Pagina 30 van 30

Re: Intercity Berlijn

Geplaatst: zo 10 dec 2023, 07:42
door henrivanderweijden
Haha, niet opeens hoor ;) Dat is gewoon zo gepland vanaf vandaag. Vanaf het moment dat de treinen van vandaag e.v. te boeken waren stond er al in. Geen idee waarom overigens.

Re: Intercity Berlijn

Geplaatst: zo 10 dec 2023, 16:42
door jossevb
In de IC Berlijn werden vandaag snackzakjes uitgedeeld ter ere van het 30 minuten versnellen van de trein. Een paar kleine pretsels en een mini stroopwafel.

Re: Intercity Berlijn

Geplaatst: zo 10 dec 2023, 17:36
door cassie127
Volgens mij was dat alleen in de 145.

Re: Intercity Berlijn

Geplaatst: zo 10 dec 2023, 18:19
door trolly
Mag hopen van wel. Het moet niet al te woest worden natuurlijk (A)

Re: Intercity Berlijn

Geplaatst: zo 10 dec 2023, 18:53
door jossevb
Ik zat in de 147

Re: Intercity Berlijn

Geplaatst: zo 10 dec 2023, 18:58
door trolly
:shock:

Re: Intercity Berlijn

Geplaatst: zo 10 dec 2023, 19:36
door tjoektjoek
Enig idee met hoeveel de reistijd Amsterdam-Berlijn omlaag gaat wanneer de Talgo-rijtuigen en de locomotief ingestroomd zijn?

Re: Intercity Berlijn

Geplaatst: zo 10 dec 2023, 20:21
door MaartenD
trolly schreef: zo 10 dec 2023, 18:19 Mag hopen van wel. Het moet niet al te woest worden natuurlijk (A)
Niks warms zeker? :mrgreen:

Re: Intercity Berlijn

Geplaatst: di 12 dec 2023, 08:27
door Nitein-Repart
tjoektjoek schreef: zo 10 dec 2023, 19:36 Enig idee met hoeveel de reistijd Amsterdam-Berlijn omlaag gaat wanneer de Talgo-rijtuigen en de locomotief ingestroomd zijn?
De nieuwe ICE L zorgt niet voor reistijdverkorting omdat de maximumsnelheid van de ICE L met NS Vectron 200 km/h blijft, net als de maximumsnelheid van de Intercity1 met NS Vectron. De ICE L zorgt enkel voor een comfortverbetering ten opzichte van de Intercity1. De dienstregeling blijft met de ICE L hetzelfde als nu met de Intercity1.

Re: Intercity Berlijn

Geplaatst: di 12 dec 2023, 08:35
door MetroRET
De BR105 gaat wél een reistijdverkorting geven, want die kunnen wél de beoogde 230 km/u rijden.

Re: Intercity Berlijn

Geplaatst: di 12 dec 2023, 08:42
door Nitein-Repart
De Baureihe 105 wordt toch niet naar Nederland ingezet? Tussen Amsterdam en Berlin blijft de NS Vectron rijden.

Maar is de Baureihe 105 niet de locomotief die ook op diesel kan rijden, zodat de ICE L ook naar Sylt en Oberstdorf ingezet kan worden, of is dat weer een andere locomotief die Deutsche Bahn heeft besteld?

Re: Intercity Berlijn

Geplaatst: di 12 dec 2023, 09:01
door MaartenD
Voor de dieseltrajecten wordt de lok gewisseld, de 105 wordt zeker geen multimode lok.

Re: Intercity Berlijn

Geplaatst: di 12 dec 2023, 09:31
door tjoektjoek
Nitein-Repart schreef: di 12 dec 2023, 08:42 De Baureihe 105 wordt toch niet naar Nederland ingezet? Tussen Amsterdam en Berlin blijft de NS Vectron rijden.

Maar is de Baureihe 105 niet de locomotief die ook op diesel kan rijden, zodat de ICE L ook naar Sylt en Oberstdorf ingezet kan worden, of is dat weer een andere locomotief die Deutsche Bahn heeft besteld?
Volgens mij is de NS Vectron een tijdelijke oplossing omdat de Talgo-locomotieven vertraagd zijn met de leveringen. Dat meen ik me te herinneren.

Re: Intercity Berlijn

Geplaatst: di 12 dec 2023, 10:21
door Selivio
Áls de planning gehaald wordt, dan worden de huidige rijtuigen in 2024 omgewisseld door de Talgo stammen, in eerste instantie nog met de NS-vectrons. Op een later moment, zodra de BR105 volledig in Duitsland en Nederland zijn toegelaten, worden de NS-vectrons omgeruild voor die locs. DB heeft zelf voor binnenlandse dieseltrajecten wel nog 21 (geloof ik) Vectron Dual Mode besteld, maar die zijn niet voor inzet naar hier.

Re: Intercity Berlijn

Geplaatst: di 12 dec 2023, 11:05
door Nitein-Repart
Wat gaat er met de NS Vectron gebeuren als de Baureihe 105 ingezet gaat worden tussen Amsterdam en Berlin? De NS Vectron is nog hagelnieuw namelijk.

En hoeveel Baureihe 105 heeft Deutsche Bahn überhaupt besteld eigenlijk?

En vinden voor de ICE's naar Sylt en Oberstdorf straks nog steeds locomotiefwissels plaats in Stuttgart, Augsburg en Itzehoe? 21 Vectrons DM is wel een redelijk beperkt aantal voor alle lange lijnen naar Sylt en Oberstdorf en kunnen de Vectrons DM wel 200 km/h? Dat lijkt mij wel noodzakelijk als je de locomotiefwissels in Stuttgart, Augsburg en Itzehoe wil afschaffen.

Re: Intercity Berlijn

Geplaatst: di 12 dec 2023, 11:06
door ArrivaBas
NS leaset alle Vectrons die zij inzet van ELL. Als NS ze niet meer nodig heeft zijn er vast goederenvervoerders met interesse in die locomotieven.

Re: Intercity Berlijn

Geplaatst: di 12 dec 2023, 11:08
door tjoektjoek
NS Vectrons kunnen dan weer terug naar de leasemaatschappij.

Re: Intercity Berlijn

Geplaatst: ma 20 mei 2024, 17:35
door tjoektjoek
De ingebruikname van de nieuwe ICE-L, die onder meer tussen Amsterdam en Berlijn moet gaan rijden, zal niet eerder gaan rijden dan halverwege 2025. Aanvankelijk werd gehoopt dat dit in de herfst 2024 zou gebeuren.
https://www.treinenweb.nl/nieuws/10603/ ... -2025.html

Erg jammer, ik vind berichten met het woord 'medio' altijd zo vervelend.