Intercity Berlijn
Re: Intercity Berlijn
Ja oké, maar de in Berlijn zal waarschijnlijk het huidige stoppatroon tussen Amsterdam en Deventer aanhouden.
Re: Intercity Berlijn
Maar dan red je de tijden totaal niet van de versnelde ic Berlijn-treinen.
Re: Intercity Berlijn
Hoe bedoel je? Het plan was destijds gepresenteerd was (voor de kwestie baanstabiliteit) was tussen Amsterdam en Deventer in het huidige IC pad en daarna versneld (kortere haltering Deventer en overslaan Almelo). Amsterdam - Deventer kan dan dus niet zomaar trager worden, want dat is het normale IC pad. Eventuele extra reistijd door deels met 100km/u te moeten rijden moet dus opgevangen worden door of een kleinere marge of door stops in te korte of op te heffen.
Re: Intercity Berlijn
Ik ben ook wel benieuwd hoe men dit pad zou willen inpassen in de Nederlandse treindienst, weliswaar aangeduid als conzept 2024/2025, maar deze tijden zijn ook voorzien voor eind 2023 (https://fahrweg.dbnetze.com/resource/bl ... t-data.pdf)
https://www.fernbahn.de/datenbank/suche ... planauszug
https://www.fernbahn.de/datenbank/suche ... planauszug
https://www.fernbahn.de/datenbank/suche ... planauszug
https://www.fernbahn.de/datenbank/suche ... planauszug
Re: Intercity Berlijn
In die netgrafiek/sigarenzak zie ik ook een extra tweeuursdienst Amsterdam-Keulen. Is die ook met de ICE L ingepland (en zal die dan ook moeten worden getrokken door gehuurde Vectrons net zoals de IC Berlijn), of met de BR408 (die ik eerlijk gezegd niet zo vroeg al had verwacht in de reizigersdienst)?
Daarnaast vind ik oa de uursdiensten Berlijn-Warschau en Hamburg-Padborg(-DK) wel verrassend, maar dat is wellicht meer iets voor een ander topic
Daarnaast vind ik oa de uursdiensten Berlijn-Warschau en Hamburg-Padborg(-DK) wel verrassend, maar dat is wellicht meer iets voor een ander topic
Re: Intercity Berlijn
FV94 is op de site van Fernbahn niet ingevuld (https://www.fernbahn.de/datenbank/suche ... planauszug), wel de FV18 met een stakke 2uursdienst (https://www.fernbahn.de/datenbank/suche ... planauszug // https://www.fernbahn.de/datenbank/suche ... planauszug)DDietzen schreef: ↑ma 12 sep 2022, 21:43 In die netgrafiek/sigarenzak zie ik ook een extra tweeuursdienst Amsterdam-Keulen. Is die ook met de ICE L ingepland (en zal die dan ook moeten worden getrokken door gehuurde Vectrons net zoals de IC Berlijn), of met de BR408 (die ik eerlijk gezegd niet zo vroeg al had verwacht in de reizigersdienst)?
Daarnaast vind ik oa de uursdiensten Berlijn-Warschau en Hamburg-Padborg(-DK) wel verrassend, maar dat is wellicht meer iets voor een ander topic
Om :09 aan te kunnen komen in Bad Bentheim, moet je om :51 weg uit Hengelo, ofwel, strak 3 min achter de RS24 (31200).
Re: Intercity Berlijn
408 staat volgens mij op de planning van/naar Nederland vanaf december 2024, juist ook vanwege de erbarmelijke staat van de 406.DDietzen schreef: ↑ma 12 sep 2022, 21:43 In die netgrafiek/sigarenzak zie ik ook een extra tweeuursdienst Amsterdam-Keulen. Is die ook met de ICE L ingepland (en zal die dan ook moeten worden getrokken door gehuurde Vectrons net zoals de IC Berlijn), of met de BR408 (die ik eerlijk gezegd niet zo vroeg al had verwacht in de reizigersdienst)?
Re: Intercity Berlijn
Op Wierden-Hengelo kom je zo ongeveer in het pad van de 17900 uit, maar dan in het andere halve uur en zonder stop in Aml.MetroRET schreef: ↑ma 12 sep 2022, 21:51FV94 is op de site van Fernbahn niet ingevuld (https://www.fernbahn.de/datenbank/suche ... planauszug), wel de FV18 met een stakke 2uursdienst (https://www.fernbahn.de/datenbank/suche ... planauszug // https://www.fernbahn.de/datenbank/suche ... planauszug)DDietzen schreef: ↑ma 12 sep 2022, 21:43 In die netgrafiek/sigarenzak zie ik ook een extra tweeuursdienst Amsterdam-Keulen. Is die ook met de ICE L ingepland (en zal die dan ook moeten worden getrokken door gehuurde Vectrons net zoals de IC Berlijn), of met de BR408 (die ik eerlijk gezegd niet zo vroeg al had verwacht in de reizigersdienst)?
Daarnaast vind ik oa de uursdiensten Berlijn-Warschau en Hamburg-Padborg(-DK) wel verrassend, maar dat is wellicht meer iets voor een ander topic
Om :09 aan te kunnen komen in Bad Bentheim, moet je om :51 weg uit Hengelo, ofwel, strak 3 min achter de RS24 (31200).
Re: Intercity Berlijn
May ik hopen dat ze dat overpad ook even verplaatsen naar de andere kant. Als er nu een late spoorwijziging komt ben je nog wel effe onderweg naar dat andere perron, zeker als je op spoor 2 staatdennistd schreef: ↑ma 12 sep 2022, 17:36 Dit wordt trouwens het extra perron in Oldenzaal, rechts van het busstation: http://dennistd.nl/bus/odz8000.jpg
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Intercity Berlijn
Wat is het nut van dit extra perron?dennistd schreef: ↑ma 12 sep 2022, 17:36 Dit wordt trouwens het extra perron in Oldenzaal, rechts van het busstation: http://dennistd.nl/bus/odz8000.jpg
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Intercity Berlijn
De ic Berlijn gaat zichzelf tegenkomen op Oldenzaal en moet op snelheid blijven.
Laatst gewijzigd door Zugführer op di 13 sep 2022, 23:21, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige sneren over het niet op de hoogte zijn verwijderd
Reden: Onnodige sneren over het niet op de hoogte zijn verwijderd
Re: Intercity Berlijn
En dan specifiek over het feit dat de 31200 op dat moment in Oldenzaal staat te keren, dus die kan dan niet langer op een doorgaand spoor gaan keren als de IC Berlijn op volle snelheid door Oldenzaal moet scheuren om z'n krappe rijtijd te halen.
Re: Intercity Berlijn
Komt er in dan eigenlijk ook meteen een draad boven te hangen of wil de provincie zich daar nog even op bezinnen.
Re: Intercity Berlijn
Lijkt mij voor een vertraagde kerende RB 61 wel handig...
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Intercity Berlijn
Re: Intercity Berlijn
https://www.deutschebahn.com/de/presse/ ... en-8813268Die neuen Züge werden schrittweise ab Oktober 2024 auf der zweistündlichen Verbindung Berlin-Amsterdam in Betrieb gehen. Ab Juni 2025 werden dann alle Verbindungen auf dieser Linie mit dem ICE L gefahren.
Re: Intercity Berlijn
Dat ziet er niet verkeerd uit.
Ik snap alleen nog steeds waarom DB het een ICE noemt. IC L was in mijn ogen logischer geweest.
Ik snap alleen nog steeds waarom DB het een ICE noemt. IC L was in mijn ogen logischer geweest.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Intercity Berlijn
Waarschijnlijk hierom:
Deutsche Bahn schreef:Wo ICE draufsteht, ist ICE-Komfort drin
Re: Intercity Berlijn
En wie weet ook om de trein als ICE te kunnen beprijzen
Ik heb de indruk dat DB langzaam de treincategorie IC helemaal wil uitfaseren, heb daar ooit geruchten over gehoord, maar niks concreets.
Ik heb de indruk dat DB langzaam de treincategorie IC helemaal wil uitfaseren, heb daar ooit geruchten over gehoord, maar niks concreets.
Re: Intercity Berlijn
Maar wat wilt men dan doen met de ex WB-KISS die men heeft overgenomen en de andere IC2-dubbeldekkers ?
Re: Intercity Berlijn
Misschien werken ze ook wel naar "ICE met restauratie, IC zonder restauratie" toe.
Re: Intercity Berlijn
Treinen die technisch harder kunnen dan 200 km/u worden ICE, treinen met een vmax van 200 km/u blijven een intercity.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten