Internationale nachttreinen vanuit Nederland

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
MetroRET
Berichten: 3834
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland

Bericht door MetroRET »

De nieuwe NJ-Vectrain, zoals het materieel aangeduid wordt, is voorzien om per 5 maart ook ingezet te worden op de NJ 446/447 tussen Bregenz en Wien Hbf.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2867
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland

Bericht door ICE11 »

Ik heb overigens net een foto gezien dat de NS-Vectron met haar treinstam tussen Wien en Nürnberg achter de stam naar Hamburg gekoppeld is. Getrokken wordt deze door een Taurus, de Vectron is niet actief en wordt alleen meegesleept.
MetroRET
Berichten: 3834
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland

Bericht door MetroRET »

Dat gebeurde enkel op 10 dec, op de eerste dag, om de uitgelopen NS Vectron daar weg te halen.

Deze rijdt nu niet langer meer naar Wien, maar naar München (met het andere treindeel dus).
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2867
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland

Bericht door ICE11 »

Green City Trip wil alleen nog dagtreinen rijden en geen nachttreinen meer: https://www.touristik-aktuell.de/nachri ... achtzuege/
Durashift
Berichten: 5678
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland

Bericht door Durashift »

^^ Go Volta oprichters waren vandaag ook op radio 1 te horen over hun ' voor een tientje naar Berlijn' credo.

Ze gaan 120 stoelen per rit beschikbaar stellen voor dat bodem bedrag.

https://www.nporadio1.nl/podcasts/goed- ... april-2024
en-es
Berichten: 4518
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland

Bericht door en-es »

Zojuist voor 49.90 euro een couchette geboekt voor Utrecht-Wenen eind september. Wel in een 6 persoons coupé en bovenste bed.
en-es
Berichten: 4518
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland

Bericht door en-es »

En inmiddels is dit tarief al 99,90 euro :Y

Ik hoop wel dat mijn trein een niet zo grote vertraging oploopt :N
http://hgbtf.net/download/file.php?id=9201&mode=view
waldo79
Berichten: 7676
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland

Bericht door waldo79 »

Vertragingen van >60 minuten zijn schering en inslag met de NJ. Veel geduld hebben (A)
henrivanderweijden
Berichten: 747
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland

Bericht door henrivanderweijden »

en-es schreef: do 09 mei 2024, 09:51 Zojuist voor 49.90 euro een couchette geboekt voor Utrecht-Wenen eind september. Wel in een 6 persoons coupé en bovenste bed.
Het is maar net waar je voorkeur naar uit gaat en hoeveel geld je ergens voor over hebt.
De laatste keer dat ik met vreemden in een coupé lag was rond 2005. Was tussen St Petersburg en Moskou, halve nacht wakker gelegen door een naar alcohol stinkende en snurkende Rus...
Besloten om dit nooit meer te doen. Een privé coupé is wel wat duurder maar bevalt mij een stuk beter.
en-es
Berichten: 4518
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland

Bericht door en-es »

Ik wilde inderdaad eigenlijk een compartiment voor mezelf hebben. In het slaaprijtuig zou het me dan bijna 400 euro gekost hebben. Dan wil ik het voor 50 euro wel proberen in een 6-persoons couchette. En ik ben me ervan bewust dat ik niet hoef te rekenen op een goede nachtrust. Daarvoor heb ik voor 3 nachten een prima hotel geregeld in Wenen. Ook voor een goede prijs.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10622
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland

Bericht door trolly »

Tussen Utrecht en Weneb lijkt me de kans op Russen met de daaraan inherente problemen ook een stuk kleiner dan tussen Moskou en St. Petersburg — hoewel er ook hard aan gewerkt wordt om dat probleem op te lossen.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten