Intercity Berlijn
Re: Intercity Berlijn
Instap is gewoon op 76cm volgens mij. Bentheim is sowieso aangepast een tijdje terug. Andere stations weet ik niet zo.
Re: Intercity Berlijn
Dus tóch een trein die duidelijk herkenbaar is als een locomotief met rijtuigen. :D
Ik dacht even dat het een soort ICE 2 zou worden, waarbij dat minder duidelijk is.
Ik had wel verwacht dat het ontwerp van het stuurstandrijtuig wat gestroomlijnder zou zijn (zoals Mark 5A), maar ik vind het niet onaardig. :) Ik ben erg benieuwd naar deze treinen.
Is de gelijkvloerse instap ook geschikt voor de Nederlandse stations?
Ik dacht even dat het een soort ICE 2 zou worden, waarbij dat minder duidelijk is.
Ik had wel verwacht dat het ontwerp van het stuurstandrijtuig wat gestroomlijnder zou zijn (zoals Mark 5A), maar ik vind het niet onaardig. :) Ik ben erg benieuwd naar deze treinen.
Is de gelijkvloerse instap ook geschikt voor de Nederlandse stations?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Intercity Berlijn
Ja, want overal op de route zijn de perrons op 76 cm.
- AppleMoose
- Berichten: 6037
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Intercity Berlijn
Is toch de Europese norm?
En verder vind ik de cabines erg veel op een metro lijken.
En verder vind ik de cabines erg veel op een metro lijken.
https://www.vitesse.nl/voorgeelzwart/supporters Help Vitesse de lente door!
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Intercity Berlijn
De Europese norm is 55 of 76 cm, elk land mag zelf kiezen, in dit geval komt het goed uit dat Duitsland tegenwoordig ook 76 cm toepast.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Intercity Berlijn
Tja, met zo'n mooie, lichtgewicht, designfiets zal ophangen een peuleschil zijn. Maar de voor en achter goed bepakte reisfiets lijkt mij een ander verhaal. Eigenaar moet wel ff boven de macht tillen.Z2N schreef:Kwestie van uitleggen lijkt me, de Britten doen eigenlijk niet anders en ook in Franse TER's is het vaak de bedoeling dat je ze ophangt. (..).
Een klem in een takel lijkt mij dan handiger, zeker ook met de zwaardere, elektrische, fietsen in de toekomst.
Wél een mooi model trein, wat mij betreft. :pos:
Zó, da's een lelijke voorkant (wat mij betreft). :XMeltrain schreef: (..)
Ik had wel verwacht dat het ontwerp van het stuurstandrijtuig wat gestroomlijnder zou zijn (zoals Mark 5A), (..)
Laatst gewijzigd door Durashift op wo 13 mar 2019, 21:26, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Intercity Berlijn
Volgens mij moet je je bagage sowieso al van je fiets halen, dat niemand dat doet is een ander verhaal natuurlijk :')
Aan de andere kant kan zoiets dan juist helpen dat te bewerkstelligen :Y
Aan de andere kant kan zoiets dan juist helpen dat te bewerkstelligen :Y
Re: Intercity Berlijn
Belangrijkste reden waarom het Talgo werd: Niemand anders had een aanbod dat aan de eisen van DB voldeed. En met een prijs van 24 miljoen euro per 17-delige trein zijn het ook nog ware koopjes te noemen: https://www.handelsblatt.com/unternehme ... 96804.html
Dat belooft nog wat voor de bestelling van de DSB...
Dat belooft nog wat voor de bestelling van de DSB...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Intercity Berlijn
Volgens de Rheinische Post voert NS overleg met de provincie Noordrijn Westfalen over een snelle treinverbinding naar Berlijn via Arnhem.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9176
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Intercity Berlijn
Kom maar op met die HSL Oost dan. :)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Intercity Berlijn
Die HSL Oost gaat er niet meer komen. HSL is een politiek besmet woord in Nederland en bovendien gaat zo’n HSL de eerstkomende dertig jaar na aanleg doodlopen op de rijksgrens.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Intercity Berlijn
Utrecht-Arnhem naar 200 km/h lijkt al erg onwaarschijnlijk maar zou eventueel nog kunnen als er veel geld is.
Re: Intercity Berlijn
Als er veel geld is kunnen we natuurlijk ook een maglev aanleggen *trein*
-
- Berichten: 3585
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Intercity Berlijn
Als je in Essen of Duisburg een trein uit Amsterdam kan combineren met een stel uit Düsseldorf kan het nog wel eens interessant wordenen-es schreef:Volgens de Rheinische Post voert NS overleg met de provincie Noordrijn Westfalen over een snelle treinverbinding naar Berlijn via Arnhem.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Intercity Berlijn
Ware het niet dat de IC-Berlijn nu al capaciteitsproblemen begint te naderen.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Intercity Berlijn
Je kan prima een goedkopere, tragere en ontsluitende verbinding over de huidige route rijden en daar bovenop een trein rijden die sneller en duurder is (en minder capaciteit heeft) mits het totaalaanbod goed bij de reizigersaantallen en reispatronen past.
Re: Intercity Berlijn
In de zomermaanden is het al een aantal jaar erg druk inderdaad, maar in de diepe wintermaanden valt het aantal grensoverschrijdende reizigers nog best mee.
Verder, leuk een route via Arnhem, maar als dat in plaats van de route via Hengelo is vind ik het geen geweldig idee. Via Hengelo is de reistijd richting Hamburg veel korter dan via Oberhausen, dat is ontzettend om.
Verder, leuk een route via Arnhem, maar als dat in plaats van de route via Hengelo is vind ik het geen geweldig idee. Via Hengelo is de reistijd richting Hamburg veel korter dan via Oberhausen, dat is ontzettend om.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 3585
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Intercity Berlijn
Is er zo'n grote reizigersvraag tussen Nederland en Bremen/Hamburg?
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9176
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Intercity Berlijn
Dat kan tegen die tijd prima via Groningen.Suus schreef:Verder, leuk een route via Arnhem, maar als dat in plaats van de route via Hengelo is vind ik het geen geweldig idee. Via Hengelo is de reistijd richting Hamburg veel korter dan via Oberhausen, dat is ontzettend om.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Intercity Berlijn
Nee en ja. Het is wel ontzettend om, maar de kortste rijstijd Amsterdam->Hamburg is nu al via Oberhausen en dat zal alleen nog maar meer zo zijn als die route wordt verbeterd.Suus schreef:Verder, leuk een route via Arnhem, maar als dat in plaats van de route via Hengelo is vind ik het geen geweldig idee. Via Hengelo is de reistijd richting Hamburg veel korter dan via Oberhausen, dat is ontzettend om.
Intercity Berlijn
Uh nee, de kortste reistijd Amsterdam - Hamburg is met overstap in Osnabrück 5:14. Via Oberhausen kan ik niets vinden wat sneller is dan 5:36.
Heb je wel eens in een Intercity (of RE) gezeten tussen Leer en Bremen? Kan het aanraden, dan kan je zien dat er heel veel geld bij moet voordat het ooit een serieuze route wordt van bestemmingen buiten Noord-Nederland naar Bremen en Hamburg.regenmaker schreef:Dat kan tegen die tijd prima via Groningen.Suus schreef:Verder, leuk een route via Arnhem, maar als dat in plaats van de route via Hengelo is vind ik het geen geweldig idee. Via Hengelo is de reistijd richting Hamburg veel korter dan via Oberhausen, dat is ontzettend om.
Er stappen er in ieder geval voldoende over dat de IC Berlijn richting Nederland regelmatig wordt tegengehouden om overstappers mee te nemen. Bovendien is de IC Berlijn onderdeel van een netwerk en niet zoals bij een low-budgetvlucht een losstaande verbinding.Nitein-Repart schreef:Is er zo'n grote reizigersvraag tussen Nederland en Bremen/Hamburg?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Intercity Berlijn
Toch, bijvoorbeeld maandag vertrekken om 14:38 geeft een rijstijd van 5:08 via Oberhausen. Sowieso is het door jou gevonden verschil al niet 'veel korter'.Suus schreef:Uh nee, de kortste reistijd Amsterdam - Hamburg is met overstap in Osnabrück 5:14. Via Oberhausen kan ik niets vinden wat sneller is dan 5:36.
Re: Intercity Berlijn
Wow, één keer per dag...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 428
- Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
- Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm
Re: Intercity Berlijn
22 minuten op dik 5,5 uur vind ik best wel veel korter. En in ieder geval is de route via Osnabrück dus doorgaans sneller dan, wat jij beweert, via Oberhausen.Moshi schreef:Toch, bijvoorbeeld maandag vertrekken om 14:38 geeft een rijstijd van 5:08 via Oberhausen. Sowieso is het door jou gevonden verschil al niet 'veel korter'.Suus schreef:Uh nee, de kortste reistijd Amsterdam - Hamburg is met overstap in Osnabrück 5:14. Via Oberhausen kan ik niets vinden wat sneller is dan 5:36.
Laatst gewijzigd door T-hijs op zo 01 sep 2019, 20:21, 1 keer totaal gewijzigd.
F.k.a. Bollenstad
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Intercity Berlijn
Waarom zou dat in plaats van de bestaande route moeten komen?Suus schreef:Verder, leuk een route via Arnhem, maar als dat in plaats van de route via Hengelo is vind ik het geen geweldig idee.
Zo'n extra snelle verbinding lijkt me eerder een aanvulling op het bestaande aanbod, dan een vervanging.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten