Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Het is een beetje hetzelfde als de U55 van Berlin, die werd ook afgebouwd omdat ze anders de subsidie moesten terugdokken. Precies ook de reden waarom ze het missende stuk naar Alex ook nog gaan aanleggen
Na veel offtopic gezwets over deze mooie stad, nu maar even zijn eigen plekje. Voor alles wat het OV in Berlin aangaat. Volgens mij hebben we hier aardig wat fans
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
[off-topic]Maar volgens mij zit er nog best wel een hoop reizigerspotentieel tussen Hauptbahnhof en Alexanderplatz, dus wat dat betreft is het niet vreemd dat ze de U5 en U55 nog met elkaar gaan verbinden.
Ik vraag me echter wel af hoeveel reizigers er nou werkelijk gebruik maken van U55. [/off-topic]
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Dat zijn wel de kritieken op die lijn ja. Het is wel nuttig om de toeristische trekpleisters makkelijker te kunnen bereiken, bijvoorbeeld de Dom, het Museumsinsel en de Brandenburger tor. Daarnaast is het -vooral psychologisch- nogal schamel dat het Hbf niet met een U-bahn te bereiken was. Men gebruikt zelfs het argument dat de stations op de huidige U5 dan ook een betere verbinding richting Mitte en Hbf hebben, wel waar, maar het was met een overstap op Alex ook niet verschrikkelijk te noemen. Ooit was het plan om het ding door te trekken over S-bahnhof Jungfernheide (dat op de Ring ligt), verder naar Flughafen Tegel, maar vanwege de te verwachten sluiting van deze laatste gaat dit waarschijnlijk voorlopig niet door. Ze hebben toch al geen geld meer.
DB gaat nog wel het missende stuk van de NordSüd S-bahn aanleggen, namelijk een lijn van de Ring over Hauptbahnhof en Bundestag naar Potsdamer Platz. De laatste is daarvoor al jarenlang (sinds het begin eigenlijk) 4-sporig. Was dus altijd al gepland om een tweede tak aan te leggen, nu met Hbf weer wat nuttiger is geworden.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
NS-Reiziger schreef:
DB gaat nog wel het missende stuk van de NordSüd S-bahn aanleggen, namelijk een lijn van de Ring over Hauptbahnhof en Bundestag naar Potsdamer Platz. De laatste is daarvoor al jarenlang (sinds het begin eigenlijk) 4-sporig. Was dus altijd al gepland om een tweede tak aan te leggen, nu met Hbf weer wat nuttiger is geworden.