Spoordienstregeling Duitsland 2024
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2024
Klagen dat feit en fictie door elkaar lopen en vervolgens de tweede zin starten met “ik denk”. Probeer het opnieuw zou ik zeggen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2024
Er is een Tsjechische conceptdienstregeling bekend. Als ik die raadpleeg, voor Cheb-Schirnding hier, zie ik: 1x/2 uur RE Marktredwitz-Cheb, 1x/2 uur (op het andere uur) RB Marktredwitz-Cheb-Hof. Bij de RB's staat een voetnoot dat het traject door de buitenlandse capaciteitstoekenner nog niet is bevestigd.
Wat ik ook interessant vind, is dat er allerlei stoptreinen Karlovy Vary - Cheb - Plzeň in die tabellen staan (alle tabellen hier, zie o.a. tabel 140 en 178), met als voetnoot dat ze zijn aangevraagd door POVED. Dat is blijkbaar de "Plzeňský organizátor veřejné dopravy", de Plzeňse organisator van het openbaar vervoer. Wat hier de bedoeling van is, is me niet helemaal duidelijk.
Wat ik ook interessant vind, is dat er allerlei stoptreinen Karlovy Vary - Cheb - Plzeň in die tabellen staan (alle tabellen hier, zie o.a. tabel 140 en 178), met als voetnoot dat ze zijn aangevraagd door POVED. Dat is blijkbaar de "Plzeňský organizátor veřejné dopravy", de Plzeňse organisator van het openbaar vervoer. Wat hier de bedoeling van is, is me niet helemaal duidelijk.
-
- Berichten: 755
- Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2024
Vet! Al vraag ik me af wat daar de bedoeling van is.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2024
Ze zijn eerder genoemd in dit topic, op 28 september, maar ook toen was niet bekend wat erachter zit:
qiribi schreef: ↑do 28 sep 2023, 10:25 In de nieuwe lijstjes voor de dienstregeling 2024 van Marcus Grahnert (van Fernbahn) duiken een IC 418 en IC 428 op. Dit zijn treinen Köln - Amsterdam via respectievelijke Venlo (op de donderdagen) en Arnhem (alle andere dagen). Ze lijken alleen in augustus ingelegd te zijn, meer info zal t.z.t. en anders op 11 oktober bij publicatie van de dienstregeling volgen.
IC 418: klik
IC 428: klik
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2024
Voor wat het waard is, ze staan weergegeven als Zuglinie 43 wat de lijn Hamburg-Köln-Basel is, en waar de 105/104 Amsterdam-Basel ook onder vallen. Verder geen idee.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2024
Ik ging bijna letterlijk hetzelfde zeggen maar je was me twee minuten voor
Wellicht wordt dat treinpaar in de zomer wederom geknipt en is dit nu de oplossing? Afgelopen zomer stond er een intercitystam plus Vectron reserve voor de ICE-dienst naar Nederland, ik gok dat zo'n stam voor deze nieuwe IC zal worden gebruikt.
Is er ook een tegentrein?
Wellicht wordt dat treinpaar in de zomer wederom geknipt en is dit nu de oplossing? Afgelopen zomer stond er een intercitystam plus Vectron reserve voor de ICE-dienst naar Nederland, ik gok dat zo'n stam voor deze nieuwe IC zal worden gebruikt.
Is er ook een tegentrein?
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2024
Die 428 is een nachttrein
De dienstregeling wisselt een paar minuten steeds, en op vrijdag is er geen stop in Utrecht. IC 418 (donderdag) staat alleen Köln->Mönchengladbach in de reisplanners. Een tegentrein is niet te vinden (zowel niet bij vertrek uit Amsterdam als bij aankomst in Köln).
Code: Selecteer alles
Köln Hbf 00:41
Düsseldorf Hbf 01:05 01:08
Duisburg Hbf 01:23 01:25
Oberhausen Hbf 01:32 01:34
Arnhem C 02:47
Utrecht C 03:28
Amsterdam C 04:01
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2024
Heeft te maken met werkzaamheden rondom Stuttgart van 9 tot en met 30 augustus waardoor de zitrijtuigen niet meekunnen met NJ 403 en 402.
Het idee is zover ik vernomen heb om zitrijtuigen met de 403 mee te sturen van Amsterdam tot Köln en deze rijden vanaf daar dan terug als (haal ik uit de reisplanners) IC 428 over Emmerich en op donderdagen afwijkend als IC 418 via Venlo naar Amsterdam. Deze rijtuigen kunnen omlooptechnisch helaas niet met de 402 mee terug naar Nederland.
Het idee is zover ik vernomen heb om zitrijtuigen met de 403 mee te sturen van Amsterdam tot Köln en deze rijden vanaf daar dan terug als (haal ik uit de reisplanners) IC 428 over Emmerich en op donderdagen afwijkend als IC 418 via Venlo naar Amsterdam. Deze rijtuigen kunnen omlooptechnisch helaas niet met de 402 mee terug naar Nederland.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2024
Maar, wat heeft NJ 403/402 rond Stuttgart te zoeken?
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2024
Volgens mij bedoelt Cassie juist dat de 403/402 via Stuttgart omgeleid moet worden, vanwege werkzaamheden aan de Rijndalspoorweg rond Rastatt/Baden-Baden.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2024
Volgens wat in Hafas te lezen is vermoed ik dat het wat ermee te maken heeft dat de 403 in die tijd nonstop van Mainz naar Offenburg rijdt en niet via Frankfurt Hbf, waar de trein normaal kopmaakt en waar van NS-Vectron op 101 word gewisseld. De zitrijtuigen staan echter ook in die tijd nog voor het gehele traject vermeld (IC 60403).
-
- Berichten: 20
- Lid geworden op: ma 30 okt 2023, 14:38
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2024
Erger nog tussen 10 en 30 augustus 2024:
Dan raak je helemaal niet meer in Basel met een Duitse ICE [verwijderd].
Reden: drie weken werken aan de Rheintalbahn tussen die twee plaatsen.
Dat wordt een mooie flessenhals voor het vakantieverkeer van/naar Zwitserland...
Laatst gewijzigd door DovaModaal op di 20 feb 2024, 18:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2024
Daar is wel antecedent voor, na de verzakking bij Rastatt die in 2017 de Rijndalspoorweg 2 maanden sloot was er een prima functionerende buspendel tussen Rastatt en Baden-Baden.
-
- Berichten: 65
- Lid geworden op: zo 04 dec 2016, 11:28
- Locatie: Karlsruhe, voormalig Ruhrgebied
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2024
De S7 zal ook niet rijden. Echter upload de AVG haar weekdienstregelingen alleen enkele dagen voor de werken beginnen.DovaModaal schreef: ↑vr 03 nov 2023, 16:02Erger nog tussen 10 en 30 augustus 2024:
Dan raak je helemaal niet meer in Basel met een Duitse ICE (tenzij je voor die paar kilometer tussen Rastatt en Baden-Baden overstapt op de S7 (die ook slechts uurlijks gaat rijden), wat je in de praktijk twee uur extra kost als je rekening houdt met een overstaptijd van minstens 10 minuten).
Reden: drie weken werken aan de Rheintalbahn tussen die twee plaatsen.
Dat wordt een mooie flessenhals voor het vakantieverkeer van/naar Zwitserland...
Groetjes uit Duitsland
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2024
Voor de liefhebbers: een spoorkaart met alle regionale treindiensten in Duitsland in 2024:
https://www.deviantart.com/costamiri/ar ... 1006737243
Het laden duurt even
https://www.deviantart.com/costamiri/ar ... 1006737243
Het laden duurt even
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2024
Tegelijkertijd ook wel weer heel Duits qua vormgeving, met die rechthoekjes voor stations.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2024
Wow, dank! Precies wat ik nodig had!
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2024
Super kaart! Ook een goede afstreepkaart.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2024
Had TffpaA weer eens een middagje niks te doen?
Ik doe ook maar wat
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2024
Daar heeft iemand serieus werk verricht. Ik had eerlijk gezegd een knip- en plakwerk van de santemekraam aan netkaarten in Duitsland verwacht.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2024
In de bahnreport die nu nog in de Duitse boekhandels ligt zit een soortgelijke kaart, alleen dan iets minder gedetailleerd. Staat wel de vervoerder op, de concessie en het materieel.Suus schreef: ↑do 25 jan 2024, 14:57 Voor de liefhebbers: een spoorkaart met alle regionale treindiensten in Duitsland in 2024:
https://www.deviantart.com/costamiri/ar ... 1006737243
Het laden duurt even
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 1061
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
- Locatie: Emmen (DR)
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2024
Dat is dan ook terug te zien aan het kleine foutje dat erin staat: de RE18 staat ingetekend als Aachen - Maastricht - Liège. Dat was vorig jaar weliswaar de planning, maar is niet gelukt...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten