Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Ik zou eerst ook meedoen, maar ben nog maar toegekomen aan een deel van een dienstregeling Ik laat het lekker en ga morgen lekker meekijken naar de uitslag.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/ Updates: 25-05-2025NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam! 14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Milco schreef:Ik zou eerst ook meedoen, maar ben nog maar toegekomen aan een deel van een dienstregeling
Ik ben alleen nog maar toegekomen aan een prachtig openingsverhaal hoe 'geweldig' en 'gebruiksvriendelijk' het 'nieuwe concept' is.
Ik had ook een klein gedeelte van de dienstregeling gedaan maar examens zorgde ervoor dat ik niet genoeg tijd had.
Milco schreef:Ik zou eerst ook meedoen, maar ben nog maar toegekomen aan een deel van een dienstregeling
Ik ben alleen nog maar toegekomen aan een prachtig openingsverhaal hoe 'geweldig' en 'gebruiksvriendelijk' het 'nieuwe concept' is.
Ik had ook een klein gedeelte van de dienstregeling gedaan maar examens zorgde ervoor dat ik niet genoeg tijd had.
Ik was gewoon te lui om na het werk mij hier op te focussen en had eigenlijk geen zin in al die berekeningen voor de DRU's. Heb een halve dienstregeling voor een lijn...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/ Updates: 25-05-2025NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam! 14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
@Milco: Die DRU-berekeningen vielen me op zich nog wel mee. Vooral het uitmeten van de haltes en dat vervolgens in een dienstregeling omzetten is nog best een klusje en was hetgene waarmee ik toch wel het langste bezig geweest ben. Je moet immers niet alleen uitmeten, maar ook nog een route zien te vinden die handig uitkomt qua tijden voor de aansluitingen.
En dan is 't spannendste natuurlijk als je alle dienstregelingen op papier hebt staan en de DRU's binnen de grenzen vallen of het benodigde materieel ook binnen het budget past. Maar al met al toch wel een weekje werk ja met elke avond een paar uurtjes.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Even een vraagje. Zijn de volgende rijtijden beter? Voor elk streepje tot de eerstvolgende t-splitsing of kruising geldt een rijtijd van 0.5, als er afwijkingen zijn staat er een afwijkende rijtijd naast. Voor elke halte geldt nog steeds een extra rijtijd van 0.5 minuut.
De nieuwe rijtijden zien er best goed uit, wel even afwachten hoe het in de praktijk gaat uitpakken maar zeker :pos:
Ga je het hele gebied m.u.v. stadsdienst Heelwoud in één keer aanbesteden, of knip je dit gebied op in meerdere concessies? Ik zou zelf voor dat laatste gaan, want het hele gebied lijkt mij wat te veel van het goede. Je zou bijvoorbeeld in de volgende ronde de stadsdienst van Klokbekerstad kunnen aanbesteden, en daarna het streeknet van de hele regio.
De rijtijden zijn goed. Maar economische verhoudingen zijn ruk. We hebben nu veel te veel winkelgebieden voor te weinig inwoners. ;-), ga er vanuit dat een winkelstraat zo'n 20.000 mensen verzorgt.
't lijkt niet overal helemaal in balans maar dit ziet er qua rijtijden een stuk realistischer uit (Als je dan de halterings-tijd er weer bij op telt tenminste).
Ik had 't volgens mij al eerder gevraagd, maar wat betekend die paarse lijnen nou precies?
En ik ben benieuwd om te zien wat de anderen allemaal ingestuurd hebben. - Word nog leuk om te zien wat we allemaal anders hebben gedaan. Enig idee wanneer de uitslag komt?
Het klopt dat het niet helemaal in balans is, maar ik heb voor bijvoorbeeld Heelwoud expres wat langere rijtijden gerekend aangezien het daar heuvelachtiger (en dus bochtiger) is dan in de rest van de plaatsen. Ook zit er onderscheid tussen dikke en dunne wegen in en is door verkeersdrukte in het echt de rijtijd ook niet hetzelfde op exacte dezelfde afstand, maar het kan zijn dat ik hier en daar wat lijntjes over het hoofd heb gezien.
Ik ben sowieso van plan de concessies op te knippen.
De paarse lijnen zijn busbanen waarop een gewijzigde rijtijd geldt.
Onder winkelgebied vallen ook supermarkten, de IKEA, de Mediamarkt etc. ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Maar komt dan nieuwe instructies wat betreft rijtijden, brandstofverbruik ed?
Tevens krijg je de situatie dat in klokbekerstad aansluitingen dient te worden geboden maar in heelwoud geldt nu ook een dienstregeling. Het een hangt aan de ander vast. En een aanbesteding van 2 jaar lijkt me wat weinig.
Wat natuurlijk ook is wanneer de dienstregeling van heelwoud is ingegaan lijnen meer reizigers trekken en minder. Je kunt dan ook dat we 10 jaar verder zijn en uitbreiding van de stad.
We gaan kijken hoe het zich ontwikkelt. Maar Heelwoud krijgt nu sowieso andere rijtijden, waarop de dienstregeling aangepast moet worden.
Vinden jullie het leuk als ik vanaf nu elke paar dagen een gedeelte van jullie biedingen openbaar publiceer? Met daarbij de bijbehorende score. Ik ben nu bijvoorbeeld materieelkosten en materieel aan het beoordelen. Of hebben jullie liever alles in één keer.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Maakt mij niet uit. Krijgen we wel toelichting of advies waarom de 1 beter scoort dan de ander of is het van dit zijn de scores en zie maar?
In het echt is het gevoelige info maar krijgen we elkaars dienstregeling te zien of moet je dat zelf maar regelen?
Ik ben nieuwsgierig wat de anderen bedacht hebben dus voor mij is het geen geheim.
Vind het wel leuk als er beargumenteerd wordt waarom iets beter of minder is dan de andere.
Ook ben ik wel nieuwsgierig waarom de bieding van knarriva ongeldig is verklaard
regenmaker schreef:Ja, ik vraag me dus af wat jullie willen.
Ik zou alles in één keer doen, zo gaat het in het echt ook. Uiteindelijk vergelijk je toch de totaalplaatjes; je maakt als aanbesteder immers keuzes waar je de beperkte middelen in gaat investeren.
regenmaker schreef:We gaan kijken hoe het zich ontwikkelt. Maar Heelwoud krijgt nu sowieso andere rijtijden, waarop de dienstregeling aangepast moet worden.
Vinden jullie het leuk als ik vanaf nu elke paar dagen een gedeelte van jullie biedingen openbaar publiceer? Met daarbij de bijbehorende score. Ik ben nu bijvoorbeeld materieelkosten en materieel aan het beoordelen. Of hebben jullie liever alles in één keer.
Hoe nieuwsgierig ik ook ben naar (een deel van) de uitslag, zou ik de uitslag toch gewoon in één keer plaatsen om te voorkomen dat er op elk onderdeel een hele discussie uitbarst, of om te voorkomen dat we na één of twee thema's al een idee hebben van de uitslag.
Je zou eventueel (voor zo ver dat mogelijk is), wel alvast kleine teasers weg kunnen geven: bijvoorbeeld een screenshot van een stukje van de dienstregeling of een korte beschrijving/conclusie per vervoerder (bijv. PHS Bus probeert maximaal in te zetten op bereikbaarheid met een complex systeem van 17 lijnen, terwijl DAB vooral een eenvoudig, makkelijk te begrijpen lijnennet heeft waar elk uur met comfortabele bussen wordt gereden.), zonder dat je er een waardeoordeel aan toe kent.