Londense metro test treinen zonder chauffeurs

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Leontb
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 13 jan 2016, 00:46

Re: Londense metro test treinen zonder chauffeurs

Bericht door Leontb »

Treinen hebben een bestuurder en geen chauffeur. Ik heb nooit in de metro in Londen gezeten. De metro in Lille (type VAL) rijdt al vele jaren zonder bestuurder en dat systeem werkt perfect.

Lille is maar een kleine stad, al is de stedelijke agglomeratie > 1 miljoen. Toch is het OV daar veel sneller en publieksvriendelijker dan in vergelijkbare steden in Nederland. Denken de Fransen meer 'out of the box" en zitten de Nederlandse beleidsmakers nog steeds vast aan de bussen uit het verleden?
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Londense metro test treinen zonder chauffeurs

Bericht door Durashift »

Geen idee..

Hoe is de test in Londen eigenlijk verlopen?
n-evo
Berichten: 3373
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Londense metro test treinen zonder chauffeurs

Bericht door n-evo »

deadlock schreef:Een automatische metro kan vaker rijden omdat deze veel goedkoper zijn. In Kopenhagen rent niemand voor de metro. Als er elke 2 minuten een vertrekt dan boeit dat echt niet meer.
In Londen rijden ze op sommige trajecten ook iedere 1-2 minuten en daar rent iedereen nog even hard bij het overstappen van lijnen. Typisch.

Liet me er in het begin helemaal door opjagen, totdat ik bedacht "WTF - ik ben hier op vakantie en de volgende komt alweer over 1-2 minuten" :P
borsjea
Berichten: 42
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 16:09

Re: Londense metro test treinen zonder chauffeurs

Bericht door borsjea »

Woon zelf in de buurt van Sao Paulo Brazilie, metros rijden hier om de 90 tot 150 seconden, bijna geen mens die rent voor een metro en als het metrostel te vol zit wacht je gewoon op een volgende die meer ruimte bied.
Ook hier rijdt al wat jaren een vol automatische metro en zin´s kort ook een monorail. Het is de bedoeling dat alle toekomstige nieuwe lijnen zonder bestuurder gaan rijden. Bij de bestaande lijnen is het de bedoeling dat deze in de toekomst ook worden omgebouwt men is op een antal trajecten al begonnen het vernieuwen van de baanbeveiliging.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 94 gasten