Pagina 27 van 30

Re: Intercity Berlijn

Geplaatst: di 31 okt 2023, 21:39
door cassie127
Dan zie je weer met die Loc.

Re: Intercity Berlijn

Geplaatst: di 31 okt 2023, 21:42
door Vinny
Ja dat wordt een dieselloc uit de mottenballen halen :lol: :6

Re: Intercity Berlijn

Geplaatst: di 31 okt 2023, 21:44
door Daniel
En de komende tijd ook nog een boot :mrgreen:

Re: Intercity Berlijn

Geplaatst: di 31 okt 2023, 21:49
door verfmeer
Als je toch met een diesellocomotief gaat rijden kan je beter via Enschede - Münster rijden.

Re: Intercity Berlijn

Geplaatst: di 31 okt 2023, 21:55
door Vinny
Kan dat tegenwoordig dan weer wel?

Re: Intercity Berlijn

Geplaatst: di 31 okt 2023, 21:56
door waldo79
Nee, er is geen doorgaande verbinding in Enschede.

Re: Intercity Berlijn

Geplaatst: di 31 okt 2023, 22:02
door Dionysusnu
Hard genoeg duwen, dan valt dat stootblok wel mee.

Re: Intercity Berlijn

Geplaatst: wo 01 nov 2023, 07:33
door VIRM
Wilde de provincie Overijssel dat niet veranderen...? ;)

Re: Intercity Berlijn

Geplaatst: wo 01 nov 2023, 08:00
door MaartenD
Als we dan toch creatieve routes gaan bedenken, bij Coevorden plak je een dieselloc aan de achterkant (kopmaken dus, niet de boog nemen) en bij Bentheim haal je die er weer af (ook weer kopmaken, dus de elok staat goed).

Re: Intercity Berlijn

Geplaatst: wo 01 nov 2023, 12:22
door en-es
Ik denk dat er domweg geen alternatieven zijn. Via Emmerich wordt een lastig verhaal aangezien het traject al mudvol zit. Maar als het lukt dan zou je dus elk uur een verbinding Amsterdam-Oberhausen kunnen hebben. Rijden er ook weer internationale treinen tussen Oberhausen en Essen.

Re: Intercity Berlijn

Geplaatst: wo 01 nov 2023, 20:45
door Vinny
Het draadje is wel een mooie illustratie over hoe 'goed' de grensoverschrijdende infrastructuur is tussen Nederland en Duitsland op spoorgebied -0-

Re: Intercity Berlijn

Geplaatst: wo 01 nov 2023, 22:46
door Meltrain
Het is altijd nog beter dan tussen Nederland en België.

Re: Intercity Berlijn

Geplaatst: wo 01 nov 2023, 23:04
door rooddolfijn
Die grens is ook een stukje korter dan de Duitse grens.
Eigenlijk zou je het aantal gemiddelde spoorverbindingen per x kilometer moeten uitrekenen om vergelijkbare getallen te krijgen.

Re: Intercity Berlijn

Geplaatst: do 02 nov 2023, 05:22
door trolly
De site landenweb.nl geeft voor de lengte van de Nederland-Belgische grens 450 km en voor de lengte van de Nederland-Duitse grens 577 km. Ja, het verschil is ook kleiner dan ik dacht, maar we rekenen er maar mee.

Grensoverschrijdend personenspoor NL-BE vinden we bij Roosendaal, de HSL en Eijsden. Idem, maar dan NL-DE: Eygelshoven, Venlo, Zevenaar, Glanerbrug, De Lutte, Bad Nieuweschans. Drie stuks voor België, het dubbele voor Duitslans dus. Tenzij ik iets over het hoofd zie.

Waarmee het gevraagde aantal grensoverschijdende personenspoorverbindingen per kilometer dus komt op 0,00667 tegen 0,01004 Sgros/km. Duitsland wint op alle fronten.

Disclaimer: aan de praktische bruikbaarheid van de sporen in kwestie zijn in dit onderzoek geen eisen gesteld. Plan je reis in de app. Zorg voor een opgeladen telefoon, een goed humeur en ruim voldoende leeftocht.

