijn.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Ik neem aan dat je Hamburg bedoelt?henrivanderweijden schreef: ↑vr 20 jan 2023, 06:53 Mooie waardeloze aansluiting van de IC Berlin van/naar Hannover. Nou ja, robuust is ie maar Osnabrück is nou niet het meest fantastische station om een half uur te wachten op je aansluiting.
Volgens de plannen voor 2024 (zie hier) zou er een extra tweeuurlijks rijpad NRW-Osnabrück-Hamburg ontstaan met overstap van 4 minuten in Osnabrück voor de relatie Amsterdam-Hamburg. Wie graag een risicootje en geen treinbinding heeft, zou kunnen proberen die onofficiële overstap te halen, dan wordt Amsterdam-Hamburg in 4u45 mogelijk (of 4u35 als het enkele malen per dag versnelde ICB-pad in Nederland intact blijft) en Amsterdam-Kopenhagen op sommige momenten zelfs in pakweg 9u30.
De vraag is echter of die plannen überhaupt doorgaan, of dat pad wel benut gaat worden, en zo ja, of dat door DB of door een andere partij (Flix?) zal zijn.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 96 gasten