Abellio Niederrhein-netz

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Abellio Niederrhein-netz

Bericht door JWM »

Kan je met vrij-reizen in Nederland en bijvoorbeeld een Landerticket NRW gebruik maken van deze trein of moet er dan weer moeilijk gedaan worden?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Abellio Niederrhein-netz

Bericht door Ardan »

Reis je tussen Arnhem en Zevenaar dan moet je in- en uitchecken bij de Arriva-cico's. Reis je naar Duitsland dan is je Länderticket al vanaf Arnhem geldig en die kun je daar ook uit de automaat pulken.
Ik doe ook maar wat
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Abellio Niederrhein-netz

Bericht door JWM »

Ik ben onder de indruk :D

Wel weer duidelijk trouwens, Voor een trein waar een NS logo op staat moet je bij Arriva inchecken. Hoe zit dat eigenlijk bij Heerlen - Landgraaf?
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Abellio Niederrhein-netz

Bericht door cassie127 »

Daar moet je wel bij de NS in- & uitchecken
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Floris
Berichten: 177
Lid geworden op: zo 07 jun 2015, 01:48
Contacteer:

Re: Abellio Niederrhein-netz

Bericht door Floris »

idem voor Enschede - Glanerbrug
Laatst gewijzigd door Zugführer op vr 07 apr 2017, 15:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Abellio Niederrhein-netz

Bericht door Dennenboom »

Maar staan er überhaupt NS palen in Zevenaar?
Gebruik daarvan is dan ook geen optie.
Laatst gewijzigd door Dennenboom op vr 07 apr 2017, 14:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Abellio Niederrhein-netz

Bericht door reisthijs »

Dat je voor Abellio bij een Arriva-paaltje moet inchecken heeft er vast ook mee te maken dat beiden in opdracht van de provincie Gelderland rijden.
Wel bijzonder: in Arnhem en Zevenaar zijn er nu dus drie verschillende vervoerders, die dezelfde paaltjes delen.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Abellio Niederrhein-netz

Bericht door Nitein-Repart »

Die Abellio-trein is toch wel een echte baas, in 8 minuten van Arnhem naar Zevenaar, waar je normaal 15 minuten over doet.

De dienstregeling Emmerich->Arnhem is wel aardig ruim opgezet. Als de trein op tijd uit Emmerich vertrekt is hij zo'n 2 tot 3 minuten te vroeg in Zevenaar. Dan heb je ruim tijd om in te checken en over te stappen op de Breng naar Doetinchem (in andere richting moet je met Arriva).
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Abellio Niederrhein-netz

Bericht door Wubbo »

reisthijs schreef:
cassie127 schreef:In de NS app gaat het overigens nog niet goed met het tonen van de trein zelf... Staat nu een NS flirt van 3 delen :')
Bij Venlo-Hamm wordt ook een NS-Flirt getoond. Ik vind het al heel wat dat de app een plaatje van een Flirt laat zien, bij de treinen van Arriva die met een Flirt worden gereden is helemaal geen plaatje.
Die NS-Flirts naar het buitenland zijn een foutje in de datalevering, is opgelost per half juni.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Abellio Niederrhein-netz

Bericht door Joshua »

Ik vind het sowieso verwarrend. Want inderdaad inchecken en uitchecken bij Arriva. Op de poortjes is keurig boven het Arriva Logo bij de scanner naast het al bestaande BRENG logo ook een Abellio logo aangebracht. Misschien dat ik straks nog even naar Zevenaar toe reis om er te proberen een mooie foto te schieten.

Maar de kaartautomaten die op Arnhem Centraal en Zevenaar zijn geplaatst, zijn dit speciale Abellio kaartautomaten of zijn deze in de hele NRW regio te vinden?
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Abellio Niederrhein-netz

Bericht door cassie127 »

Net met de RE 19 van Zevenaar naar Arnhem Centraal mee geweest. Trein was al zitvol bij binnenkomst in Zevenaar. Conductrice was in Arnhem nog niet klaar met het uitdelen van de QR codes voor de poortjes en al een paar boekjes met codes verder :')
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Abellio Niederrhein-netz

Bericht door en-es »

Ik ben benieuwd, wil morgen een slagje Emmerich doen.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Abellio Niederrhein-netz

Bericht door Nitein-Repart »

cassie127 schreef:Net met de RE 19 van Zevenaar naar Arnhem Centraal mee geweest. Trein was al zitvol bij binnenkomst in Zevenaar. Conductrice was in Arnhem nog niet klaar met het uitdelen van de QR codes voor de poortjes en al een paar boekjes met codes verder :')
Serieus. Ik zag net (14:15) in Arnhem dat er best wel wat volk uit de Abellio-trein kwam. Kennelijk hebben de Duitsers geen zin om blik aan blik te staan op de A12 bij Duiven.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Abellio Niederrhein-netz

Bericht door dennistd »

en-es schreef:Ik ben benieuwd, wil morgen een slagje Emmerich doen.
Morgen zal het wel wat rustiger zijn: Karfreitag (zoals Goede Vrijdag in Duitsland genoemd wordt) is een dag waarop alle winkels daar gesloten zijn. En net als op 1 mei (Tag der Arbeit), 3 oktober (Tag der Einheit) en nog een aantal andere (Duitse) feestdagen komen ze dan massaal winkelen in Nederland.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Abellio Niederrhein-netz

Bericht door en-es »

Vandaag een slagje Arnhem-Emmerich gedaan. In Arnhem een kaartje uit de Abellio-automaat gehaald. Dat was een kaartje met een hele grote scancode erop voor de poortjes. Bij de automaat liepen twee Abellio-medewerksters voor vragen. De trein was halfvol en er waren ook treinfappers met foto- en filmapparatuur. Heen kwam ik met +5 aan in Emmerich. Op station Emmerich geen Abellio-automaten maar gewone DB-automaten. Die geven geen kaartjes met scancode uit. De scancode kregen de reizigers van de conductrice, dat werd ook in het Duits en Nederlands omgeroepen.
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: Abellio Niederrhein-netz

Bericht door Srananbloke »

Ben vandaag voor het eerst de grens overgegaan met de RE19. Zo ziet het kaartje er dus uit als je hem in Arnhem of Zevenaar uit de automaat haalt:

Afbeelding
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Abellio Niederrhein-netz

Bericht door Ardan »

Er wordt wel eens gezegd dat die QR-code voor de poortjes erop staat, maar volgens mij is het een beetje een kip-ei-verhaal. In DB-treinen kan de conducteur mijn code ook gewoon uitlezen. De passagier naast me had een ander ticket en die had ook een code erop die werd uitgelezen.
Ik doe ook maar wat
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Abellio Niederrhein-netz

Bericht door dennistd »

Afbeelding

Afbeelding

NRW-PakketPrijsTickets :roll:
Mooie Dag Ticket :X
Prachtige rit ticket :')
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Abellio Niederrhein-netz

Bericht door Ardan »

Ohja dat inderdaad :D Ik begon serieus te twijfelen of ik wel het goede kaartje aan het kopen was :')
Ik doe ook maar wat
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Abellio Niederrhein-netz

Bericht door cassie127 »

En toch mis ik nog kaartjes op de automaat (A)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Abellio Niederrhein-netz

Bericht door Hainje »

Weet iemand van jullie of je uit de Abellio kaartautomaat in Arnhem ook retourtjes voor Venlo - Viersen en Eygelshoven Markt - Herzogenrath kunt trekken? En zo ja, eventueel ook hoe duur dat is?

Als iemand de ook prijs voor Arnhem - Haldern kan opzoeken dan zou dat tof zijn. Ik snap de Duitse uitleg op de website van VRR niet helemaal geloof ik. Ik heb een Voordeelurenabonnement voor het geval dat uitmaakt voor Arnhem - Emmerich Grens v.v.

Het is overigens een 'snelle slag' die ik ga maken (om een traject af te strepen), dus ik pak de eerstvolgende trein weer terug, dat is met de Abellio-trein dus pas bij Haldern. Kan ik dan ook met hetzelfde kaartje weer terug reizen?
🍉
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Korte vragen

Bericht door dennistd »

Ik heb wel Dülmen geprobeerd vanavond: dat station kent ie wel maar levert een foutmelding op.

Om het tarief te bepalen plan je je reis op VRR.de
Daar krijg je een Preisstufe te zien, waarvan je de prijs op http://vrr.de/de/tickets/abundzu/einzel ... index.html kunt opzoeken.

Een reis Arnhem-Haldern levert dan op dat het Preisstufe C is, oftewel €12,10 voor een enkeltje. Zevenaar-Haldern is echter Preisstufe B, wat maar €5,80 kost.

Wat soms ook nog goedkoper is, is de NS-automaat. Voor Arnhem-Emmerich betaal je €5,80 VRR-tarief, maar de NS-automaat rekent daarvoor (met vrij reizen binnen NL) maar €4.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Korte vragen

Bericht door Hainje »

Oh ik heb mijn vraag naar het Abellio-topic verplaatst. Had niet verwacht dat er iemand rond dit tijdstip zou reageren. :lol:

Als je wil mag je jouw post ook daarheen verplaatsen, als een mod vind dat het toch beter hier past, dan kan deze alles alsnog hierheen verplaatsen.
🍉
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Abellio Niederrhein-netz

Bericht door Ardan »

Berichten verplaatst, geen dank :P
Ik doe ook maar wat
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Abellio Niederrhein-netz

Bericht door Nitein-Repart »

Arnhem-Haldern is preisstufe C, dus een enkeltje is €12,10. Dagkaart is €23,60.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten