Internationale nachttreinen vanuit Nederland

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland

Bericht door en-es »

Of stopt de NJ naar Wenen in Offenbach?
henrivanderweijden
Berichten: 720
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland

Bericht door henrivanderweijden »

Die komt er wel langs maar heeft geen reizigersstop daar. Tenminste als ik de DB-app moet geloven ;)
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland

Bericht door Z2N »

Bedoelt gpvos niet gewoon Offenburg?
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
henrivanderweijden
Berichten: 720
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland

Bericht door henrivanderweijden »

Offenburg zou natuurlijk kunnen al is dat geen "extra" stop naar mijn idee. Hier stoppen meerdere IC/ICE's per dag.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland

Bericht door sirvinniei »

Weet niet of dit al besproken is, maar er zijn nieuwe bestemmingen toegevoegd aan greencitytrip. https://greencitytrip.nl/nl/
Vanaf mei kan je ook met de nachttrein naar Göteborg, Malmö, Kopenhagen, Bologna, Florence, Salzburg en Linz.
Ik heb geen onderschrift
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland

Bericht door waldo79 »

Chrysa schreef: vr 07 jan 2022, 00:08 Oh er stond eerst 6:40 in Waldo's post, of ik word gek. _O-
Me bad, ik heb mijn post aangepast :@
gpvos
Berichten: 590
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland

Bericht door gpvos »

henrivanderweijden schreef: vr 07 jan 2022, 09:58Offenburg zou natuurlijk kunnen al is dat geen "extra" stop naar mijn idee. Hier stoppen meerdere IC/ICE's per dag.
Offenburg inderdaad, excuses. Het was een directe vergelijking met de EC 9, die daar niet stopt.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
gpvos
Berichten: 590
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland

Bericht door gpvos »

Fascinerend: hoewel de Nightjet 402/403 tussen Offenburg en Utrecht vaak alleen maar in de buurt van Keulen stopt, of soms zelfs daar niet, stopt de daaraan gekoppelde IC 60402/60403 wel degelijk op allerlei tussenliggende stations. Überhaupt is het stoppatroon van beide in de komende maanden extreem variabel, ongetwijfeld door diverse werkzaamheden aan het spoor.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
henrivanderweijden
Berichten: 720
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland

Bericht door henrivanderweijden »

Dat de NJ minder stopt dan de IC is natuurlijk niet. Wel wordt ze bereikt dat er in de nachtelijke uren in de NJ geen in of uitstappers zijn. Het is natuurlijk niet zo fijn als je in een lig-4/6 slaapt en er komt om 3 uur 's nachts nog iemand bij of er gaat iemand uit.
gpvos
Berichten: 590
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland

Bericht door gpvos »

Ja, dat is uiteraard logisch. Ik dacht dat ik had gezien dat de IC op sommige data wel op typische uitstapplaatsen (Düsseldorf, Duisburg, Arnhem) stopte en de NJ niet, maar ik had blijkbaar niet goed gekeken. Als de trein waarschijnlijk omgeleid wordt via Venlo stopt ie in elk geval meteen nergens meer tussen Koblenz/Bonn/Keulen en Utrecht, ook niet als IC in bijv. Mönchengladbach. Waarschijnlijk om flexibel te blijven en niet teveel aan de reizigers te beloven.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland

Bericht door dnmw2705 »

Geen idee of iemand het weet, maar Nightjets rijden sowieso tot 3 april om via Venlo, waardoor ie Ondertussen al bijna de helft van de tijd om rijdt via Venlo. Ik kan echter niet vinden waar en waarom de werkzaamheden in Duitsland zijn
Laatst gewijzigd door dnmw2705 op zo 13 mar 2022, 20:53, 2 keer totaal gewijzigd.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland

Bericht door Suus »

Op dit moment omdat Oberhausen - Emmerich volledig gestremd is, er worden op dit moment een aantal bruggen en tunnels gebouwd, bovenleiding vervangen en gezocht naar blindgangers uit de Tweede Wereldoorlog. De kalender voor deze werkzaamheden staat hier: https://emmerich-oberhausen.de/aktuelle ... sen%202022
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland

Bericht door dnmw2705 »

Super Suus, dankje!

Maar ik lees hier dus dat ze bezig zijn met een driesporige uitbreiding. Gaat het het van 2 naar 5 of naar 3 en de laatste vraag: is het vanaf na station Zevenaar, waar Duitse regels gelden, al in uitbreiding of pas bij/na Emmerich. Emmerich-Elten is namelijk ook ‘Emmerich’🥴

edit: prorail heeft alle vragen beantwoord via de website.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland

Bericht door en-es »

Nachttreinen van Green City Trip zullen vanaf 25 mei niet meer In Breda beginnen maar in Amsterdam.
http://treinenweb.nl/nieuws/9375/green- ... breda.html
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland

Bericht door en-es »

Volgens Drehschiebe-online gaat de European Sleeper van Brussel naar Praag pas na de zomer rijden.
henrivanderweijden
Berichten: 720
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland

Bericht door henrivanderweijden »

10 maart 106 minuten vertraging opgelopen met NJ 402.
Vandaag ( 3 mei) al € 44,98 retour gekregen van NS.
t duurt even maar dan heb je t ook ! 😉
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland

Bericht door en-es »

Valt mee, heb eens drie maanden moeten wachten.
henrivanderweijden
Berichten: 720
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland

Bericht door henrivanderweijden »

Ik snap echt niet dat t zolang moet duren. Had 4 weken geleden al de bevestiging dat ik het geld zou terug krijgen.
Timon91
Berichten: 871
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 14:24
Locatie: Arnhem

Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland

Bericht door Timon91 »

Bij de ÖBB heeft het me een half jaar gekost voordat ik iets had.... :trein: :')
Mijn Flickr account.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland

Bericht door ArrivaBas »

https://www.ad.nl/reizen/tui-gaat-met-n ... ~a05ebd47/
TUI Nederland gaat in samenwerking met Green City Trip stedentrips per nachttreinen aanbieden naar zes bestemmingen: Kopenhagen, Praag, Wenen, Venetië, Milaan en Florence. Het lijkt er niet op dat er per saldo meer nachttreinen gaan rijden dan dat Green City Trip nu al doet. Dit zou immers betekenen dat de bestemmingen minder vaak aangeboden kunnen worden of dat er een tweede stam plus locomotief gehuurd moeten worden.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland

Bericht door Suus »

TUI gaat gewoon Green City Trip verkopen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland

Bericht door PHS »

FlixBus, AllRail en de Federatie Mobiliteitsbedrijven Nederland verliezen hun rechtszaak over nachttreinsubsidie voor de NS voor de Nightjet: Nu.nl.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland

Bericht door reisthijs »

European Sleeper begint een nieuwe crowdfunding, om eigen slaaprijtuigen aan te kunnen schaffen. Ze willen samen met Sunweb nachttreinen naar Frankrijk gaan rijden. Men is ambitieus: de eerste zou komende winter al naar de Alpen moeten rijden!

Ondertussen is het wachten nog steeds op de eerste trein naar Praag, de startdatum is nog niet bekend gemaakt.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland

Bericht door en-es »

Die slimmerikken blazen wel hoog van de toren. Eens zien of die trein ook ooit gaat rijden.
PHS

Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland

Bericht door PHS »

Een review van de Britse YouTuber Paul Lucas over de nachttrein tussen Amsterdam en Wenen. Beste video over de Nightjet tot nu toe vind ik zelf:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten