Alstom en Bombardier praten over treinfusie
17 februari 2020
PARIJS (AFN/BLOOMBERG) - De Canadese vliegtuig- en treinenbouwer Bombardier praat met het Franse Alstom over een fusie van de treintakken van de twee bedrijven. Dat hebben de bedrijven bevestigt, nadat berichten over een ophanden zijnde fusie al langer de ronde deden. Een eventuele deal heeft naar schatting een waarde van 7 miljard dollar.
Grote treinfabrikanten proberen al langer een vuist te maken tegen de toenemende concurrentie uit China. Eerder praatte Bombardier al eens met Siemens om de treintakken samen te voegen, maar de Duitsers besloten voor een fusie met Alstom te gaan. Dat samengaan werd echter tegengehouden door de Europese Commissie.
Bron en meer...
Alstom en Bombardier praten over treinfusie
Alstom en Bombardier praten over treinfusie
Project loading: 50% loaded. Please wait...
-
- Berichten: 1057
- Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
- Locatie: Europa
Re: Alstom en Bombardier praten over treinfusie
"Toenemende concurrentie uit China"... Die 3 treinstellen in Tsjechie?
Minder treinbouwers = duurdere treinen = slechte zaak voor ontwikkeling van het spoorvervoer
Minder treinbouwers = duurdere treinen = slechte zaak voor ontwikkeling van het spoorvervoer
-
- Berichten: 3644
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Alstom en Bombardier praten over treinfusie
Als Alstom en Bombardier via een fusie meer schaalvoordeel krijgen en daardoor goedkoper kunnen produceren (in concurrentie met goedkope chinese treinen) is dat alleen maar mooi toch?
Ik heb geen onderschrift
Re: Alstom en Bombardier praten over treinfusie
Ik zit mij eerder af te vragen waarom Alstom dit zou willen? Met de spoorafdeling van Bombardier gaat het erg slecht, wel gevulde orderboeken maar de productie gaat langzaam en levert slechte kwaliteit af. Volgens mij wil je die ellende niet in je bedrijf hebben.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alstom en Bombardier praten over treinfusie
Voorziet Alstom wellicht een afnemende vraag? Of gaat het uiteindelijk gewoon over de inkoopprijs van de grondstoffen? Als je staal voor duizenden treinen tegelijk inkoopt schijn je toch een beter prijs te krijgen dan die ze mij bij de ijzerhandel op de hoek in rekening brengen, dus dat scheelt vast. Die treinen zullen er in ieder geval niet duurder van worden, want dan is de keus voor een Chinese trein natuurlijk snel gemaakt.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Alstom en Bombardier praten over treinfusie
Maar hoewel de Chinezen een aantal keren een aanbod hebben gedaan in Europa zijn er nu geloof ik pas twee of drie keer Chinese treinen gekocht. De West-Europese industrie heeft volgens mij meer te vrezen van Polen, waar PESA en NEWAG de markt bestormen met relatief goedkope treinen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Re: Alstom en Bombardier praten over treinfusie
Die bij DB al bijna uit elkaar trillen van ellende.
Hitachi heeft recent AnsaldoBreda overgenomen. Daar is de kwaliteit daarna beter geworden toch? Kan hier ook gebeuren.
Hitachi heeft recent AnsaldoBreda overgenomen. Daar is de kwaliteit daarna beter geworden toch? Kan hier ook gebeuren.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 86 gasten