Fotoquiz

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera
Philip

Re: Fotoquiz

Bericht door Philip »

Nee
Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

Station Arenc Euroméditerranée in Marseille.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Philip

Bericht door Philip »

Correct
erjeebee

Bericht door erjeebee »

netjes :pos:

@Philip, hij was niet te vinden via Koekelens, dus prima foto.
Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

Op welk supergezellig station was ik te vinden?
Afbeelding
Flickr!
TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

Parco di Centocelle?
Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

Net niet helemaal. (A)
Flickr!
TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

Centocelle dan.
Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

Dat klopt dan wel. :Y
Flickr!
Dionysusnu

Bericht door Dionysusnu »

TffpaA schreef: zo 04 mei 2025, 09:37 Hitachi Rail Italy Driverless Metro
:idea:
TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

Welke halte?

Afbeelding
ZO6176
Donateur

Bericht door ZO6176 »

Is het bij een treinstation?
Hainje

Bericht door Hainje »

Het is in ieder geval in de buurt van een vestiging van Deutsche Post(/DHL).
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
ZO6176
Donateur

Bericht door ZO6176 »

NRW? En bij station?
TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

Even een gewetensvraag: zijn er nog mensen over die de Fotoquiz willen spelen? Want nee, het is niet bij een treinstation en ja, het is (natuurlijk, in mijn geval (A)) in NRW.

Maar de rek is voor mijn gevoel al wat langer uit de quiz, en van de drie man en een paardenkop die hier nog over waren, spelen voor mijn gevoel alleen een halve man en de paardenkop zelf nog. De rest is op Jacht 2.0...
Dionysusnu

Ik kijk af en toe nog, maar inderdaad een beetje half. Maar het is vooral ook waar we het eerder over hebben gehad: Als je geen idee hebt, voelt het soms erg alsof je aan het spel moet trekken. En als je vragen dan zelfs niet beantwoord worden, zoals dit keer, dan blijft er niet veel over.
TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

Dionysusnu schreef: ma 19 mei 2025, 14:42 En als je vragen dan zelfs niet beantwoord worden, zoals dit keer, dan blijft er niet veel over.
Mijn aandacht lag de afgelopen weken even op zaken buiten dit forum, vandaar dat het reageren wat langer duurde.

Normaliter ben ik daar best vlot mee, maar ook dan valt het me op dat de vragen vaak lang uitblijven. Ook voor mij begint het daarmee steeds meer als trekken aan een dood paard te voelen - om qua gezegden maar even in dat thema te blijven.

Ik wil nog even de reacties van anderen afwachten, maar als die tegen morgen zijn uitgebleven of ook negatief van aard zijn, ben ik geneigd het antwoord maar te geven en de quiz even te laten voor wat hij is.
Dionysusnu

Begrijp me niet verkeerd, mijn insteek is niet negatief. Dat je wel eens andere dingen hebt, snap ik helemaal. Dat deze ronde wat tegenvalt, hoef je niet te extrapoleren naar het spel als geheel.
TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

Dionysusnu schreef: ma 19 mei 2025, 15:00 Dat deze ronde wat tegenvalt, hoef je niet te extrapoleren naar het spel als geheel.
Dit is niet de eerste ronde waarin dit me opvalt.

Ik kan het moeilijk naar harde cijfers vertalen, maar de fut is voor mijn gevoel wel wat uit deze quiz. Dat zie je ook wel in zijn algemeenheid in het hobbyforum - nu de Jacht een tweede lease of life heeft, kun je in de andere draadjes die ooit best prima liepen (met name GORS) ook een kanon afschieten. Datzelfde gold ook ooit voor de originele Jacht, dus ook die wederopstanding zal het eeuwige leven wel niet hebben.

Prima natuurlijk, maar in een draadje dat - voor mijn gevoel dus - al niet meer zo vlot liep, kan dat betekenen dat het qua activiteit net even door de ondergrens zakt. Ik heb weinig zin om deze foto naar het juiste antwoord te leiden (dat mag inmiddels bekend zijn), dus vandaar dat ik deze vraag stel. Als blijkt dat de rest ook even geen zin heeft, dan geef ik liever morgen het antwoord - en daarmee de beurt aan wie er nog aan wil - dan te wachten tot de reglementaire 14 dagen zijn verstreken.
Ivan

Bericht door Ivan »

