Het lijnnetkaarten-topic

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera
Plaats reactie
trolly

Re: Het lijnnetkaarten-topic

Bericht door trolly »

TffpaA schreef: za 12 apr 2025, 13:24 kleurschema
:shock:

_O-
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
IIVQ

Bericht door IIVQ »

Lichtblauw voor in aanbouw, wat volgens mij alleen de lijn naar IJburg is (en de lus bij Zoutkeetsgracht, maar die staat nu als in gebruik) ;-)

Mooi werk!
Dionysusnu

Bericht door Dionysusnu »

Volgens mij is de hoofdkleur ook iets verblauwt.
diederickx

Bericht door diederickx »

Ontbreekt de museumtramlijn tussen Jollenpad en Parklaan bewust?
TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

IIVQ schreef: za 12 apr 2025, 17:11 en de lus bij Zoutkeetsgracht, maar die staat nu als in gebruik
Klopt - de kaart verbeeldt de situatie per 13 juli a.s. als al die tussentijdse omleidingen min of meer ten einde zijn gekomen en de langdurige omleiding vanwege de afsluiting van de Rozengracht begint. Dan pendelt lijn 13 naar de Zoutkeetsgracht - en volgens mij moet daarvoor de keerlus wel alweer in gebruik zijn...
Dionysusnu schreef: za 12 apr 2025, 17:14 Volgens mij is de hoofdkleur ook iets verblauwt. [sic]
Goed gezien :pos:
diederickx schreef: za 12 apr 2025, 20:23 Ontbreekt de museumtramlijn tussen Jollenpad en Parklaan bewust?
Ja - de kaart richt zich op spoor voor regulier OV en niet voor museumdoeleinden.

Ondertussen heb ik voor de nachtkijkers ook nog een dark mode:

Afbeelding
tsov
Contacteer:

Bericht door tsov »

Wederom een mooie kaart :pos:
Heb bij deze versie pas goed acht geslagen op de lusjes die al of niet voor reizigersdienst zijn. Hoe zit dat bij het lusje van lijn 3 op het Frederik Hendrikplantsoen? Kun je daar blijven zitten na de uitstaphalte op de Frederik Hendrikstraat tot de standplaats in het plantsoen?
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

De laatste iteratie - nu met de lijnkleuren ook geïntegreerd in de routenummers - staat op Wikipedia:

Afbeelding
trolly

Bericht door trolly »

Ik zie het nu pas, maar de halte bij de keerlus via de Olympiaweg heet zeker niet Olympiaplein — da's namelijk een stuk verderop, hoewel je dat op jouw kaart niet zou zeggen. Ik vermoed dat in GVB-kringen over halte Olympiaweg wordt gesproken. Op het haltebord staat enkel "Calamiteiten halte" — de spatie wordt u aangeboden door GVB.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

Ik moest daar misschien ook maar een 'x' neerzetten, net als bij de halte in de keerlus bij de Zuiderzeeweg, en de nog steeds niet bekend gemaakte namen van de toekomstige haltes aan de verlengde lijn 26.

En die lus kan inderdaad beter richting Olympiaweg schuiven. En dan te bedenken dat ik hier nog een aantal weken onderdak in de buurt heb gehad...
Plaats reactie