Pagina 9 van 10

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2024

Geplaatst: za 14 okt 2023, 17:18
door Suus
Klagen dat feit en fictie door elkaar lopen en vervolgens de tweede zin starten met “ik denk”. Probeer het opnieuw zou ik zeggen.

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2024

Geplaatst: za 14 okt 2023, 18:23
door TffpaA
_O-

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2024

Geplaatst: ma 16 okt 2023, 00:18
door umbusko
Er is een Tsjechische conceptdienstregeling bekend. Als ik die raadpleeg, voor Cheb-Schirnding hier, zie ik: 1x/2 uur RE Marktredwitz-Cheb, 1x/2 uur (op het andere uur) RB Marktredwitz-Cheb-Hof. Bij de RB's staat een voetnoot dat het traject door de buitenlandse capaciteitstoekenner nog niet is bevestigd.

Wat ik ook interessant vind, is dat er allerlei stoptreinen Karlovy Vary - Cheb - Plzeň in die tabellen staan (alle tabellen hier, zie o.a. tabel 140 en 178), met als voetnoot dat ze zijn aangevraagd door POVED. Dat is blijkbaar de "Plzeňský organizátor veřejné dopravy", de Plzeňse organisator van het openbaar vervoer. Wat hier de bedoeling van is, is me niet helemaal duidelijk.

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2024

Geplaatst: di 17 okt 2023, 21:34
door henrivanderweijden
Ik zie op fernbahn.de een IC418 die op 3 donderdagen in augustus van Köln via Mönchengladbach naar Asd rijdt en een IC428 die 3 weken in augustus, maar niet op donderdag, van Köln via Düsseldorf naar Asd rijdt. Iemand enig idee wat voor treinen dit zijn?

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2024

Geplaatst: di 17 okt 2023, 22:09
door en-es
Vet! Al vraag ik me af wat daar de bedoeling van is.

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2024

Geplaatst: di 17 okt 2023, 22:22
door gpvos
Ze zijn eerder genoemd in dit topic, op 28 september, maar ook toen was niet bekend wat erachter zit:
qiribi schreef: do 28 sep 2023, 10:25 In de nieuwe lijstjes voor de dienstregeling 2024 van Marcus Grahnert (van Fernbahn) duiken een IC 418 en IC 428 op. Dit zijn treinen Köln - Amsterdam via respectievelijke Venlo (op de donderdagen) en Arnhem (alle andere dagen). Ze lijken alleen in augustus ingelegd te zijn, meer info zal t.z.t. en anders op 11 oktober bij publicatie van de dienstregeling volgen.

IC 418: klik
IC 428: klik

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2024

Geplaatst: di 17 okt 2023, 22:39
door umbusko
Voor wat het waard is, ze staan weergegeven als Zuglinie 43 wat de lijn Hamburg-Köln-Basel is, en waar de 105/104 Amsterdam-Basel ook onder vallen. Verder geen idee.

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2024

Geplaatst: di 17 okt 2023, 22:42
door DDietzen
Ik ging bijna letterlijk hetzelfde zeggen maar je was me twee minuten voor :o

Wellicht wordt dat treinpaar in de zomer wederom geknipt en is dit nu de oplossing? Afgelopen zomer stond er een intercitystam plus Vectron reserve voor de ICE-dienst naar Nederland, ik gok dat zo'n stam voor deze nieuwe IC zal worden gebruikt.

Is er ook een tegentrein?

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2024

Geplaatst: di 17 okt 2023, 23:54
door dennistd
Die 428 is een nachttrein :shock:

Code: Selecteer alles

Köln Hbf                00:41   
Düsseldorf Hbf  01:05   01:08
Duisburg Hbf    01:23   01:25
Oberhausen Hbf  01:32   01:34
Arnhem C        02:47   
Utrecht C       03:28   
Amsterdam C     04:01   
De dienstregeling wisselt een paar minuten steeds, en op vrijdag is er geen stop in Utrecht. IC 418 (donderdag) staat alleen Köln->Mönchengladbach in de reisplanners. Een tegentrein is niet te vinden (zowel niet bij vertrek uit Amsterdam als bij aankomst in Köln).

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2024

Geplaatst: wo 18 okt 2023, 01:26
door cassie127
Heeft te maken met werkzaamheden rondom Stuttgart van 9 tot en met 30 augustus waardoor de zitrijtuigen niet meekunnen met NJ 403 en 402.

Het idee is zover ik vernomen heb om zitrijtuigen met de 403 mee te sturen van Amsterdam tot Köln en deze rijden vanaf daar dan terug als (haal ik uit de reisplanners) IC 428 over Emmerich en op donderdagen afwijkend als IC 418 via Venlo naar Amsterdam. Deze rijtuigen kunnen omlooptechnisch helaas niet met de 402 mee terug naar Nederland.

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2024

Geplaatst: wo 18 okt 2023, 07:01
door MetroRET
Maar, wat heeft NJ 403/402 rond Stuttgart te zoeken?

