Pagina 29 van 68

Re: De mini aanbesteding

Geplaatst: di 06 aug 2019, 00:01
door DrechtBlub
regenmaker schreef: 14. Kan de aanleg van minimaal 1 keerlus uit het budget voor materieel toegestaan worden? (Deze kosten zouden meetellen met de materieelkostenberekening)
Dit is meer bedoelt zodat vervoerders vrijheid hebben op minimaal één punt te kiezen voor een vast eindpunt ipv lus, dit geeft meer vrijheid dienstregelingstechnisch en als de kosten een beetje goed gedaan zijn kan dit een realistische afweging zijn.

Verder: Prima.

Re: De mini aanbesteding

Geplaatst: di 06 aug 2019, 21:09
door DrechtBlub
Ik heb een plan voor concessie zilverduinen dat goed zou werken binnen de DRU's en de eisen, maar ik ben bang dat ik de tijd niet meer heb om de dienstregelingen af te werken. Als DAB de deadline niet haalt zal DAB na de deadline los de al afgemaakte lijnennetkaart en frequentietabel publiceren zodat andere mensen ons plan kunnen vergelijken met hun ideeën als dit gewild zou zijn.

Re: De mini aanbesteding

Geplaatst: di 06 aug 2019, 22:01
door Daniel
Zoveel werk kan de dienstregeling zelf afwerken toch niet meer zijn, als je de basis al hebt?

Maar Zilverduinen is inderdaad wel een klus ja, waarbij reistijd toch wel de lastigste component is: alles hangt immers met elkaar samen... reistijd dirigeert reizigers naar een verbinding, wat weer je reizigersaantallen doet toenemen en daarmee je materieelinzet bepaald wat vervolgens weer impact op je DRU's heeft.
Dus ja, waar begin je nu mee...

Re: De mini aanbesteding

Geplaatst: di 06 aug 2019, 22:35
door ZO6176
Ikzelf zit ook met de factor tijd. Wanneer er meer vervoerders dit probleem hebben kan dan de deadline voor inschrijven verplaatst worden?

Re: De mini aanbesteding

Geplaatst: di 06 aug 2019, 22:58
door DrechtBlub
Daniel schreef:Zoveel werk kan de dienstregeling zelf afwerken toch niet meer zijn, als je de basis al hebt?

Maar Zilverduinen is inderdaad wel een klus ja, waarbij reistijd toch wel de lastigste component is: alles hangt immers met elkaar samen... reistijd dirigeert reizigers naar een verbinding, wat weer je reizigersaantallen doet toenemen en daarmee je materieelinzet bepaald wat vervolgens weer impact op je DRU's heeft.
Dus ja, waar begin je nu mee...
Ik heb dit dus niet goed gegaan, Eigenlijk moet ik alles op nieuw doen als ik naar dienstregelingen kijk (dit passagiers-systeem geeft een gigantische samenhang berekening als je het goed wil doen (waar je rond de frequentiewisseling werkelijk ALLE ritten los moet uit rekenen om te weten wat je waar moet toevoegen) en om eerlijk te zijn heb ik zo'n vermoeden dat dit de concessie klokbekerstad een ware hel gaat maken als we daar er ook op dezelfde manier mee om moeten gaan), maar daar heb ik geen tijd voor binnen de deadline en om eerlijk te zijn de motivatie ook niet. Ik ga nu door met wat ik al heb en zal waarschijnlijk een lage score krijgen als ik het al af krijg, wat ik serieus betwijfel, ik heb niet bepaald veel tijd tot de deadline. - Als ik het dus al af krijg zo, zal er wel weinig uit komen qua punten, ik ga er van uit dat ik op een hele hoop stromen 0 punten ga krijgen, en dat is prima. Ik stuur in deze situatie liever iets in dan niets, maar ik hoop serieus dat dit systeem voor reizigersstromen nooit meer terug komt na Klokbekerstad, want het werkt gewoon niet en levert té veel complicatie op.

met een zeer klein aantal stromen valt dit misschien nog wel te doen, maar op deze schaal niet, en binnenkort op de schaal van klokbekerstad ook niet. De lol is er dan voor mij wel aardig van af op een gegeven moment.

Re: De mini aanbesteding

Geplaatst: di 06 aug 2019, 23:20
door regenmaker
Je bedoelt dat de reizigersstromentabel te complex is?
ZO6176 schreef:Ikzelf zit ook met de factor tijd. Wanneer er meer vervoerders dit probleem hebben kan dan de deadline voor inschrijven verplaatst worden?
Ik zal de deadline voor de concessie Klokbekerstad sowieso een stuk opschuiven en ik neem aan dat Yanaike het geen probleem vindt om de deadline van Zilverduinen ook op te schuiven?

Re: De mini aanbesteding

Geplaatst: di 06 aug 2019, 23:27
door DrechtBlub
Ik bedoel dat je voor je puntensysteem reizigers compleet van A naar B moet sturen. Dit systeem is al complex om uit te rekenen in globale lijnen, maar dan komt het probleem, helemaal omdat de reistijd zo hoog is kom je met twee problemen uit:

1. Je DRU schatting is véél te laag als je iedereen van/naar hun bestemming wil brengen.
2. Aan de randen van de spits zou je per individuele stroom al je ritten moeten nakijken en hier en daar een hoop extra ritten moeten invoegen om iedereen daadwerkelijk vervoerd te krijgen, wat probleem 1 nog groter maakt en tevens zó veel tijd en moeite zou hebben gekost dat ik de hele stap (zoals al aangegeven) in z'n geheel heb overgeslagen en maar heb geaccepteerd dat ik waarschijnlijk weinig punten zal krijgen.

De combinatie van hoe de scores rond deze tabellen werken, hoe de tabel in elkaar zit, het grote aantal bestemmingen en de lange reisafstanden geven dus zo een mix die gewoon ontiegelijk vervelend is om mee te werken en om punten mee te verdienen waarbij je moet gaan kiezen tussen je plezier, je tijd en/of je score.

Re: De mini aanbesteding

Geplaatst: wo 07 aug 2019, 06:28
door Daniel
Ik volg heel je bericht niet en volgens mij zie je dingen gewoon veel te complex. En snap al helemaal niet waarom Klokbekerstad een hel zou worden, want daar komt de component reistijd niet meer voor. Het is daar dus simpelweg reizigersaantallen optellen van de verbindingen waar de bus langs komt.

Wat Zilverduinen juist zo tijdrovend maakt is het uitzoeken van alle reistijden via lijnen én overstapverbindingen om vast te stellen waar de reiziger voor kiest.
Waarbij het mij dus is overkomen dat ik constateerde dat de reizigers niet in de bussen pasten, maar het verhogen van de frequentie zorgde voor een aansluiting die de hele verdeling van de reizigers weer deed veranderen.
Maar dat je dingen per rit zou moeten uitzoeken herken ik niet: het blijft een gemiddelde per uur.

Re: De mini aanbesteding

Geplaatst: wo 07 aug 2019, 06:40
door regenmaker
Daniel schreef:Ik volg heel je bericht niet en volgens mij zie je dingen gewoon veel te complex. En snap al helemaal niet waarom Klokbekerstad een hel zou worden, want daar komt de component reistijd niet meer voor. Het is daar dus simpelweg reizigersaantallen optellen van de verbindingen waar de bus langs komt.
Ik heb in de concessie Klokbekerstad zoveel mogelijk proberen te schrappen, zodat de dienstregeling op nummer 1 komt. Daarnaast werd door meerdere vervoerders gevraagd of de reizigersaantallen hetzelfde genoteerd zouden kunnen worden als in de concessie Zilverduinen.

Re: De mini aanbesteding

Geplaatst: wo 07 aug 2019, 07:18
door Daniel
Waar reageer je nu op... Klokbekerstad ziet er goed te doen uit zoals ik al aangaf.
En was zelf ook voorstander van die notatie van de reizigersaantallen. Dat maakt het vaststellen van reizigersstromen juist makkelijker, vooral omdat je in Klokbekerstad geen last meer van de reistijden hebt.

