Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Ja maar dat kan een storing zijn dat de deuren niet meer open of dicht gaan. Dan nog geeft de beveiliging aan dat de bus niet mag rijden lijkt mij. Tenminste heb in het laatste jaar van BBA in Oost-Brabant 2 dagen achter elkaar in dezelfde bus gezeten (nou ja 2 ritten op 2 dagen) en de voordeur had toen vaak zat last van storingen. Die ging niet dicht (nou ja, ging wel dicht, maar bleef niet dicht) en de bus kon niet rijden. Heb dat nog niet gezien bij een Amba, maar ik neem aan dat de beveiliging ongeveer hetzelfde is.
Michael 1988 schreef:Ja maar dat kan een storing zijn dat de deuren niet meer open of dicht gaan. Dan nog geeft de beveiliging aan dat de bus niet mag rijden lijkt mij. Tenminste heb in het laatste jaar van BBA in Oost-Brabant 2 dagen achter elkaar in dezelfde bus gezeten (nou ja 2 ritten op 2 dagen) en de voordeur had toen vaak zat last van storingen. Die ging niet dicht (nou ja, ging wel dicht, maar bleef niet dicht) en de bus kon niet rijden. Heb dat nog niet gezien bij een Amba, maar ik neem aan dat de beveiliging ongeveer hetzelfde is.
Waarschijnlijk is die beveiliging op een of andere manier wel te omzeilen,maar weet er zelf niets van.Alleen dat de bus op een rot punt net onder de brug niet meer van de rem wilde en we moesten lopen tussen de aankomende bussen naar het station en uiteindelijk een monteur en chauffeur de bus hebben weggekregen,maar wel rijdend met deur open.
lijn : GD/999 Type : Mercedes-Benz Sprinter.
Plaats : Neerpelt.
Ik heb er ook niet veel verstand van. Weet alleen dat ze niet met open deuren normaal kunnen rijden. Maar kan ook zo zijn dat het alleen de voordeur is. Overigens kreeg de chauffeur in mijn verhaal de eerste keer de deur wel dicht door de lucht / hydraulica uit de voordeur te halen. De rest van de rit moesten passagiers achterin in stappen toen. De tweede keer dat ik het meemaakte was met een andere chauffeur en die deed dat niet met de lucht / hydraulica. In plaats daarvan werd een monteur gebeld. Maar ik weet wel dat de eerste methode van de eerste chauffeur maar een tijdelijk oplossing is en dat de deur dan niet meer te gebruiken is. Ook is er het risico dat de deur dan alsnog niet sluit (lees op slot staat). Tenminste dat zei de chauffeur toen tegen mij.
De deurbeveiliging op Ambassadors is zeer eenvoudig te omzeilen door een schakelaartje om te zetten. Op die manier kunnen de deuren al rijdende geopend en gesloten worden.
Lijn: 999
Type: Van Holl newA 330
Plaats: Barendrecht
video`s van mij en forumlid Dylanwild94 zijn te zien op OV Rozenburg
Elke doordeweekse dag wel te vinden in de 101/103/105/115
Op al mijn foto`s zit copyright.
Lijn: 10
Type: Irisbus (wat voor type Irisbus het is weet ik niet. Dus als er een ander type Irisbus op aansluit is het ook goed.)
Plaats: Dordrecht
Zoiets staat ook op de zijkant van de bus ;). Tenminste er staat Acces' Bus GX 127. Acces' Bus is de gammareeks en GX 127 is de typeaanduiding bij Heuliez Bus. Echter werd de bus onder licentie ook bij Irisbus gebouwd voor veel andere landen dan Frankrijk, daar waar Heuliez Bus vooral binnen Frankrijk bleef.
Chauf21 schreef:Jongens, denken we nog even aan de uitkomst van de poll? Graag wat meer variatie in de modaliteiten op de foto's!
Uhum..... Zoiets lukt niet altijd hoor . Daarnaast is het de keuze van de uploaders zelf welke foto's ze plaatsen, of het nu bussen zijn of treinen of stations of weet ik veel wat. Als ik niet kan aansluiten met een trein plaats ik gewoon een foto van een bus en dan kan het mij weinig schelen of er echt veel variatie in zit of niet. Alleen als ik zie dat er veel foto's van dezelfde bus of zo op staat plaats ik niets (zie 1 pagina terug) waarmee ik kan aansluiten, maar alleen weer met dezelfde type bus. Dan wacht ik tot ik een andere soort foto kan plaatsen. Of anderen dat ook doen weet ik niet, maar het is de keuze van de mensen zelf en niet van een paar mensen die graag meer variatie hier wouden zien en van mod's.
Enkele leden (waaronder ik) hebben wel aangegeven graag wat meer variatie te zien, zodat dit spel niet slechts voor een paar leden leuk blijft.
Voorlopig vind ik echter dat het prima gaat. :pos:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.