De afgelopen week heb ik de lijn gemoderniseerd (nieuwe spline voor bovenleiding, sommige bochten iets veranderd, etc.) en uitgebreid naar Den Haag Centraal en Leiden Centraal. Nu is het tijd om ook dit traject te publiceren. Een filmpje is ook gemaakt, maar gelet op de grootte en de duur (16+ minuten) hangt het van jullie interesse af of ik het filmpje ook ga uploaden. Tot die tijd is er een fraaie screenshotreportage vanuit het perspectief van een intercity tussen Rotterdam en Leiden:
De TGV SE vertrekt richting Schiphol via de HSL (zie ook deze post). De wolkenkrabbers van Rotterdam op de achtergrond.
Op weg naar Schiedam-Centrum.
Kort na vertrek nog even de historische binnenstad van Schiedam.
We zijn de stad uitgereden en genieten hier van de polders op weg naar Delft.
Opnieuw een pittoresk plaatje van de polder. De intercity kruist hier zijn collega uit Delft.
Even na Delft wordt de A4 overgestoken.
De bocht bij Moerwijk, even voor Den Haag HS. Let ook op de tramrails die een echte berijdbare lijn van Tanthof/TU naar HS en vice versa vormen.
Het viaduct tussen Den Haag HS en Laan van NOI over de spoor van en naar Den Haag Centraal. Op de foto de metrosporen naar Rotterdam en Zoetermeer, die geen bovenleiding heeft maar een derde rail.
Even na Laan van NOI kruisen we de intercity uit Leiden naar Den Haag Centraal.
Het laatste trajectdeel tussen Mariahoeve en Leiden gaat door een landelijk gebied. Op de achtergrond de eerste bebouwing van Leidschendam.
We zijn er bijna: Voorschoten.
Eindstation Leiden Centraal. Aan de linkerzijde het LUMC, aan de rechterzijde de historische binnenstad met bijbehorende burcht (niet op foto te zien).
Ik hoop dat jullie er van genoten hebben en hoor natuurlijk graag de positieve (en negatieve) meningen over dit project. Tips en aanmerkingen zijn zoals gebruikelijk welkom.