Spoordienstregeling België 2022

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Plaats reactie
RobertT
Berichten: 580
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Spoordienstregeling België 2022

Bericht door RobertT »

Bij het nakijken via Hafas valllen mij de volgende dingen op:
-De IC Antwerpen-Poperinge/Lille rijdt alleen nog naar Poperinge,naar Lille rijdt een losse IC Kortrijk-Lille Flandres.De aansluiting is meestal niet op hetzelfde perron.
-De IC Essen-Charleroi wordt een half uur gedraaid.De 2e IC uit Charleroi rijdt nu naar Antwerpen Luchtbal ipv Noorderdokken.Het is de bedoeling deze later volgend jaar(waarschijnlijk zomer 2022)te verlengen naar Noorderkempen
-Een nieuwe IC Antwerpen-Hasselt via de boog bij Aarschot(geen stop)

Ik heb voor nu alleen de IC verbindingen bekeken,later bekijk ik ook de overige verbindingen(is al beetje laat :wink:
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Spoordienstregeling België 2022

Bericht door Etienne »

Wat ik via Het Grote Belgische Treinenforum nog vindt:
- Zottegem - Brussel op werkdagen elk half uur, wordt in Brussel doorgekoppeld naar Ottignies (maar stopt niet in Hillegem en Welle).
- De S-trein Schaarbeek - Edingen - Denderleeuw rijdt niet meer Aalst vanwege werkzaamheden in Denderleeuw.
- De S-trein Eigenbrakel - Leuven wordt op werkdagen doorgetrokken naar Landen aan de ene kant en naar Nijvel aan de andere kant.
- De S-trein Luik - Waremme wordt standaard doorgetrokken naar Flémalle-Haute.
- Op lijn 73 wordt op zaterdag een extra treinpaar naar De Panne toegevoegd.
- Op de lijn Kortrijk - Oostende wordt een latere verbinding toegevoegd.
- De treinverbinding Hasselt - Leuven - Antwerpen zal op zondag voortaan elk uur rijden tussen Hasselt en Leuven.
- Station Wichelen wordt voortaan ook in het weekend bediend.
- Op andere spoorlijnen worden extra treinen in de avonduren toegevoegd.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
RobertT
Berichten: 580
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Spoordienstregeling België 2022

Bericht door RobertT »

Etienne:
- Zottegem - Brussel op werkdagen elk half uur, wordt in Brussel doorgekoppeld naar Ottignies (maar stopt niet in Hillegem en Welle).

Deze trein(S3) gaat zelfs nog verder naar Louvain La Neuve(S8),en alleen in de ochtendspits wordt er niet gestopt in Hillegem en Welle(2 treinen)
Je krijgt dus een trein Zottegem-Brussel-Dendermonde en een trein Zottegem-Brussel-Ottignies-Louvain LN(S3/S8)
De huidige S8(Brussel-Ottignies-Louvain LN) wordt dus een uurdienst Brussel-Ottignies
RobertT
Berichten: 580
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Spoordienstregeling België 2022

Bericht door RobertT »

Etienne schreef: do 14 okt 2021, 08:19 - De S-trein Eigenbrakel - Leuven wordt op werkdagen doorgetrokken naar Landen aan de ene kant en naar Nijvel aan de andere kant.
De doortrekking naar Landen zie ik wel,de doortrekking naar Nijvel niet.Dit is dus de S9
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten