Pagina 1 van 1

Opnieuw problemen bij ICE.

Geplaatst: di 28 sep 2010, 09:25
door AOD
Treinreiziger.nl schreef:Het jaar 2010 begon voor de Duitse hogesnelheidstrein InterCityExpress (ICE) slecht. Door het winterweer raakten veel treinen defect en moesten een behoorlijk aantal ritten geschrapt worden. Tijdens de zomer zat het evenmin mee. Door de hitte raakten airco's defect en werd het tot 50 graden in de treinen. En of het niet genoeg is, worden er nu problemen gemeld met regenwater.
http://www.treinreiziger.nl/actueel/bui ... ice-142893

Neem nou toch een gewone trein. Werkt al meer dan 100 jaar prima. :Y

Re: Opnieuw problemen bij ICE.

Geplaatst: di 28 sep 2010, 09:32
door Caspar
Er zijn maar weinig treinen die al meer dan 100 jaar prima werken :lol:
Al komt er wel eentje aardig in de buurt:
Afbeelding
Uit 1929 en rijdt nog steeds.

Re: Opnieuw problemen bij ICE.

Geplaatst: di 28 sep 2010, 09:45
door AOD
Verder komt je fantasie niet? Dat is toch geen vergelijking? ICE en een dieseltriebwagen? Moet je nou zo diskussieren met een 27-jarige?

Re: Opnieuw problemen bij ICE.

Geplaatst: di 28 sep 2010, 09:54
door Caspar
Oke dan, de TGV bestaat al een goede 25 jaar zonder noemenswaardige problemen. De gemiddelde snelheid per km van een TGV ligt hoger dan die van de ICE.
ICE en een dieseltriebwagen?
Ja die bestaat in Duitsland, nooit gezien?

Re: Opnieuw problemen bij ICE.

Geplaatst: di 28 sep 2010, 10:05
door AOD
Caspar schreef:Oke dan, de TGV bestaat al een goede 25 jaar zonder noemenswaardige problemen. De gemiddelde snelheid per km van een TGV ligt hoger dan die van de ICE.
ICE en een dieseltriebwagen?
Ja die bestaat in Duitsland, nooit gezien?
Toon eens aan dat dit een Duitse Dieseltriebwagen is. Volgens mij is het een Tsjechische, gefotografeerd aan de grens. Een typische Oostblok baanruimer.

Daar staat ook deze:

Afbeelding

Wat denk je nou eigenlijk? ;)

Mooi voor Syntus en Veolia! :Y

Re: Opnieuw problemen bij ICE.

Geplaatst: di 28 sep 2010, 10:10
door Caspar
In Duitsland bestaan diesel ICE's en deze trein is in Roemeniƫ. Maar wat vind je ervan dat Zwitserland voor een groot deel zijn energie behoefte uit Kernenergie haalt en dit nog verder wil gaan uitbouwen zoals buurland Frankrijk dat al heeft?
Het project heeft als doel de vraag naar primaire energie en de daarmee samenhangende emissies te begrenzen door:

* vervanging van fossiele energie door CO2-vrije energiebronnen, zoals kernenergie of kernfusie en duurzame energie zoals waterkracht, wind- en zonne-energie, geothermische energie en biomassa; hierdoor zou Zwitserland eveneens minder afhankelijk worden van het buitenland; er zijn tevens secondaire voordelen voor gezondheid en economie;


http://www.evd.nl/zoeken/showbouwsteen. ... num=232847

Wat denk je nou eigenlijk? ;)
Dat mijn foto in Tsjechie die je hierboven hebt geplaatst, over een paar jaar verleden tijd is, en daar een GTW, Desiro of een soortgelijke trein waarneembaar zal zijn.

Re: Opnieuw problemen bij ICE.

Geplaatst: di 28 sep 2010, 10:31
door iljitsch
Serieus, 50 graden? Waar komt die hitte dan vandaan? En met 300 een raampje open koelt wel af lijkt me. *O*

Re: Opnieuw problemen bij ICE.

Geplaatst: di 28 sep 2010, 11:23
door Fles
AOD schreef:Verder komt je fantasie niet? Dat is toch geen vergelijking? ICE en een dieseltriebwagen? Moet je nou zo diskussieren met een 27-jarige?
Droeftoeter ben je ook :lol:

Hij ondersteunt nota bene je stelling en het ENIGE, echt het ENIGE wat jij doet is ruzie trappen, met alles en iedereen die je maar tegenkomt. Kwalijke jeugd gehad zeker?

Re: Opnieuw problemen bij ICE.

Geplaatst: di 28 sep 2010, 11:27
door reisthijs
iljitsch schreef:En met 300 een raampje open koelt wel af lijkt me. *O*
Er kunnen vrij weinig raampjes open in een ICE,...

Re: Opnieuw problemen bij ICE.

Geplaatst: di 28 sep 2010, 12:23
door AppleMoose
Alles kan kapot, ook een raam van de ICE.

Re: Opnieuw problemen bij ICE.

Geplaatst: di 28 sep 2010, 21:35
door Bastiaan
Dat is ook niet zo moeilijk. Er kan wel meer kapot bij een ICE, zoals wielbanden, assen, deuren, airco's, noem maar op... Dus ramen vast ook wel.

Re: Opnieuw problemen bij ICE.

Geplaatst: di 28 sep 2010, 21:50
door Geert
Ze zitten in ieder geval beter vast dan de deuren... http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.php?f=37&t=4054

Re: Opnieuw problemen bij ICE.

Geplaatst: di 28 sep 2010, 22:10
door AMG
AOD schreef:Verder komt je fantasie niet? Dat is toch geen vergelijking? ICE en een dieseltriebwagen? Moet je nou zo diskussieren met een 27-jarige?
In correct Nederlands: discussiƫren (met een c en trema).

Re: Opnieuw problemen bij ICE.

Geplaatst: wo 29 sep 2010, 00:39
door BjornAlliance2181
AOD schreef:
Caspar schreef:Oke dan, de TGV bestaat al een goede 25 jaar zonder noemenswaardige problemen. De gemiddelde snelheid per km van een TGV ligt hoger dan die van de ICE.
ICE en een dieseltriebwagen?
Ja die bestaat in Duitsland, nooit gezien?
Toon eens aan dat dit een Duitse Dieseltriebwagen is. Volgens mij is het een Tsjechische, gefotografeerd aan de grens. Een typische Oostblok baanruimer.

Daar staat ook deze:


Wat denk je nou eigenlijk? ;)

Mooi voor Syntus en Veolia! :Y
Bij deze de Dieseltriebwagen ICE. http://en.wikipedia.org/wiki/ICE_TD