Met een aankomsttijd van 6:00 in Köln, en dan dus waarschijnlijk ook een vertrektijd daarvandaan ergens rond middernacht, zou je dan midden in de nacht moeten overstappen. Niet mijn favo moment.Jeroen78 schreef:Als de nachttrein Malmö C - Köln goed aansluit op de IC Berlijn (Osnabrück) of de stoptrein naar Enschede (Münster) dan ben ik zeker bereid om die trein te pakken. Kopenhagen is toch maar 800 km van Enschede verwijderd en dat kan best met de trein.
Zweden wil nachtverbinding naar Londen
Re: Zweden wil nachtverbinding naar Londen
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Re: Zweden wil nachtverbinding naar Londen
Er is vast wel een McDonalds 24 uur open *O*
Re: Zweden wil nachtverbinding naar Londen
:N
Wel een starbucks die alleen tussen 3 en 4 's nachts dicht is.
Wel een starbucks die alleen tussen 3 en 4 's nachts dicht is.
Re: Zweden wil nachtverbinding naar Londen
Wie niet. Maar je moet zo langzamerhand toch wel onvoorstelbaar naïef zijn om te veronderstellen dat dat spontaan en vanaf morgen het geval zal zijn.gpvos schreef:Ik hoop in elk geval dat het weer overgaat.trolly schreef:Dat zal vast enige relatie hebben met de vraag, of de opwarming van de aarde een modegril is.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Zweden wil nachtverbinding naar Londen
Niet in Münster. Het enige wat daar 24 uur per dag kan is regen en klokkenluiden.en-es schreef:Er is vast wel een McDonalds 24 uur open *O*
Re: Zweden wil nachtverbinding naar Londen
Ik denk dat die nachttrein handig is als je via Venlo of Emmerich reist.
Re: Zweden wil nachtverbinding naar Londen
Wat een schandalige laster.Jeroen78 schreef:Niet in Münster. Het enige wat daar 24 uur per dag kan is regen en klokkenluiden.en-es schreef:Er is vast wel een McDonalds 24 uur open *O*
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Zweden wil nachtverbinding naar Londen
Münster in Westfalen niet in Niedersachsen.
Laatst gewijzigd door Zugführer op do 23 jan 2020, 11:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, het vorige bericht hoef je niet te citeren
Reden: Quote verwijderd, het vorige bericht hoef je niet te citeren
Re: Zweden wil nachtverbinding naar Londen
Zo'n verbinding wordt natuurlijk veel aantrekkelijker als de tunnel tussen Fehmarn en Denemarken gereed komt.
Re: Zweden wil nachtverbinding naar Londen
Wordt het weer als vroeger? http://svensktmjforum.se/forum/index.php?topic=4868.0
Re: Zweden wil nachtverbinding naar Londen
:N
Het Wordt Nóóit Meer Zoals Vroeger -o-
Het Wordt Nóóit Meer Zoals Vroeger -o-
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Zweden wil nachtverbinding naar Londen
Ter info: HLE18 werkt niet goed samen met het noodremoverbruggingssysteem van de Oostenrijkse rijtuigen, dus die combinatie heeft geen toelating gekregen voor de HSL3.Daniel schreef:Een 1116 volgens de foto's die ik langs zag komen. En in België een HLE18 overigens, maar als ik zo zie waar die geschikt voor zijn verklaart dat niet het niet via de HSL3 rijden.
Re: Zweden wil nachtverbinding naar Londen
Vanaf winter 2021 nachttrein Malmö-Bischofshofen. http://www.nortlander.se/om-skidresan/t ... /taagresor
Re: Zweden wil nachtverbinding naar Londen
Dienstregeling nachttrein Stockholm-Berlijn is bekend: http://snalltaget.se/destinationer/kontinenten/berlin
Re: Zweden wil nachtverbinding naar Londen
Ik vind het wel vreemd dat er op zondag een 3,5 uur latere aankomst is in Hamburg en Berlijn door onderhoudswerkzaamheden aan de brug bij Rendsburg, maar dat de trein niet 3,5 uur later uit Stockholm vertrekt.
Re: Zweden wil nachtverbinding naar Londen
Nou ja, de reistijd wordt langer door die werkzaamheden. Als je 3.5 uur later uit Stockholm vertrekt dan ben je pas rond 16.00 in Berlijn. Ik vind de tijden sowieso niet aantrekkelijk. Duurt veel te lang allemaal.
Re: Zweden wil nachtverbinding naar Londen
Dat is voor de Zweden steeds minder een argument: vorig jaar heb ik meegemaakt hoe vol de EC uit Kopenhagen naar Hamburg zat met Zweden die al van verder gekomen waren, een deel moest in Berlijn overstappen op de EN naar Budapest.
Re: Zweden wil nachtverbinding naar Londen
Ik ben wel benieuwd welke route de trein neemt als er niet via Rendsburg gereden kan worden. Het eerste wat in me opkomt is dat in Jübek de zijlijn naar Husum genomen wordt dat aan de spoorlijn Westerland-Hamburg ligt.
Re: Zweden wil nachtverbinding naar Londen
Goed mogelijk dat de trein gewoon enkele uren opzij gezet wordt, en zodra de werkzaamheden afgerond zijn weer verder gaat. Het klinkt namelijk meer als een wekelijks onderhoudsrooster.
Re: Zweden wil nachtverbinding naar Londen
Dat is wat ik ook dacht, en daarom begrijp ik niet zo goed dat die trein dan niet gewoon 3,5 uur later uit Stockholm weg kan. Als er wordt omgereden is het natuurlijk een ander verhaal.
Re: Zweden wil nachtverbinding naar Londen
Misschien past hij dan niet meer tussen de andere treindiensten door?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Zweden wil nachtverbinding naar Londen
Misschien is er in Zweden ook een onderhoudsrooster? Dat de trein dan tussen die roosters moet manoeuvreren?
Re: Zweden wil nachtverbinding naar Londen
Heb ook begrepen dat de trein Berlijn-Stockholm anderhalf uur stil staat in Malmö. Terug is dat ongeveer een half uur.
Re: Zweden wil nachtverbinding naar Londen
In Zweden zit de Södra stambanan behoorlijk vol. Er rijden snelle treinen zoals de X2000 van SJ en Snälltåget van Transdev, regionale treinen van diverse opdrachtgevers en goederenvervoer. Bovendien rijden de treinen van de Västra stambanan Stockholm - Göteborg ook nog op een deel van het traject, dus dat is al helemaal proppen geblazen. Transdev heeft een beperkt aantal paden gekregen en moet het daar dus mee doen, vandaar de langere stilstand in Malmö.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Zweden wil nachtverbinding naar Londen
Je zegt dus dat er geen enkel pad meer beschikbaar is om tussen 16:20 en 20:00 vanuit Stockholm te vertrekken, ook niet een pad dat iets langzamer is maar waarbij er dus wel een latere vertrektijd is. Of in ieder geval dat er onwil is om zo'n pad toe te kennen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten