Verder heb ik nog wat foto's uit de omgeving van Rome. In tegenstelling tot ik van plan was heb ik geen rondje meer gemaakt om nog wat verder uit de stad wat bordjes op de foto te zetten, maar ik heb wel de gehele lijn van het vliegveld naar Termini compleet dus helemaal zonder lege handen ben ik ook niet thuisgekomen. In Italië heeft men een tijd terug een nieuwe huisstijl voor de informatieborden geïntroduceerd en zover ik tot nu toe heb gezien heeft men vrij stelselmatig op de perrons alle borden vervangen. Net buiten grotere stations heeft men echter ook heel veel borden neergepoot en die zijn nog wel in de oude huisstijl :Y
Net voor het perron van Roma Ostiense. Op dit station heb ik ook nog een bordeauxrode HSL-trein van .Italo gezien :)
Deze hing nog helemaal achteraf bij de hoogst genummerde sporen van Termini, een wandeling van meer dan 500 meter was nodig om hem toch nog op de foto kunnen zetten.
En deze in de huidige huisstijl was ook een eindje lopen, maar slechts 350 meter...
Termini heeft ook nog een seinhuis, hier gezien vanuit de veel te vieze ramen van de Alstom Minuetto waarmee de Leonardo Express wordt gereden.
Met gevaar voor eigen leven, er was heel veel personeel aanwezig en foto's maken was ten strengste verboden, maar hier dan toch het bordje van Roma Porta S. Paola, de terminus van de voormalige Met.Ro, nu ATAC-spoorlijn naar de kustplaats Lido di Ostia. Er is op het station ook nog een klein spoorwegmuseum gevestigd, het Parco museo ferroviario Met.Ro Roma Porta San Paolo, maar helaas was dat al gesloten toen ik er was.
Voor stationsbordjesfotografen lijkItalië geen spectaculair land, maar de spoorwegen zijn toch interessant. Er zijn veel mooie trajecten en er bestaan nog redelijk veel particuliere regionale spoorbedrijven met hun eigen normaalsporige of smalsporige spoornetwerk en hun eigen materieel. Het weer is er goed, het eten is er lekker en de Italianen zijn een hilarisch volk, ik kan het aanraden :)