Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
RobertT schreef: ↑vr 26 jun 2020, 00:52
Ik vermoed een pendel Hasselt-Mol tot ook deze lijn is geelectrificeerd,de planning is eind 2022.Dit zal ook wel later worden
Even mezelf quoten
Ik lees ook op het Belgische forum dat men de treinen Hasselt-Mol ook na de elektrificatie van deze lijn niet meer wil koppelen aan de treinen uit Hamont.Reden zou de vele vertragingen in de huidige treinserie zijn,oa door het koppelen/ontkoppelen
Het viel me trouwens op dat het gehele spoorboekje nog oude treinseries vermeld staan, zoals de serie 100 (die in 2021 vernummerd wordt) en nog wat ontbrekende treinseries. Maar de lijnfolders per spoorlijn zijn ook niet helemaal foutvrij.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Het spoorboekje is nog de huidige dienstregeling,bijgewerkt in juni.
Dat er ook in de folders fouten staan,viel mij ook al op zondag(toen waren ze al nieuw).Sommige treinen ontbreken geheel,sommige tabellen staan er met allemaal @@@@@ in.
lijkt een beetje op haastwerk
Afgelopen maandag is de elektrificatie van Mol - Hamont in gebruik genomen.
Wegens een tekort aan elektrisch materieel rijdt de helft van de treinen nu met MW41 en de andere helft met M5, getrokken/geduwd door een Reeks 21 of 27.
In Mol wordt niet meer gesplitst of gecombineerd met de Intercity Mol - Hasselt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Volgens mij las ik op HGBTF dat de treinen met MW41 wel nog combineren en splitsen in Mol met het deel naar Hasselt. Maar pin me er niet op vast. Misschien ging het maar om een enkele trein.