Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Het designidee bij de nieuwe MAN Lion's City is dat de glasplaten tot halverwege de wielkast doorlopen (zoals te zien op de blauwe demobus). Dat ziet er een stuk strakker uit. De Lijn is overigens niet het enige bedrijf dat zijn huisstijl tot iets onder de raamstijlen door laat lopen. Arriva Touring doet dat ook met de bussen die ze op Schiphol inzet. Er zijn ook bedrijven die alleen de motorklep op deze manier in de huisstijl betrekken, zoals Postbus in de huisstijlen van Vorarlberg. Dat vind ik er persoonlijk beter uit zien dan een zwarte motorklep.
De MAN New Lion's City zit sinds ongeveer een jaartje in mijn OMSI-bibliotheek en aangezien het in het echt mijn favoriete bus is (ook al heb ik ze nog niet op de foto) rijd ik er zeer graag mee. Veruit de meeste meegeleverde repaints voor zowel fictieve als echte bedrijven laten de doorlopende ramen zwart. Deze bussen vormen inmiddels de nieuwste generatie bussen binnen mijn fictieve bedrijf en dragen voor mijn bedrijf de volgende huisstijlen (vragen over de gedachte achter deze kleurstelling in het kader van dit topic bij voorkeur per PB):
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Meltrain schreef: ↑za 07 mei 2022, 13:27
Ik vind de kleurstelling van De Lijn niet zo mooi op deze bussen.
FTFY.
Ik vind het vooral fascinerend dat ik bij De Lijn altijd "grijs" denk, terwijl de kleurstelling eigenlijk wit is met maar een kleine rand grijs.
Normaliter vind ik de kleurstelling van De Lijn (die in mijn ogen echt wit is) wel aardig, bijvoorbeeld op de trams of Citea's. Op deze bussen staat het echter totaal niet.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
BNR is nogal fan van Ebusco, heb ik soms het idee. Althans, presentator Bas van Werven kan mij die indruk doen wekken.
Op de radio hoorde ik juist dat veel te assembleren onderdelen vanuit Europa komen (ZF assen bijvoorbeeld). Nou.. als ik dan lees dat de Aziatische toeleveranciersketen veel stabieler is... waarom dan naar China uitwijken?