Pagina 1 van 1

Grensoverschrijdend spoorvervoer Duitsland-Frankrijk

Geplaatst: di 15 aug 2023, 08:48
door Nitein-Repart
Duitsland en Frankrijk hebben de intentie om het grensoverschrijdend spoorvervoer de komende jaren flink te verbeteren. Hiervoor zijn 30 vierdelige Alstom Coradia Polyvalent aangeschaft die zowel in Frankrijk als Duitsland kunnen rijden.

Concreet hebben de autoriteiten het volgende vervoersplan in gedachten:

1x/2 uur Trier-Metz
1x/uur Saarbrücken-Metz
1x/2 uur Saarbrücken-Strasbourg
1x/uur Neustadt(Weinstrasse)-Strasbourg
1x/uur Karlsruhe-Lauterbourg-Strasbourg
2x/uur Offenburg-Strasbourg
1x/uur Müllheim-Mulhouse

Bron: https://www.zoepnv-sued.de/projekte/grand-est

Oorspronkelijk zou eind 2024 het nieuwe vervoersplan in werking treden, maar door tegenslagen zou pas vanaf 2026 het nieuwe vervoersplan in werking treden (bron: https://bahnblogstelle.com/206291/verbe ... gert-sich/)

Re: Grensoverschrijdend spoorvervoer Duitsland-Frankrijk

Geplaatst: di 15 aug 2023, 11:48
door en-es
Dat twee keer per uur van Offenburg naar Straatsburg lijkt me wel nodig. Die treintjes zitten vaak prop en propvol.

Re: Grensoverschrijdend spoorvervoer Duitsland-Frankrijk

Geplaatst: di 15 aug 2023, 12:06
door Nitein-Repart
Vergeet niet dat de Regio-Shuttles vervangen worden door vierdelige Coradia Polyvalent-treinstellen en een Coradia Polyvalent-treinstel heeft meer capaciteit dan een Regio-Shuttle.

Re: Grensoverschrijdend spoorvervoer Duitsland-Frankrijk

Geplaatst: di 15 aug 2023, 12:34
door Suus
Dit kan prima in het al bestaande topic volgens mij: viewtopic.php?f=37&t=15857