Re: Intercity Berlijn

Geplaatst: do 02 nov 2023, 06:45
door Suus
Weet je van het leuke van grenzen is? Als je ze steeds verder in detail gaat bekijken, dan worden ze steeds een beetje langer :D

Re: Intercity Berlijn

Geplaatst: do 02 nov 2023, 07:05
door trolly
#baarle

Re: Intercity Berlijn

Geplaatst: do 02 nov 2023, 15:17
door iamthedutchdude
trolly schreef: do 02 nov 2023, 05:22 Grensoverschrijdend personenspoor NL-BE vinden we bij Roosendaal, de HSL en Eijsden. Idem, maar dan NL-DE: Eygelshoven, Venlo, Zevenaar, Glanerbrug, De Lutte, Bad Nieuweschans. Drie stuks voor België, het dubbele voor Duitslans dus. Tenzij ik iets over het hoofd zie.
Jazeker, richting Duitsland de grensovergangen Bocholtz en Groesbeek. :6
Ik geef toe: niet het meest gangbare personenvervoer (respectievelijk de Miljoenenlijn en de Grenzland Draisine), maar het ligt er wel en is ook in gebruik voor "personenvervoer".

Re: Intercity Berlijn

Geplaatst: do 02 nov 2023, 15:26
door rooddolfijn
trolly schreef: do 02 nov 2023, 05:22 De site landenweb.nl geeft voor de lengte van de Nederland-Belgische grens 450 km en voor de lengte van de Nederland-Duitse grens 577 km. Ja, het verschil is ook kleiner dan ik dacht, maar we rekenen er maar mee.

Grensoverschrijdend personenspoor NL-BE vinden we bij Roosendaal, de HSL en Eijsden. Idem, maar dan NL-DE: Eygelshoven, Venlo, Zevenaar, Glanerbrug, De Lutte, Bad Nieuweschans. Drie stuks voor België, het dubbele voor Duitslans dus. Tenzij ik iets over het hoofd zie.

Waarmee het gevraagde aantal grensoverschijdende personenspoorverbindingen per kilometer dus komt op 0,00667 tegen 0,01004 Sgros/km. Duitsland wint op alle fronten.
Dat valt tegen ten opzichte van mijn verwachting -0- De Duitse grens had ik groter verwacht, dan de Belgische.

Re: Intercity Berlijn

Geplaatst: do 02 nov 2023, 19:10
door Meltrain
Maar de grens met Duitsland is ook groter/langer dan de grens met België, dus dat voldoet dan toch ook aan je verwachtingen?

Re: Intercity Berlijn

Geplaatst: do 02 nov 2023, 20:51
door rooddolfijn
Dat klopt, alleen ik had verwacht dat het verschil tussen de 2 veel groter zou zijn.

Re: Intercity Berlijn

Geplaatst: do 02 nov 2023, 21:49
door RTBS
Je kunt wel de meest creatieve trajecten verzinnen maar reken er maar op dat het huidige traject de enige haalbare is, dat is ook al door een onderzoeksbureau aangetoond. Het huidige traject is het snelste, nu en ook in 2040 (en wordt nog sneller).

Via Emmerich is een behoorlijke omweg en moeten er diverse ICE-stations overgeslagen worden om die omweg goed te maken. Daarnaast zou dat ten koste gaan van andere ICE-verbindingen aangezien er simpelweg geen ruimte is op dat traject. Nederland kan zoveel willen maar denk je nou echt dat DB twee verschillende trajecten wil met exact hetzelfde begin als eindstation? Gaat nooit gebeuren...

De ICB zal in de toekomst hoogst waarschijnlijk ieder uur gaan rijden op het huidige traject en geen snelle en een langzame maar alleen maar snellere. Ieder uur dus een Amsterdam-Osnabruck en vanaf daar verder alles naar Berlijn of om en om Berlijn/Hamburg(-Kopenhagen).

Re: Intercity Berlijn

Geplaatst: do 02 nov 2023, 22:00
door MetroRET
Twee verschillende trajecten met dezelfde begin- & eindpunten.

Check eens hoeveel varianten er wel niet zijn tussen Hamburg-Altona en München Hbf :Y .

Re: Intercity Berlijn

Geplaatst: do 02 nov 2023, 22:06
door cassie127
Ik kom al op minstens 4 hoofdroutes uit met binnen die routes nog allerlei subroutes
Hamburg - Hannover - München
Hamburg - Berlin - München
Hamburg - Rurhrgebiet - München

Re: Intercity Berlijn

Geplaatst: do 02 nov 2023, 23:27
door Gamma
Dat zijn er 3?

Re: Intercity Berlijn

Geplaatst: do 02 nov 2023, 23:41
door DDietzen
Ik gokte op 2 verschillende routes door het Roergebied. Eén via Duisburg en één via Wuppertal of zoiets.