Ik neem aan dat daar ondercapaciteit bedoeld wordt...Caspar schreef:Wikipedia bevestigd in ieder geval mijn opvatting:Met zo'n 1200 treinen per dag is de Brusselse Noord-Zuidverbinding de drukst bereden spoorweg ter wereld, door de overcapaciteit is deze spoortunnel één van de grootste oorzaken van de vertragingen in heel België, want als daar één trein vertraging heeft lopen er in de spitsuren gemakkelijk zo'n 20 andere treinen vertraging op. (...)
Percentage vertraagde treinen België fors hoger dan NL
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Percentage vertraagde treinen Belgi
Re: Percentage vertraagde treinen Belgi
AangepastMet zo'n 1200 treinen per dag is de Brusselse Noord-Zuidverbinding de drukst bereden spoorweg ter wereld, door tekort aan capaciteit is deze spoortunnel één van de grootste oorzaken van de vertragingen in heel België
Re: Percentage vertraagde treinen Belgi
Met dit stuk wordt alleen het traject tussen Brussel Noord en Brussen Zuid bedoelt, ook wel lijn 0 genoemd.
-
- Berichten: 48
- Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 12:14
- Locatie: Gn
Re: Percentage vertraagde treinen Belgi
In regeltje welke ik vond in het artikel van Zwitserland:
Ik twijfelde hier een beetje aan, aangezien er een tijdje terug toch gehamerd werd op een punctueel vertrek?
Een IC van de serie 500 (Groningen - Den Haag CS) wordt dan gemeten op Den Haag CS, Gouda, Utrecht, Amersfoort, Zwolle en Groningen? Of is alleen de aankomst van belang en moet de rest zich uiten in het aansluitcijfer ofzo. Een vertraagde reis Gouda - Amersfoort met +10 is dus niet zichtbaar als de IC wel punctueel in Gn aankomt? Aan de andere kant zal mijn -15 op Eindhoven - Zwolle ook niet bekend zijn ;)De punctualiteit wordt in Zwitserland gemeten op 12 grote station (Nederland: 35 stations).
Ik twijfelde hier een beetje aan, aangezien er een tijdje terug toch gehamerd werd op een punctueel vertrek?
Re: Percentage vertraagde treinen Belgi
Als een trein op een tijdmeetpunt vertraagd werd gemeten is dat dikke pech als dat later nog wordt ingelopen, de trein blijft namelijk als vertraagd in het systeem. Op zich is dit voor de prestatie ook wel logisch, aangezien niet elke reiziger tot het eindpunt gaat, en ook punctualiteit op deeltrajecten van belang is.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 66 gasten