Pagina 4 van 6

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2023

Geplaatst: za 08 okt 2022, 17:38
door dennistd
Als de treinen vol zitten lijkt het me niet zo'n probleem om extra treinen in te zetten: de reiziger betaalt ze dan immers wel.

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2023

Geplaatst: za 08 okt 2022, 18:53
door Suus
Het grootste probleem voor die extra treinen is het gebrek aan materieel voor de ICE, en dat zal ook in 2023 zo blijven.

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2023

Geplaatst: za 08 okt 2022, 20:06
door dennistd
Tot Duisburg is er geen ICE-materieel nodig. Er staan genoeg IC-rijtuigen bij Stillstandsmanagement, ongetwijfeld ook voor een deel geschikt voor 1500V boordspanning.

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2023

Geplaatst: zo 09 okt 2022, 14:13
door waldo79
Leuk idee, maar heeft weinig feitelijk met dienstregeling 2023 te maken.

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2023

Geplaatst: zo 09 okt 2022, 18:34
door cassie127
dennistd schreef: vr 07 okt 2022, 23:30 Ligt volgend jaar zomer nou opnieuw Rheine-Osnabrück er weer uit? :shock:
Nou dit heeft toch wel echt met 2023 te maken hoor. En wat een oplossing kan zijn tegen de drukte in de ICE.

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2023

Geplaatst: zo 09 okt 2022, 19:46
door waldo79
Ook het inzetten van afgedankte IC rijtuigen? De discussie zwabbert alle kanten op.

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2023

Geplaatst: zo 09 okt 2022, 20:14
door en-es
Jazeker. Er wordt door iemand gepleit voor het inzetten van meer treinen. En daar heb je IC rijtuigen voor nodig. ;)

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2023

Geplaatst: ma 10 okt 2022, 09:33
door waldo79
Maar ik heb niet de indruk dat de spoorbedrijven concreet overwegen om een gedeelte van het traject Amsterdam - Frankrijk qua aantal treinen te verdichten tot een uurdienst.

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2023

Geplaatst: ma 10 okt 2022, 09:37
door Z2N
*Frankfurt, gok ik.

En zelfs al zouden ze dat willen, en zouden ze aan extra materieel kunnen komen: ze hebben er geen personeel voor op dit ogenblik.

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2023

Geplaatst: ma 10 okt 2022, 09:39
door TffpaA
Z2N schreef: ma 10 okt 2022, 09:37 Frankfurt, gok ik.
waldo79 schreef: zo 09 okt 2022, 19:46 De discussie zwabbert alle kanten op.
:mrgreen:

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2023

Geplaatst: ma 10 okt 2022, 09:45
door waldo79
(A) Frankrijk of Frankfurt

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2023

Geplaatst: ma 10 okt 2022, 11:29
door MaartenD
En je zit met de dienstregeling van de trein naar Brussel. Nu doen die een uurdienst (als ze rijden...), elke twee uur naar Amsterdam, elke andere twee uur naar Brussel.
Als je een daarvan verdicht naar een uurdienst dan zit je de ander in de weg. Of je moet in Keulen gaan splitsen en combineren.

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2023

Geplaatst: wo 12 okt 2022, 19:35
door ICE11
En nu is de nieuwe dienstregeling ook in de Reiseauskunft op bahn.de te zien, sommige treinen ontbreken wel nog, bij voorbeeld de NJ naar/van Brussel.

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2023

Geplaatst: wo 12 okt 2022, 19:36
door MetroRET
Alle diensten van Eurobahn ontbreken ook nog.

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2023

Geplaatst: do 24 nov 2022, 07:57
door Nitein-Repart
Inmiddels staan de treindiensten van Eurobahn er ook in en volgens mij is de treindienstregeling in Duitsland compleet verwerkt in de reisplanner van Deutsche Bahn. Bus, tram en metro ontbreken vaak nog in de reisplanner van Deutsche Bahn.

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2023

Geplaatst: di 06 dec 2022, 21:41
door RobertT
In Berlijn gaat de S2 weer doorrijden naar Mahlow,iedere 20 minuten.De 10 minuten verdichter rijdt zoals vanouds tot Lichtenrade.Wel is er tussen Schichauweg en Lichtenrade een 5/15 minuten takt,aangezien Lichtenrade voorlopig nog enkelsporig in dienst komt(nieuw perron).
Vanaf april gaan de express-S Bahntreinen op de S3 niet verder meer dan Karlshorst,met stop op alle tussenstations.Dit vanwege de verbouwing van Köpenick tot regionaal station(S Bahn station dan tijdelijk 1 spoor gestremd).
Verder ook in Berlijn de kerstvakantiedienstregeling,waarbij de spitstoevoegers niet rijden,evenals in de zomervakantie

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2023

Geplaatst: wo 07 dec 2022, 08:48
door ICE11
Overigens rijdt de Baureihe 480 nu ook op lijn S3 en is dus na lange tijd weer op de Stadtbahn te zien.

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2023

Geplaatst: wo 07 dec 2022, 17:39
door MetroRET
De ringbahn gaat met 8 ipv 6 rtgn rijden vanaf zondag, om dat mogelijk te maken zal ook de 483/484 er ingezet gaan worden.

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2023

Geplaatst: do 08 dec 2022, 16:49
door RobertT
ICE11 schreef: wo 07 dec 2022, 08:48 Overigens rijdt de Baureihe 480 nu ook op lijn S3 en is dus na lange tijd weer op de Stadtbahn te zien.
Klopt,de 70 nog aanwezige stellen(viertelzug)zijn van Grünau naar Erkner omgezet(al sinds begin december)
Overigens zou in de loop van de nieuwe dienst de S75 ook met 480 (deels) gaan rijden,maar dit is nog niet helemaal zeker.

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2023

Geplaatst: do 08 dec 2022, 16:53
door RobertT
MetroRET schreef: wo 07 dec 2022, 17:39 De ringbahn gaat met 8 ipv 6 rtgn rijden vanaf zondag, om dat mogelijk te maken zal ook de 483/484 er ingezet gaan worden.
De 481 rijdt er ook nog met 6 rijtuigen.Pas volgend jaar oktober zal de ring volledig met 8 rijtuigen rijden en volledig met 483/484(ze zijn nog steeds in aflevering)
De 481 gaat daarvoor vanaf zondag de S45 volledig rijden.

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2023

Geplaatst: do 08 dec 2022, 20:43
door JordiBrabant
Blijven de 485 Colablikken ook nog rijden het komende jaar? Die zijn ook al wel bijna toe aan het museum namelijk.

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2023

Geplaatst: do 08 dec 2022, 20:49
door ICE11
De eerste stellen zijn al naar de sloop (fotos b.v. hier https://www.drehscheibe-online.de/foren ... 4,10279675). De laatste stellen zullen nog tot april op lijn S85 rijden.

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2023

Geplaatst: vr 23 dec 2022, 01:01
door dennistd
Diverse ICE's vervallen de komende tijd door te weinig beschikbaar materieel en deels door werkzaamheden. Van/naar Nederland gaat het om 124 / 125 die van 5 januari t/m 5 februari niet rijden tussen Düsseldorf en Frankfurt: https://twitter.com/MarcusGrahnert/stat ... 48/photo/1

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2023

Geplaatst: vr 23 dec 2022, 16:01
door tjoektjoek
Hopelijk zijn de problemen snel weg als ze per dienstregeling 2024 op het spoor gaan rijden. Zijn er al toelatingsritten gepland voor de ICE 3 neo?

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2023

Geplaatst: vr 23 dec 2022, 16:40
door Tom024
Sterker nog: ze rijden al voorzichtig in reizigersdienst.