Re: De mini aanbesteding

Geplaatst: wo 07 aug 2019, 10:28
door regenmaker
Meer op het bericht van Drechtblub terwijl ik jouw gedeelte heb gequoot.

Re: De mini aanbesteding

Geplaatst: wo 07 aug 2019, 13:35
door DrechtBlub
Daniel: Kijk naar de puntentelling en vragen hierover in het verleden, je moet consistent de reizigers mee nemen voor alle uren, anders krijg je geen punten, waardoor je dus op bepaalde punten met overstappen je dus individueel moet gaan uitrekenen als je frequenties omlaag veranderen.

Re: De mini aanbesteding

Geplaatst: wo 07 aug 2019, 16:15
door Daniel
Ja, da's logisch toch. Maar daar hoef je echt niet ritten individueel voor uit te rekenen.
Tenminste, niet als je gewoon een regelmatige dienstregeling zonder rare versterkingsritten hebt. Maar dat soort ritten kan je gezien de eisen toch al weinig mee.

Re: De mini aanbesteding

Geplaatst: wo 07 aug 2019, 19:42
door Raymond
ETF herkent de zorgen zowel qua deadline als het lage aantal DRU´s. ETF zal het hierdoor niet het aanbod kunnen bieden dat het graag had willen bieden voor de reizigers van de concessie Zilverduinen. Met wat extra tijd kan ETF zich inspannen om binnen de huidige mogelijkheden van de concessie een aanbod te maken, waarmee zoveel mogelijk reizigers geholpen zijn. Omdat alle vervoerders met de DRU´s te maken hebben ziet ETF vooralsnog geen noodzaak om de DRU´s op te rekken: het begrijpt de beperkte middelen van de aanbestedende dienst.

Re: De mini aanbesteding

Geplaatst: wo 07 aug 2019, 21:24
door DrechtBlub
Daniel schreef:Ja, da's logisch toch. Maar daar hoef je echt niet ritten individueel voor uit te rekenen.
Tenminste, niet als je gewoon een regelmatige dienstregeling zonder rare versterkingsritten hebt. Maar dat soort ritten kan je gezien de eisen toch al weinig mee.
Behalve het feit dat je een hoop lijnen later en eerder frequenties moet laten wisselen waardoor je als nog op individuele ritten moet gaan kijken en dat de nodige opschuivingen van patroontijden in de avond in sommige gevallen je aardig dwars kan komen te zitten met je materieel, sure.

Re: De mini aanbesteding

Geplaatst: wo 07 aug 2019, 21:34
door Daniel
Dat ligt er maar net aan hoe je je netwerk organiseert, want heel veel frequentiewissels heb je bij een beetje handig plannen namelijk niet eens nodig. Die puzzel is echter wel een hoop werk om uit te werken, dus gaat BleuBuzz mee in de oproep om de inschrijvingsdeadline naar achteren te schuiven.

Daarnaast is BleuBuzz van mening dat de DRU-limiet juist een uitdaging biedt om een creatief aanbod te ontwerpen en zijn wij het met ETF eens dat deze bandbreedte niet vergroot hoeft te worden.

Re: De mini aanbesteding

Geplaatst: wo 07 aug 2019, 22:04
door bys1
TraveLink denkt met indien noodzakelijk overuren van de directie de deadline wel te kunnen halen, maar sluit zich desondanks aan bij de wens om vervoerders iets meer licht te geven.

Re: De mini aanbesteding

Geplaatst: do 08 aug 2019, 11:06
door Falcon
Persbericht Sjenglines:

Onze medewerkers zijn al op een welverdiende vakantie. Hierdoor is er niet genoeg capaciteit beschikbaar om de offerte voor Zilverduinen uit te werken.

De directie sluit zich bij de andere vervoerders aan om de deadlines te verschuiven, aldus geschreven vanuit de Spaanse kust.

