Intercity Berlijn

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5250
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: Intercity Berlijn

Bericht door reisthijs »

Is het niet vanzelfsprekend? Waarom zou DB anders treinstammen met stuurstanden bestellen voor de Amsterdamdienst? :s
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
DDietzen
Berichten: 151
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Intercity Berlijn

Bericht door DDietzen »

Omdat die stammen lang niet alleen voor de Amsterdamdienst zijn bestemd, maar ook voor een aantal noord-zuid-IC's binnen Duitsland. Vandaar mijn redenering.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 16680
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Intercity Berlijn

Bericht door Meltrain »

De ECx zal (in het begin) met name ingezet gaan worden op de dienst Nederland - Berlin.
Daarnaast is de inzet voorzien op de toeristische verbindingen Köln - Oberstdorf en Köln/Karlsruhe/Berlin - Westerland (Sylt) (Bron)
Opvallend is dat de toeristische treindiensten deels over ongeëlektrificeerde spoorlijnen gaan, waardoor onderweg een loc-wissel noodzakelijk is. (Of zijn de locs van Talgo voorzien van een dieselmotor?)
Elke dag van de slaapkamer naar de woonkamer en terug.
Af en toe komt daar bovenop een reis van Rlb naar Dvd en terug.
MetroRET
Berichten: 2315
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Intercity Berlijn

Bericht door MetroRET »

DDietzen schreef: wo 17 mar 2021, 11:45
MetroRET schreef: wo 17 mar 2021, 10:29 De ICB-stammen hebben straks toch een trek-duw constructie met die ECx-stammen.
Krijgen de stuurstanden ook ATB dan? Dat was mij dan ontgaan. Ik ging ervan uit dat het voor de Amsterdamdienst gewoon gesleept zou blijven.
Ik ging van het tegenovergestelde uit. :mrgreen:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten