Intercity Berlijn

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Intercity Berlijn

Bericht door cassie127 »

Dan zie je weer met die Loc.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Intercity Berlijn

Bericht door Vinny »

Ja dat wordt een dieselloc uit de mottenballen halen :lol: :6
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Intercity Berlijn

Bericht door Daniel »

En de komende tijd ook nog een boot :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
verfmeer
Berichten: 784
Lid geworden op: di 08 apr 2014, 21:31

Re: Intercity Berlijn

Bericht door verfmeer »

Als je toch met een diesellocomotief gaat rijden kan je beter via Enschede - Münster rijden.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Intercity Berlijn

Bericht door Vinny »

Kan dat tegenwoordig dan weer wel?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
waldo79
Berichten: 7649
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Intercity Berlijn

Bericht door waldo79 »

Nee, er is geen doorgaande verbinding in Enschede.
Dionysusnu
Berichten: 551
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Intercity Berlijn

Bericht door Dionysusnu »

Hard genoeg duwen, dan valt dat stootblok wel mee.
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Intercity Berlijn

Bericht door VIRM »

Wilde de provincie Overijssel dat niet veranderen...? ;)
Beul van de blindegeleidelijn
MaartenD
Berichten: 702
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Intercity Berlijn

Bericht door MaartenD »

Als we dan toch creatieve routes gaan bedenken, bij Coevorden plak je een dieselloc aan de achterkant (kopmaken dus, niet de boog nemen) en bij Bentheim haal je die er weer af (ook weer kopmaken, dus de elok staat goed).
en-es
Berichten: 4472
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Intercity Berlijn

Bericht door en-es »

Ik denk dat er domweg geen alternatieven zijn. Via Emmerich wordt een lastig verhaal aangezien het traject al mudvol zit. Maar als het lukt dan zou je dus elk uur een verbinding Amsterdam-Oberhausen kunnen hebben. Rijden er ook weer internationale treinen tussen Oberhausen en Essen.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Intercity Berlijn

Bericht door Vinny »

Het draadje is wel een mooie illustratie over hoe 'goed' de grensoverschrijdende infrastructuur is tussen Nederland en Duitsland op spoorgebied -0-
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Intercity Berlijn

Bericht door Meltrain »

Het is altijd nog beter dan tussen Nederland en België.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
rooddolfijn
Berichten: 774
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Groot-Utrecht

Re: Intercity Berlijn

Bericht door rooddolfijn »

Die grens is ook een stukje korter dan de Duitse grens.
Eigenlijk zou je het aantal gemiddelde spoorverbindingen per x kilometer moeten uitrekenen om vergelijkbare getallen te krijgen.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10593
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Intercity Berlijn

Bericht door trolly »

De site landenweb.nl geeft voor de lengte van de Nederland-Belgische grens 450 km en voor de lengte van de Nederland-Duitse grens 577 km. Ja, het verschil is ook kleiner dan ik dacht, maar we rekenen er maar mee.

Grensoverschrijdend personenspoor NL-BE vinden we bij Roosendaal, de HSL en Eijsden. Idem, maar dan NL-DE: Eygelshoven, Venlo, Zevenaar, Glanerbrug, De Lutte, Bad Nieuweschans. Drie stuks voor België, het dubbele voor Duitslans dus. Tenzij ik iets over het hoofd zie.

Waarmee het gevraagde aantal grensoverschijdende personenspoorverbindingen per kilometer dus komt op 0,00667 tegen 0,01004 Sgros/km. Duitsland wint op alle fronten.

Disclaimer: aan de praktische bruikbaarheid van de sporen in kwestie zijn in dit onderzoek geen eisen gesteld. Plan je reis in de app. Zorg voor een opgeladen telefoon, een goed humeur en ruim voldoende leeftocht.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Intercity Berlijn

Bericht door Suus »

Weet je van het leuke van grenzen is? Als je ze steeds verder in detail gaat bekijken, dan worden ze steeds een beetje langer :D
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10593
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Intercity Berlijn

Bericht door trolly »

#baarle
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
iamthedutchdude
Berichten: 991
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: Intercity Berlijn