Re: De mini aanbesteding

Geplaatst: do 08 aug 2019, 14:39
door DrechtBlub
Ik vraag niet om verlenging van Zilverduinen, als je de tijd had tijdens deze periode om te spelen zou zelfs met moeilijke calculaties 1 1/2 maand genoeg moeten zijn, Ik zou wel de suggestie geven om Klokbekerstad langer te maken, 2 weken voor een dienstregeling met 1000+ DRU lijkt mij wel verschrikkelijk krap.

Re: De mini aanbesteding

Geplaatst: do 08 aug 2019, 15:11
door Nathan_NL
De directie van Connected heeft zich over de aanbesteding gebogen, maar is tot de conclusie gekomen dat het meedingen naar deze concessie niet haalbaar is. Vanwege het vakantieseizoen ligt Stadsvervoersconcessie Klokbekerstad ook niet in de lijn der verwachting, maar er wordt met spanning uitgekeken naar de daaropvolgende concessie.
Wel wordt gehoopt dat de inschrijvingstermijn langer is en dat er een minder groot deel van de DRU's dan in Zilverduinen nodig zijn voor de verplichte frequenties op corridorlijnen, in dit geval door het ophogen van het DRU limiet. Dit maakt afwikkeling via andere assen mogelijk, en geeft vervoersbedrijven als Connected meer de mogelijkheid een eigen stempel te drukken op het netwerk.
Connected is al met al toch blij met het werk van de provincie Klokbeker in het neerzetten van steeds gedetailleerdere concessies en het betrekken van andere bedrijven daarin.

On a different note:
Let op: Zorg voor een overzichtelijke en logische dienstregeling voor de reiziger, dit kan leiden tot -50 strafpunten. Deze strafpunten kunnen tegen een concurrerende vervoeder worden geëist in een bezwaarschrift.
Mogelijk alternatief:
Let op: Zorg voor een overzichtelijke en logische dienstregeling voor de reiziger, het ontbreken hiervan kan leiden tot 50 strafpunten. Deze strafpunten kunnen tegen een concurrerende vervoeder worden geëist in een bezwaarschrift.
De strekking is duidelijk maar ik hoop dat deze verwoording gecorrigeerd wordt, om de bezwaarprocedure eerlijk te laten verlopen :lol:

Re: De mini aanbesteding

Geplaatst: do 08 aug 2019, 15:55
door ZO6176
Volgens mij is er voor zilverduinen nog geen geldige bieding gekomen. Althans niet wat ik op bladzijde 1 zie bij de documenten.

Re: De mini aanbesteding

Geplaatst: do 08 aug 2019, 16:14
door Daniel
Heb hier ook nog van niemand langs zien komen dat hij klaar is, dus waarschijnlijk is er überhaupt nog door niemand geboden op Zilverduinen.

Re: De mini aanbesteding

Geplaatst: vr 09 aug 2019, 07:04
door regenmaker
Beste vervoerders,

De inschrijfdeadline voor de concessie Zilverduinen blijft na overleg ongewijzigd op 15 augustus 2019 staan. De concessie Klokbekerstad krijgt twee weken langer de tijd. De planning is geüpdatet.

Provincie Klokbekerstad

Re: De mini aanbesteding

Geplaatst: vr 09 aug 2019, 19:37
door ZO6176
Persbericht NWZO:
NWZO maakt bekend af te zien van bieding op de concessie Zilverduinen. Hoewel de concessie een mooi groot gebied is, waar het bedrijf goede ideeën over heeft, is de vervoerder door vakantie en nevenactiviteiten van de medewerkers de voorbereidingen te staken. We wensen de andere vervoerders veel succes toe met de voorbereidingen en zijn er van overtuigd dat de winnaar een passend bod maakt.

Re: De mini aanbesteding

Geplaatst: vr 09 aug 2019, 23:13
door regenmaker
Het busboekje per 12 augustus 2019 is vanaf vandaag beschikbaar in de DriveGreen of TraveLink Stores in Heelwoud, Kanalendijk en Sterrenburcht!