Spoordienstregeling Duitsland 2020
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2020
Dat is ook niet even een klein beetje uitstel of zo
Wordt er nog een reden voor gegeven?
Wordt er nog een reden voor gegeven?
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2020
Station Stolberg-Altstadt moet nog verbouwd worden en daar is men nog niet eens met begonnen, evenals station Breinig.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2020
Infrastructuur die gebouwd moet worden. Daar zijn ze in Duitsland niet zo goed in, ten opzichte van Nederland duurt het langer en kost het meer geld.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2020
Dat moet niet per se kloppen. De nieuwbouw van het "Rüstbachviadukt" tussen Stolberg en Breinig is keurig op tijd.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2020
Nu de rest van dat land nog. :')
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2020
Hoofdlijnen Fernverkehr toegevoegd. Dit jaar de hoogtepunten:
- IC-dienst Dresden - Berlijn - Rostock - Warnemünde.
- Meer treinen tussen Keulen en Hamburg, vaak sneller ingelegd dan de bestaande.
- Aangepaste treindienst naar Tsjechië en Denemarken.
- Zeer hinderlijke langdurige werkzaamheden op meerdere plekken in Duitsland.
Met ingang van de zomerdienstregeling zal de treindienst naar Polen verbeterd worden.
- IC-dienst Dresden - Berlijn - Rostock - Warnemünde.
- Meer treinen tussen Keulen en Hamburg, vaak sneller ingelegd dan de bestaande.
- Aangepaste treindienst naar Tsjechië en Denemarken.
- Zeer hinderlijke langdurige werkzaamheden op meerdere plekken in Duitsland.
Met ingang van de zomerdienstregeling zal de treindienst naar Polen verbeterd worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2020
Flixtrain rijdt vanaf december niet meer alleen tussen Köln en Berlin, maar tussen Aachen en Berlin:
https://www.aachener-nachrichten.de/nrw ... d-46371619
https://www.aachener-nachrichten.de/nrw ... d-46371619
-
- Berichten: 3607
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2020
Ik hoop echt dat Flixtrain een keer tussen Düsseldorf en München gaat rijden (route maakt mij niet zo veel uit), aangezien DB op de as NRW-Bayern wel wat meer concurrentie kan gebruiken. Naar Hamburg heb je straks de keuze uit een aantal prijsgunstige treinreizen, naar Berlin begint Flixtrain ook al op gang te komen waardoor het aanbod prijsgunstige treinreizen op die route ook toeneemt, maar richting het zuiden heeft DB nauwelijks concurrentie en is het echt goed zoeken naar prijsgunstige reizen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2020
De HSL op kan echter niet zomaar en de laatste keer dat HKX naar Frankfurt ging rijden werd de halve dienstregeling op de Linke Rheinstrecke vernacheld door die treinen. Concurrentie is leuk, maar op overbelaste spoorlijnen geeft het voor de forens vooral een hoop ellende.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2020
Protip: koop via de CD een kaartje tot Cheb, dan kun je in Nürnberg uiteraard gewoon uitstappen. 19 euro. *bus*
-
- Berichten: 3607
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2020
Düsseldorf-Köln Messe Deutz-Bonn Beuel-Koblenz-Wiesbaden-Frankfurt Süd-Würzburg-Donauwörth-Augsburg-München
Dan vermijd je HSL's en de overbelaste Linke Rheinstrecke. Nadeel is dat je dan tussen Frankfurt en München geen grote stad als Stuttgart of Nürnberg kan meepakken.
Dan vermijd je HSL's en de overbelaste Linke Rheinstrecke. Nadeel is dat je dan tussen Frankfurt en München geen grote stad als Stuttgart of Nürnberg kan meepakken.
Dat is een goeie. De RE Nürnberg-München over de HSL kost €22 enkele reis, dus dan wordt het €31 voor een enkele reis München. Dat klinkt als een erg goeie deal.Tom024 schreef:Protip: koop via de CD een kaartje tot Cheb, dan kun je in Nürnberg uiteraard gewoon uitstappen. 19 euro. *bus*
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2020
De rechte Rheinstrecke is evengoed overbelast, alleen zijn het daar vooral de goederentreinen.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2020
Wat mij persoonlijk bij Flixtrain nog terughoud is dat zij geen echte Großraumwagen (wat is het NL-woord hiervoor?) hebben en ik eventuele aansluitende treinen apart moet boeken. Daarom ben ik ook afgelopen week naar Hamburg gewoon met DB gereisd..... :Y
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2020
Flixtrain schijnt ook wel eens uit te vallen. Was een tijdje geleden op een Duits consumenten-programma op tv.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2020
Ik zie zojuist dat de RE 10 voortaan in ieder geval 1× per uur naar Duisburg gaat ipv naar Düsseldorf
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 3607
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2020
Tot en met 18 april wordt er door de RE10 vanaf Krefeld naar Duisburg gereden. Vanaf 19 april gaat de RE10 gewoon weer naar Düsseldorf rijden (op werkdagen 2x/uur). Ik vermoed dat dit door werkzaamheden komt.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2020
Meerdere S-Bahn-netwerken zijn nog niet goed verwerkt in de reisplanner. Dit betreft ook de S-Bahn Rhein-Ruhr. Een correctie komt in de komende weken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 3607
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2020
De dienstregeling 2020 staat online. Wat ik naar boven kan halen:
-De IC Hamburg-Dortmund-Köln-Mainz-Frankfurt wordt grotendeels vervangen door een ICE die dezelfde route rijdt. Reistijd blijft hetzelfde. Er rijdt 1x/2 uur een IC Köln-Hamburg via Duisburg en Essen en 1x/2 uur een ICE Köln-Hamburg via Wuppertal en Dortmund. Het nadeel van de ICE is dat DB er hogere prijzen voor kan vragen, het voordeel van de ICE is het hogere comfort en meer faciliteiten. Ook op de Linke Rheinstrecke wordt dus een deel van de IC's vervangen door ICE's. De IC's die na Mainz direct naar Mannheim rijden, blijven IC's.
-De ICE Hamburg-München (noord-zuid-as) gaat niet meer stoppen tussen Hamburg en Hannover en wordt een halfuur sneller. Lüneburg, Uelzen en Celle worden bedient door een ICE Hamburg-Frankfurt die tussen Kassel en Frankfurt via Marburg en Giessen rijdt.
-De IC Rostock-Dresden is met ingang van de nieuwe dienstregeling nog niet helemaal operationeel. Helaas zorgt de IC niet voor een nette uursdienst op Berlin-Dresden, maar wordt er ongeveer in een 30/90-verhouding gereden.
-Braunschweig, Hildesheim, Göttingen en Kassel krijgen weer een ICE-uursdienst naar Berlin (en de eerste twee genoemde plaatsen ook naar Frankfurt) door een nieuwe ICE Berlin-Braunschweig-Frankfurt Flughafen.
-De Württembergische Südbahn (Ulm-Lindau) is van 20 december 2019 tot 12 januari 2020 en van 13 juli 2020 tot 13 september 2020 zonder werkonderbrekingen te bereizen. Dit is nog een van de laatste lijnen waar DB Regio nog BR218 met Dosto-stammen inzet.
-De IC Hamburg-Dortmund-Köln-Mainz-Frankfurt wordt grotendeels vervangen door een ICE die dezelfde route rijdt. Reistijd blijft hetzelfde. Er rijdt 1x/2 uur een IC Köln-Hamburg via Duisburg en Essen en 1x/2 uur een ICE Köln-Hamburg via Wuppertal en Dortmund. Het nadeel van de ICE is dat DB er hogere prijzen voor kan vragen, het voordeel van de ICE is het hogere comfort en meer faciliteiten. Ook op de Linke Rheinstrecke wordt dus een deel van de IC's vervangen door ICE's. De IC's die na Mainz direct naar Mannheim rijden, blijven IC's.
-De ICE Hamburg-München (noord-zuid-as) gaat niet meer stoppen tussen Hamburg en Hannover en wordt een halfuur sneller. Lüneburg, Uelzen en Celle worden bedient door een ICE Hamburg-Frankfurt die tussen Kassel en Frankfurt via Marburg en Giessen rijdt.
-De IC Rostock-Dresden is met ingang van de nieuwe dienstregeling nog niet helemaal operationeel. Helaas zorgt de IC niet voor een nette uursdienst op Berlin-Dresden, maar wordt er ongeveer in een 30/90-verhouding gereden.
-Braunschweig, Hildesheim, Göttingen en Kassel krijgen weer een ICE-uursdienst naar Berlin (en de eerste twee genoemde plaatsen ook naar Frankfurt) door een nieuwe ICE Berlin-Braunschweig-Frankfurt Flughafen.
-De Württembergische Südbahn (Ulm-Lindau) is van 20 december 2019 tot 12 januari 2020 en van 13 juli 2020 tot 13 september 2020 zonder werkonderbrekingen te bereizen. Dit is nog een van de laatste lijnen waar DB Regio nog BR218 met Dosto-stammen inzet.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2020
Vanaf 15 december hebben alleen nog reizigers met een Flexpreis-ticket of bezitters van een verhoogd statuut (Bahn.Comfort e.d.) toegang tot het eerste klas gedeelte van de DB Lounges.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2020
Of überhaupt tot de lounge dus. -o-
-
- Berichten: 3607
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2020
Tijd om dan wat meer bankjes op de perrons te plaatsen, daar is op sommige stations ook wel wat behoefte aan.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2020
Tja, ik heb een verhoogd statuut bij Thalys dus ik zou er zelfs met SuperSparPreisEuropa nog in komen :')umbusko schreef:Of überhaupt tot de lounge dus. -o-
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2020
Met een NS Businesskaart kom je er ook gewoon nog in
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2020
De S3 in Nordrhein-Westfalen gaat niet op 15 december 2019 maar pas op 1 maart 2020 naar Abellio. Abellio heeft vastgesteld op 15 december nog niet voldoende personeel te hebben en heeft daarom besloten DB Regio voor 18 machinisten in te schakelen als onderaannemer. Omdat het personeel van DB niet bekend is met de nieuwe FLIRT's, wordt tot 1 maart gereden met de "oude" 422's die bij DB Regio zouden blijven (deze stellen zijn de afgelopen maanden rood gebleven).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten