Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Henk schreef: ↑wo 02 aug 2023, 19:31
Hoe kun je dan wegkomen uit Amsterdam naar de rest van Nederland zonder Amsterdam Muiderpoort, Gouda of Rotterdam aan te doen?
Eventueel via Alkmaar naar Haarlem, dan Den Haag, Rotterdam Hofplein (ja ja...) stukkie lopen of met de tram naar Blaak, en verder naar het zuiden
Voor de liefhebbers, en om op een breder platform te discussiëren over het aanstaande kampioenschap, is er op Facebook een groep Kilometer Kampioen 2023 gemaakt.http://www.facebook.com/groups/2413905692122368
Ik heb shirt en kaart ook binnen.
Nou nog een schema van meer dan 1979 km in elkaar flansen
Denk je net DE oplossing te hebben op een paar kilometertjes meer, rijdt er 's avonds maar 1x per uur een stoptrein of is er een overstap van 27 minuten.
Kortom, ik blijf nog wel eventjes doorpuzzelen...
Het alltime record van Koen Nijbroek uit 2017, toen je nog heen en weer mocht met intercity's.
Wees gerust, die afstand ga ik in de verste verte niet halen. (Niemand waarschijnlijk).
Ik zit zelf nu op een goeie 1500, maar ga met meer bekendheid over de werkzaamheden binnenkort nog even aan de slag. Zo had ik Roosendaal letterlijk links laten liggen terwijl daar toch iets rijdt...
Het overzicht op https://www.rijdendetreinen.nl/werkzaamheden/komend lijkt inmiddels wel redelijk compleet te zijn. Alleen de exacte dienstregelingen nog niet maar wel welke treinseries er aangepast zijn. Roept alleen wel de vraag op of Utrecht - Amersfoort nu 2x afgelegd mag worden nu er geen treinen zijn die op alle stations stoppen (vanwege het niet bedienen van Overvecht).
Volgens mij vallen de 6000/8800 in dezelfde categorie als de 500/600/etc op Wd-Ut. Je mag namelijk 1 keer met een trein die op alle stations stopt, en 1 keer met een trein die niet overal stopt. Zo staat het in de regels geformuleerd.
Ze zouden misschien de regels kunnen herformuleren voor Uto, naar "stations die die dag tenminste 1 treinvertrek hebben". Anders zit je technisch gezien ook met evenementshaltes als Asdar en Olv.
Laatst gewijzigd door Dionysusnu op do 17 aug 2023, 19:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Asdar, Rtst, Ehst, Olv en Hrij zijn allemaal uitzonderingen omdat die niet gebruikt worden in de reguliere dienstregeling. En zelfs al zou Uto in deze situatie tellen moet je alsnog een trein hebben die ook in Bhv en Dld stopt.
Wat betreft Wd-Ut; gezien het feit dat Gd eruit ligt blijft toch alleen maar de 8800 non-stop en 6900/8900 over, waarbij als je Ut-Wd-Apn-Ledn retour doet je minstens 1 van die 2x op Vtn, Utt en Utlr gestopt moet hebben.
Laatst gewijzigd door JothamvW op do 17 aug 2023, 20:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Ik had nog even geïnformeerd over Utrecht Overvecht: de 5500 en 5600 (of wat daar dan ook rijdt) telt niet als sprinter door het voorbijrijden van Utrecht Overvecht.
Ik had (denk ik) een top-5 planning met 1764,8 km
Problemen op de hsl en een gemiste overstap in Zwolle deden me de das om, waarna ik op het laatst geen risico meer heb genomen om alles eruit te halen.
Ik ben uiteindelijk 15e geworden met 1692,5 km.