Jacht 2.0

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera
Plaats reactie
iamthedutchdude

Re: Jacht 2.0

Bericht door iamthedutchdude »

Wat mij betreft is voor al van dit soort verbindingen de vermelding flexbus het best passend. Al heb ik er ook geen probleem mee als je het een haltetaxi noemt. Bus vind ik dan weer te generiek voor dit soort verbindingen.
Philip schreef: do 20 mar 2025, 11:02 Van Dionysusnu heb ik het voorstel gehad dat de crimineel zijn startpositie bekend maakt op dag 1. Dat lijkt me een goed idee om de eerste dagen een beetje spannender te maken.
De exacte beginlocatie vind ik wel wat veel van het goede. Wat dat betreft vond ik de aanpak van Julius in episode 1 wel geschikt: het noemen van de provincie.
ZO6176
Donateur

Bericht door ZO6176 »

Ik laat het even nog zo staan. Als ik deze episode bekijk dan zijn we op dag 3 met genoeg mensen rondom de crimineel. Ik vrees anders dat het spel op dag 3 dan is afgelopen. De crimineel moet ook een kans hebben. En jahet kan vervelend zijn als de vorige crimineel in Groningen stond en de nieuwe episode in Zeeland of zo start

Wat betreft flexbus, haltetaxi ed. Ik zou flexbus noemen.
Dionysusnu

Bericht door Dionysusnu »

ZO6176 schreef: do 20 mar 2025, 11:42 Dit spel is gebaseerd op het spel Scotland Yard. Daar is de beginpositie ook niet bekend. Ik zou strategisch spreiden en vooral overleggen.
Dat had ik verkeerd in mijn gedachten, maar je hebt gelijk :oops:. Wat wel verschil maakt is dat in Scotland yard de beginpositie van iedereen willekeurig is, er schuift niks door tussen rondes.
Wat je in de Jacht 2.0 hebt is dat de eerste 3 zetten van de crimineel eigenlijk niks uitmaken, want de jagers hebben toch geen idee waar die is. We zijn alleen bezig met wat algemener uitspreiden, tot we de eerste positie weten op dag 3.
Om alleen de provincie te noemen vind ik een goede compromis.

Ik sta super ongunstig, dus ik neem maar gewoon de sprintercity naar Utrecht Centraal.
ODRAIL

Bericht door ODRAIL »

Dan reis ik door met de intercity van station Utrecht centraal naar station Arnhem centraal.
Etienne
Donateur
Contacteer:

Bericht door Etienne »

Ik kan van 's-Hertogenbosch tot Dieren komen in 58 minuten.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
ZO6176
Donateur

Bericht door ZO6176 »

Dan hebben hem aardig vastzitten
Philip

Bericht door Philip »

Episode 2, Dag 4

Ik reis met twee bussen.

Hint: O.G. Heldring
Youri
Contacteer:

Bericht door Youri »

Ik reis van Apeldoorn naar Almelo
Spoiler: show
12:50 SPR van Apeldoorn naar Almelo
13:36 Aankomst Almelo
Busschauffeur i.o. Qbuzz ZHN
Etienne
Donateur
Contacteer:

Bericht door Etienne »

De hint verwijst naar de Nederlandse predikant en auteur o.a. bekend van de Hoenderloo Groep en er zit onder die naam een instelling in Zetten.
Met twee bussen kan het echter alle kanten op; dus als de jagers richting oost gaan, maakt dat de weg richting west vrij.

Ik neem bus 43 naar Apeldoorn en dan bus 108 naar halte Van der Valk de Cantharel.
ZO6176
Donateur

Bericht door ZO6176 »

Om 19.35 sprinter naar almelo. Dan bus 81 tot halte zuivelstraat Vriezenveen . Aankomst 20.35
Julius

Bericht door Julius »

Ik reis van met trein en bus van Zutphen naar Borculo Busstation.
Trams zijn geweldig, waarom bouwen we er niet meer van?
iamthedutchdude

Per Blauwnet IC naar Nijverdal, om daar lijn 96 naar station Rijssen te nemen.
V 14:39 Treinstation Hengelo, Spoor 2b
Blauwnet Intercity ri. Zwolle
A 14:59 Treinstation Nijverdal, Spoor 2

3 min. lopen

V 15:04 Bushalte Station, Nijverdal
RRReis Bus 96 ri. Rijssen Station
A 15:28 Bushalte Station, Rijssen
Philip

Bericht door Philip »

Ik ben gepakt door Iamthedutchdude. Ik stond op de Boomcateweg in Nijverdal.
Dionysusnu

Dan blijf ik staan op Utrecht Centraal.
ZO6176
Donateur

Bericht door ZO6176 »

Wat heeft boomcateweg met de hint te maken?

Ondanks dat we de beginprovincie niet wisten is de crimineel reeds gepakt op dag 4. Ik zou het niet verplichten om je beginprovincie te vermelden
Philip

Bericht door Philip »

O.G. Heldring was de mentor van J.J.L. ten Kate.

Bewust wat vaag gehouden, want ik stond zo goed als klem met weinig reismogelijkheden.

Een beetje jammer aan de vorige ronde vond ik dat we drie dagen aan het wachten waren tot de jacht kon beginnen en vervolgens op dag 4 de jacht al voorbij is. Ik ben daarom bewust niet in Groningen begonnen, want dan zou het nog langer duren.
Het vermelden van de beginlocatie voorkomt dat mensen aan de andere kant van het land zitten. Dan nog ben je in de eerste drie dagen als jager redelijk kansloos, omdat iemand inmiddels daar allang weg is. Maar goed, dit is mijn mening.
Julius

Bericht door Julius »

Misschien dan op dag 2 de locatie van de crimineel bekend maken? Dan kan je op dag 1 verspreiden en op dag 2 spelen.

Zou het ook niet wat leuker maken als de crimineel ook aan het begin van het ronde een challenge krijgt, en als diegene uitvoert, eindigt de ronde met de crimineel als winnaar?

Zoals:
Bezoek alle hoofdsteden van Nederland (Amsterdam+hoofdsteden provincies), je bezoekt een stad pas als je 1 of meer dagen in die stad zit.
Bezoek een lijst van haltes (haltes als bijvoorbeeld Holwert Veerdam, St Anna Ter Muiden Havenstraat, Mariadorp, Withuis), alleen hier hoef je maar 15 min door te brengen, aangezien de jagers dan makkelijker jou kan pakken
Trams zijn geweldig, waarom bouwen we er niet meer van?
Etienne
Donateur
Contacteer:

Bericht door Etienne »

Van mij hoeft er niets veranderd te worden; er mag best een beetje gepuzzeld worden.

Ik reis alvast terug naar Apeldoorn.
Dionysusnu

ZO6176 schreef: vr 21 mar 2025, 19:28Ondanks dat we de beginprovincie niet wisten is de crimineel reeds gepakt op dag 4. Ik zou het niet verplichten om je beginprovincie te vermelden
Ik snap je punt dat de crimineel niet te snel gevangen moet worden, maar ik denk dat dat vooral ligt aan hoe snel de jagers kunnen reizen. Zoals Philip zegt, zijn de eerste 3 dagen weinig strategie, het is alleen dat we gaan klaarstaan voor de eerste positie. Daarna is het makkelijk vangen, want in 1 uur kan je gewoon behoorlijk ver komen in Nederland. Misschien dat het voor de balans helpt om de reistijd per dag wat in te korten? Bijvoorbeeld naar 45 of 30 minuten. Het bekendmaken van de locatie zou ik dan oprekken naar iedere 4 dagen.

Ik vind het ook goed om eerst nog wat rondes de huidige regels te behouden om wat meer te ervaren hoe het gaat. Te veel meteen wijzigen helpt ook niet.
ZO6176
Donateur

Bericht door ZO6176 »

Wanneer ik kijk naar de jacht 1.0 werd er regelmatig de 30 dagen gehaald. We zijn nu wel met meer jagers. Dat is natuurlijk fijn. Je hebt natuurlijk stukken van Nederland met veel ontsnapmogelijkheden en echte fuiken.
Laatst gewijzigd door ZO6176 op vr 21 mar 2025, 23:54, 1 keer totaal gewijzigd.
iamthedutchdude

Philip schreef: vr 21 mar 2025, 19:41 Bewust wat vaag gehouden, want ik stond zo goed als klem met weinig reismogelijkheden.
Ik had dan ook niets aan de hint, mijn keuze was simpelweg op logisch redeneren o.b.v. de twee bussen gebaseerd. Richting Holten was daardoor onlogisch, want dan was lijn 660 je enige overstapmogelijkheid. Richting Haaksbergen en Borculo kon, waarna je tig mogelijkheden had die ik niet alleen (of samen met @julius) kon nalopen. Dat kon voor de route naar Rijssen wel (in die richting kon alleen de combi 95->96, of je moest in Almelo 1 of 2 haltes van het station staan) met eindpunt op een station, dus die maar gecontroleerd (niet verwacht dat dat hem zou zijn, het zou meer de bevestiging van Haaksbergen/Borculo betekenen).
Youri
Contacteer:

Bericht door Youri »

Mag ik, omdat de crimineel is geparkt. Nog reizen vandaag?
ZO6176
Donateur

Bericht door ZO6176 »

Ja, wel volgens dienstregeling vrijdag
Youri
Contacteer:

Bericht door Youri »

Ik reis van Almelo naar Zwolle
13:30 Blauwnet SPR van Almelo naar Zwolle
14:09 Aankomst Zwolle
ITF

Bericht door ITF »

Van Apeldoorn met de IC 1700 naar Amersfoort Centraal en vervolgens met de sprinter 5600 naar Utrecht Centraal.

13:44 Apeldoorn, IC 1746 naar Amersfoort, aankomst 14:08.
14:19 Amersfoort, SP 5646 naar Utrecht Centraal, aankomst 14:39.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Plaats reactie