Pagina 1 van 1

Haldensleben, Duitsland; Waarom zijn daar RailPro wagons

Geplaatst: ma 24 mar 2008, 13:46
door deadlock
Ik vind foto's van een hele hoop RailPro wagonnetjes;
http://nohab-gm.de/deutschland/HDL_aktu ... ktuell.php

Wat zit hier voor bedrijf en wat moeten ze met onze wagonnetjes. Zou ProRail zelfs wel weten dat de wagons daar zijn? Een kennis van me telt wagons voor ze omdat ze geen idee hebben hoeveel ze er hebben en waar ze zijn.

Re: Haldensleben, Duitsland; Waarom zijn daar ProRail wagons

Geplaatst: ma 24 mar 2008, 13:48
door Wubbo
ProRail en RailPro zijn twee heel verschillende dingen he ;-)
ProRail heeft daar niks te zoeken, RailPro daarentegen is ook in het buitenland actief. Het is onderdeel van de Voestalpine Group.

Re: Haldensleben, Duitsland; Waarom zijn daar ProRail wagons

Geplaatst: ma 24 mar 2008, 13:49
door BR628
ProRail heeft niks te maken met RailPro ;)

Re: Haldensleben, Duitsland; Waarom zijn daar ProRail wagons

Geplaatst: ma 24 mar 2008, 14:05
door deadlock
:oops:

Re: Haldensleben, Duitsland; Waarom zijn daar ProRail wagons

Geplaatst: ma 24 mar 2008, 18:06
door waldo79
Tot een aantal jaren terug stonden een flink aantal Railpro wagons te roesten bij Maarn :wink:

Re: Haldensleben, Duitsland; Waarom zijn daar ProRail wagons

Geplaatst: ma 24 mar 2008, 18:30
door Aking
Die op Maarn goederen zijn volgens mij allemaal ter plekke gesloopt, wel viel me de laatste tijd op dat Zwolle goederen ook steeds verder leegloopt wat betreft die railprowagens.

En is het trouwens niet handig om het onderwerp even te veranderen? (ProRail/Railpro)

En om maar is een antwoord op de vraag te gokken: Ze zijn (tijdelijk) daar in de buurt ingezet?

Re: Haldensleben, Duitsland; Waarom zijn daar RailPro wagons

Geplaatst: ma 24 mar 2008, 18:34
door Cookie
Titel aangepast :) .

Re: Haldensleben, Duitsland; Waarom zijn daar RailPro wagons

Geplaatst: ma 24 mar 2008, 19:48
door Daan
Ik weet iig wel dat er ook aardig wat wagens in Onnen weg staan te roesten op dit moment...

Re: Haldensleben, Duitsland; Waarom zijn daar RailPro wagons

Geplaatst: ma 24 mar 2008, 22:33
door Karl
Vorig jaar bij Wolfsburg ook een sleep RailPro wagentjes gezien, zal binnenkort eens kijken of ik een foto kan posten.

Re: Haldensleben, Duitsland; Waarom zijn daar RailPro wagons

Geplaatst: di 25 mar 2008, 00:02
door neudalhausenstadbahn
Zo'n Railpro wagen kwam ik half Oktober ook tegen op een station ergens tussen Rostock en Schwerin toen ik daar met een IC naar Stendal doorheen kwam.
Afbeelding

Groetjes Michiel

Re: Haldensleben, Duitsland; Waarom zijn daar RailPro wagons

Geplaatst: di 25 mar 2008, 08:18
door dvdhoven
RailPro verhuurt die dingen. En dat kan dus ook in het buitenland zijn.
Zie ook RailPro-verhuur

Re: Haldensleben, Duitsland; Waarom zijn daar RailPro wagons

Geplaatst: di 25 mar 2008, 10:25
door timtrein
Precies, er zijn dus altijd wel behoorlijke aantallen van die wagens in het buitenland actief.

Re: Haldensleben, Duitsland; Waarom zijn daar RailPro wagons

Geplaatst: di 25 mar 2008, 23:25
door Caspar
Zag er van de week een aantal staan weg te roesten in Eystrup (hoop dat ik het goed schrijf) tussen Bremen en Hannover is dat.

Re: Haldensleben, Duitsland; Waarom zijn daar RailPro wagons

Geplaatst: wo 26 mar 2008, 10:07
door Mark
Afgelopen zomer zag ik ze zelfs in het Zwitserse Frutigen staan voor de bouw van de nieuwe Lö�tschbergtunnel :)

Re: Haldensleben, Duitsland; Waarom zijn daar RailPro wagons

Geplaatst: ma 07 apr 2008, 19:10
door Daan
*Schop*

Afgelopen weken zijn er 2x 64 wagens Fccpps richting Duitsland gestuurd voor revisie, aldus het RolandRail Cargonieuws. Onnen is dus weer helemaal leeg, zag ik gisteren.

Re: Haldensleben, Duitsland; Waarom zijn daar RailPro wagons

Geplaatst: di 08 apr 2008, 11:04
door timtrein
Ah, er is dus een sleepje uit Onnen en een sleepje uit Zwolle Rangeer gegaan. Want daar stond ook een hele berg van die dingen.

Re: Haldensleben, Duitsland; Waarom zijn daar RailPro wagons

Geplaatst: di 08 apr 2008, 11:41
door Daan
Ja, klopt. Onnen is voor zover ik gisteren kon zien weer helemaal leeg wat RailPro betreft, in Zwolle stond nog het een en ander.