Bericht door iamthedutchdude »

trolly schreef: do 02 nov 2023, 05:22 Grensoverschrijdend personenspoor NL-BE vinden we bij Roosendaal, de HSL en Eijsden. Idem, maar dan NL-DE: Eygelshoven, Venlo, Zevenaar, Glanerbrug, De Lutte, Bad Nieuweschans. Drie stuks voor België, het dubbele voor Duitslans dus. Tenzij ik iets over het hoofd zie.
Jazeker, richting Duitsland de grensovergangen Bocholtz en Groesbeek. :6
Ik geef toe: niet het meest gangbare personenvervoer (respectievelijk de Miljoenenlijn en de Grenzland Draisine), maar het ligt er wel en is ook in gebruik voor "personenvervoer".
rooddolfijn
Berichten: 774
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Groot-Utrecht

Re: Intercity Berlijn

Bericht door rooddolfijn »

trolly schreef: do 02 nov 2023, 05:22 De site landenweb.nl geeft voor de lengte van de Nederland-Belgische grens 450 km en voor de lengte van de Nederland-Duitse grens 577 km. Ja, het verschil is ook kleiner dan ik dacht, maar we rekenen er maar mee.

Grensoverschrijdend personenspoor NL-BE vinden we bij Roosendaal, de HSL en Eijsden. Idem, maar dan NL-DE: Eygelshoven, Venlo, Zevenaar, Glanerbrug, De Lutte, Bad Nieuweschans. Drie stuks voor België, het dubbele voor Duitslans dus. Tenzij ik iets over het hoofd zie.

Waarmee het gevraagde aantal grensoverschijdende personenspoorverbindingen per kilometer dus komt op 0,00667 tegen 0,01004 Sgros/km. Duitsland wint op alle fronten.
Dat valt tegen ten opzichte van mijn verwachting -0- De Duitse grens had ik groter verwacht, dan de Belgische.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Intercity Berlijn

Bericht door Meltrain »

Maar de grens met Duitsland is ook groter/langer dan de grens met België, dus dat voldoet dan toch ook aan je verwachtingen?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
rooddolfijn
Berichten: 774
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Groot-Utrecht

Re: Intercity Berlijn

Bericht door rooddolfijn »

Dat klopt, alleen ik had verwacht dat het verschil tussen de 2 veel groter zou zijn.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
RTBS
Berichten: 173
Lid geworden op: di 21 nov 2017, 17:38

Re: Intercity Berlijn

Bericht door RTBS »

Je kunt wel de meest creatieve trajecten verzinnen maar reken er maar op dat het huidige traject de enige haalbare is, dat is ook al door een onderzoeksbureau aangetoond. Het huidige traject is het snelste, nu en ook in 2040 (en wordt nog sneller).

Via Emmerich is een behoorlijke omweg en moeten er diverse ICE-stations overgeslagen worden om die omweg goed te maken. Daarnaast zou dat ten koste gaan van andere ICE-verbindingen aangezien er simpelweg geen ruimte is op dat traject. Nederland kan zoveel willen maar denk je nou echt dat DB twee verschillende trajecten wil met exact hetzelfde begin als eindstation? Gaat nooit gebeuren...

De ICB zal in de toekomst hoogst waarschijnlijk ieder uur gaan rijden op het huidige traject en geen snelle en een langzame maar alleen maar snellere. Ieder uur dus een Amsterdam-Osnabruck en vanaf daar verder alles naar Berlijn of om en om Berlijn/Hamburg(-Kopenhagen).
MetroRET
Berichten: 3822
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Intercity Berlijn

Bericht door MetroRET »

Twee verschillende trajecten met dezelfde begin- & eindpunten.

Check eens hoeveel varianten er wel niet zijn tussen Hamburg-Altona en München Hbf :Y .
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Intercity Berlijn

Bericht door cassie127 »

Ik kom al op minstens 4 hoofdroutes uit met binnen die routes nog allerlei subroutes
Hamburg - Hannover - München
Hamburg - Berlin - München
Hamburg - Rurhrgebiet - München
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gamma
Berichten: 315
Lid geworden op: zo 06 jul 2014, 15:44

Re: Intercity Berlijn

Bericht door Gamma »

Dat zijn er 3?
DDietzen
Berichten: 1321
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Intercity Berlijn

Bericht door DDietzen »

Ik gokte op 2 verschillende routes door het Roergebied. Eén via Duisburg en één via Wuppertal of zoiets.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 99 gasten