Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Even afgaand op mijn hint, is een stad als Dijon Ville en Nancy al onmogelijk volgens mij. Die zijn sneller te bereiken vanaf Parijs dan 2 uren reistijd. :D
Hier een verse plaat, zelf genomen vanaf grote hoogte, dus behalve raden is het ook een kwestie van goed zoeken: :D
1. Welke vrije kruising zien we hier? (Richtingen of meest dichtbij gelegen station graag)
2. Wat klopt hier niet? / Wat wijkt hier af?
3. Weet iemand daar een oorzaak van te verzinnen? (Goed zoeken, de oorzaak staat ook op de foto)
* Bonusvraag: Welk wegverkeersknooppunt zien we hier tevens?
1. De vrije kruising bij Lage Zwaluwe
2. Een Fyra op het conventionele spoor? (de resolutie van de foto is niet erg hoog)
3. Een defecte Fyra (kan ik alleen niet zien)
4. Knp. Klaverpolder.
1. Mdbz (Moerdijkbrug-Aansluiting Zuid) tussen de Mdbr en Zlw
2. Dat de trein over een afwijkend spoor rijdt?
3. Er waren werkzaamheden aan de HSL waardoor het spoor versperd was door een werktrein?
Bonus: Klaverpolder (A16/A17)
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Etienne zit er het dichtste bij en gaat door voor de koelkast! *O*
De SLT's rijden inderdaad over een afwijkend (linker-) spoor, nl. het spoor over de fly-over dat normaal gesproken wordt gebruikt door treinen Ddr -> Bd. Oorzaak hiervan is een defecte goederentrein (linksboven in de hoek) die gestrand is net voor de Moerdijkbrug, waardoor alle treinen via het linkerspoor werden geleid. Vanuit de heteluchtballon was precies mooi te volgen hoe het treinverkeer zich ophoopte en hoe de treinen vervolgens verder werden geholpen. :Y
Rennes.
Dexter liet me die foto zien, ik zei binnen een paar tellen, dat is station Rennes. Daardoor leek het me wel een geschikte foto voor de quiz. Dacht, als ik het weet, dan is er vast nog iemand anders die het ook zo kan vertellen.
(Ben er ergens in de jaren 90 eens geweest om iemand op te pikken daar)
Nee ik ben daar eens in de jaren 90 geweest als tiener op vakantie. Dexter liet me die foto zien, en ik wist meteen waar het was. Omdat ik zelf op een vakantiefoto onder aan die roltrap sta als tientertje.
Nou niet toevalliger dan dat iemand een bushalte naast de oude treurwilg van Oost-Schubbekutteveen post en dat die halte binnen een paar minuten ook nog wordt geraden...
Caspar schreef:Nou niet toevalliger dan dat iemand een bushalte naast de oude treurwilg van Oost-Schubbekutteveen post en dat die halte binnen een paar minuten ook nog wordt geraden...
Gelukkig voor common sense werd die dan ook inderdaad in geen WEKEN geraden *O*