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2024

Geplaatst: wo 18 okt 2023, 07:54
door Z2N
Volgens mij bedoelt Cassie juist dat de 403/402 via Stuttgart omgeleid moet worden, vanwege werkzaamheden aan de Rijndalspoorweg rond Rastatt/Baden-Baden.

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2024

Geplaatst: wo 18 okt 2023, 07:59
door ICE11
Volgens wat in Hafas te lezen is vermoed ik dat het wat ermee te maken heeft dat de 403 in die tijd nonstop van Mainz naar Offenburg rijdt en niet via Frankfurt Hbf, waar de trein normaal kopmaakt en waar van NS-Vectron op 101 word gewisseld. De zitrijtuigen staan echter ook in die tijd nog voor het gehele traject vermeld (IC 60403).

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2024

Geplaatst: vr 03 nov 2023, 16:02
door DovaModaal
Suus schreef: do 28 sep 2023, 10:59 Vanwege de totaalsanering van de Riedbahn is er in de tweede helft van 2024 geen directe ICE tussen Nederland en Basel.
Erger nog tussen 10 en 30 augustus 2024:
Dan raak je helemaal niet meer in Basel met een Duitse ICE [verwijderd].
Reden: drie weken werken aan de Rheintalbahn tussen die twee plaatsen.
Dat wordt een mooie flessenhals voor het vakantieverkeer van/naar Zwitserland...

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2024

Geplaatst: za 04 nov 2023, 06:59
door Z2N
Daar is wel antecedent voor, na de verzakking bij Rastatt die in 2017 de Rijndalspoorweg 2 maanden sloot was er een prima functionerende buspendel tussen Rastatt en Baden-Baden.

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2024

Geplaatst: za 04 nov 2023, 17:31
door metrophil
DovaModaal schreef: vr 03 nov 2023, 16:02
Suus schreef: do 28 sep 2023, 10:59 Vanwege de totaalsanering van de Riedbahn is er in de tweede helft van 2024 geen directe ICE tussen Nederland en Basel.
Erger nog tussen 10 en 30 augustus 2024:
Dan raak je helemaal niet meer in Basel met een Duitse ICE (tenzij je voor die paar kilometer tussen Rastatt en Baden-Baden overstapt op de S7 (die ook slechts uurlijks gaat rijden), wat je in de praktijk twee uur extra kost als je rekening houdt met een overstaptijd van minstens 10 minuten).
Reden: drie weken werken aan de Rheintalbahn tussen die twee plaatsen.
Dat wordt een mooie flessenhals voor het vakantieverkeer van/naar Zwitserland...
De S7 zal ook niet rijden. Echter upload de AVG haar weekdienstregelingen alleen enkele dagen voor de werken beginnen.

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2024

Geplaatst: do 25 jan 2024, 14:57
door Suus
Voor de liefhebbers: een spoorkaart met alle regionale treindiensten in Duitsland in 2024:

https://www.deviantart.com/costamiri/ar ... 1006737243

Het laden duurt even (A)

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2024

Geplaatst: do 25 jan 2024, 15:30
door TffpaA
:shock:

Tegelijkertijd ook wel weer heel Duits qua vormgeving, met die rechthoekjes voor stations.

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2024

Geplaatst: do 25 jan 2024, 16:17
door umbusko
Wow, dank! Precies wat ik nodig had! :Y

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2024

Geplaatst: do 25 jan 2024, 16:40
door MaartenD
Super kaart! Ook een goede afstreepkaart. :D

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2024

Geplaatst: do 25 jan 2024, 17:32
door Ardan
Had TffpaA weer eens een middagje niks te doen?

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2024

Geplaatst: do 25 jan 2024, 18:05
door ArrivaBas
Daar heeft iemand serieus werk verricht. Ik had eerlijk gezegd een knip- en plakwerk van de santemekraam aan netkaarten in Duitsland verwacht. _O_

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2024

Geplaatst: do 25 jan 2024, 18:18
door TffpaA
Ardan schreef: do 25 jan 2024, 17:32 Had TffpaA weer eens een middagje niks te doen?
Dat, maar dan nog is dit geen 'middagje' werk. Eerder maanden tot een jaar...

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2024

Geplaatst: do 25 jan 2024, 18:25
door cassie127
Suus schreef: do 25 jan 2024, 14:57 Voor de liefhebbers: een spoorkaart met alle regionale treindiensten in Duitsland in 2024:

https://www.deviantart.com/costamiri/ar ... 1006737243

Het laden duurt even (A)
In de bahnreport die nu nog in de Duitse boekhandels ligt zit een soortgelijke kaart, alleen dan iets minder gedetailleerd. Staat wel de vervoerder op, de concessie en het materieel.

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2024

Geplaatst: do 25 jan 2024, 19:51
door iamthedutchdude
TffpaA schreef: do 25 jan 2024, 18:18 Dat, maar dan nog is dit geen 'middagje' werk. Eerder maanden tot een jaar...
Dat is dan ook terug te zien aan het kleine foutje dat erin staat: de RE18 staat ingetekend als Aachen - Maastricht - Liège. Dat was vorig jaar weliswaar de planning, maar is niet gelukt...