Ook bij mij is de aandacht een beetje verslapt hier, deels door de jacht 2.0, deels door externe factoren.
Wanneer een foto me helemaal niks zegd, is het soms lastig om motivatie en tijd te vinden om dieper te zoeken, al zou ik dat eigenlijk wel graag willen.
Bottom line, Voorlopig gaat mijn aandacht een beetje verloren aan de jacht 2.0.
Tom024
OVNL-beheerder

Bericht door Tom024 »

Ik vind het nog steeds een leuk spel, maar als een foto me helemaal niets zegt mis ik vaak de zin om echt te gaan spitten.
ZO6176
Donateur

Bericht door ZO6176 »

Ik heb niet de tijd en zin om heel NRW door te spaaien. Die discussie hebben we wel vaker gehad. Geeft de plaatser hints of moeten we er om vragen?
Ik heb 2 vragen al gesteld. Dan mag iemand anders een vervolgvraag gaan stellen want heel NRW door te spaaien is niet te doen.
TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

ZO6176 schreef: ma 19 mei 2025, 16:46 [...] want heel NRW door te spaaien is niet te doen.
...en dus ook niet zo slim. De foto zelf bevat al de nodige hints: vrachtwagens en loodsen, dus het zou zomaar bij/op een bedrijventerrein kunnen zijn. Met een vestiging van de DHL, zoals Hainje al scherp opmerkte. Met de begroeiing, de lichtinval, het type straatinrichting en het haltemeubilair valt al verder in te zoomen op waarschijnlijke locaties. Waarmee het alsnog een zoekpuzzel is, dat geef ik toe. Niemand zei dat het makkelijk zou worden. Maar ik ga mensen ook niet met hints aan het handje naar het juiste antwoord leiden. Die discussie hebben we inderdaad vaker gehad, en hoewel we wel iets naar elkaar toe lijken te hebben bewogen, lijkt dat vooralsnog niet voldoende.

Maar ik denk dat ik op basis van de feedback wel voldoende weet. Het betreft hier de halte Emmerich Gesundheitswohnpark. Geen punten deze beurt - wie nog een foto wil plaatsen, nodig ik daar van harte toe uit.

Ik vind de quiz zelf ook leuk om te spelen - vooral het zoeken naar waar de foto is genomen of zelf scouten naar lastig vindbare locaties vind ik leuk. Maar ik merk helaas ook dat de interactie (bij mijn opdrachten) voor mijn gevoel te wensen overlaat - het gaat me hierbij overigens niet om de schuldvraag; het is gewoon hoe het is.

Dus ik ga wel gewoon mee blijven raden, maar zal als ik het juiste antwoord heb gegeven de beurt voortaan doorgeven. Overigens zal ik dat dan wel aangeven, zodat ik er ook een leuke voorwaarde aan kan verbinden. Misschien plaats ik zelf zo nu en dan nog wel eens een foto.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Denk er wel redelijk hetzelfde over als hier al gezegd is: met generieke foto's met amper aanwijzingen waardoor je enorme gebieden door moet gaan zoeken is de lol er snel af.
Aan de andere kant worden eenvoudiger foto's binnen no-time geraden door steeds dezelfde gebruikers waardoor anderen er amper aan toe komen überhaupt te gaan zoeken. Niet gek dat zo'n quiz dan doodbloedt.

@TffpaA Een DHL vestiging op een bedrijventerrein valt dus precies onder de generieke foto's met amper hints wat ik noemde. Deutsche Post DHL heeft natuurlijk wel heel veel vestigingen in Duitsland en die zullen ongetwijfeld voornamelijk op bedrijventerreinen liggen. Daar kom je dus niet verder mee. Straatmeubilair heb je pas wat aan als je ofwel de locatie wel eens bezocht hebt, ofwel als je de opties voldoende hebt verminderd zodat je daarop kunt gaan zoeken. Niet als je alsnog alle bedrijventerreinen met DHL vestiging en bushalte in NRW af moet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ardan
Oud-beheerder OVNL

Bericht door Ardan »

Tom024 schreef: ma 19 mei 2025, 15:51 Ik vind het nog steeds een leuk spel, maar als een foto me helemaal niets zegt mis ik vaak de zin om echt te gaan spitten.
Idem. Ik volg de boel altijd hier, maar echt spitten doe ik zelden. Ik vind het ook altijd leuk als iemand iets bijzonders weet te vertellen over een foto, in plaats van 'oh okee, dat is dus een willekeurige bushalte'.

Ik nodig mezelf maar even uit voor een nieuwe foto. Waar ben ik?
Afbeelding

Hint: niet in India. Maar waarom dan wel opschriften in deze taal?
Gediplomeerd ongeluksmagneet
Plaats reactie