Pagina 1 van 1

Vragen Ijzeren rijn

Geplaatst: za 01 jan 2011, 21:18
door hidihi
Ik vroeg mij meerdere dingen af over de ijzeren rijn.
Zelf heb ik gelezen dat het baanvak tussen Dalheim en Roermond niet bereikbaar is tenzij er speciale maatregelen genomen worden. Nu vroeg ik me af wat zijn deze maatregelen?
Ik had nog een vraag over de baanbeveiliging tussen Weert en Neerpelt, ik heb gezien dat er aan de Nederlandse kant geen baanbeveiliging geld, betekend dat je het station weert zo af kan rijden zonder beveiliging of geldt het pas vanaf vanaf het industrie terrein Weert?
Trouwens geldt er vanaf Neerpelt geen baanbeveiling meer of loopt de Belgische spoorbeveiling tot letterlijk de Nederlandse grens.

Iedergeval alvast bedankt voor jullie moeite

Gr Sven

Re: Vragen Ijzeren rijn

Geplaatst: za 01 jan 2011, 22:54
door reisthijs
Wat het stuk tussen Roermond en Dalheim betreft denk ik in de eerste plaats: snoeien. Ook zal doordat het jarenlang niet meer gebruikt is en dus ook niet onderhouden de staat van het spoor niet al te best meer zijn. Vergelijk het met de heractivering van Enschede-Gronau: daar lag het spoor er ook nog wel maar dat is eerst helemaal vervangen voor er weer treinen konden rijden.

Re: Vragen Ijzeren rijn

Geplaatst: zo 02 jan 2011, 14:01
door waldo79
Van Neerpelt naar Wt is toch in gebruik ?

Re: Vragen Ijzeren rijn

Geplaatst: zo 02 jan 2011, 14:07
door BR628
Sterker nog van Neerpelt tot Budel wordt het op werkdagen nog elke dag gebruikt.