Bordjestopic

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Bordjestopic

Bericht door Suus »

Volgende station van de zes laatste stations (nu dus vijf) voordat NRW compleet is:

Afbeelding

Eens per twee uur per richting een trein, die gezien het aantal inwoners in dit dorp er alleen op verzoek stopt. Eigenlijk heb ik ook nog een station een stuk verder aan de lijn in Hessen dat nog een keer moet, maar op dat deel van de lijn is tot eind oktober businzet wegens de aanleg van een rondweg bij Wetter ofzoiets.

Vanwege die magere dienstregeling het station trouwens per bus bezocht. In de uren dat er geen trein rijdt tussen Ernstebrück en Bad Laasphe rijdt er een streekbus (R30). En om er weg te komen neem ik een snelbus (R27) naar Siegen, die hier tien minuten eerder vertrekt van de trein en vervolgens twintig minuten eerder in Siegen is :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Alargule

Re: Bordjestopic

Bericht door Alargule »

What truth? The Leimstruth!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10487
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Bordjestopic

Bericht door trolly »

You can't handle that truth. Too sticky.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3424
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Bordjestopic

Bericht door Tom024 »

Je kunt je afvragen wat het nut is van de trein, als er (semi-?)parallel een snellere buslijn rijdt.

Wel een mooi hoekje van NRW. :wink:
Alargule

Re: Bordjestopic

Bericht door Alargule »

trolly schreef:You can't handle that truth. Too sticky.
Gewoon snuiven. Dan komt de waarheid vanzelf.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Bordjestopic

Bericht door Aking »

Alargule schreef:Gewoon snuiven.
Hetgeen dan weer prima van een bordje kan, en zo zijn we nog ontopik ook *O*
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Bordjestopic

Bericht door Suus »

Mijn missie om elk station in Parijs en de omliggende regio Île-de-France op de foto te krijgen is weer wat verder gevorderd *O*

Afbeelding

Van 278 stations heb ik nu foto's, van 167 nog niet. Ook zijn de eerste twee lijnen compleet, L & U. Maar het fijnste gevoel kreeg ik toen de foto van dit bordje gelukt bleek:

Afbeelding

Dit enkelsporige station van RER C, gelegen aan een doodlopend spoortje naast de doorgaande lijn naar Vendôme is namelijk elk jaar de gehele zomer dicht wegens werkzaamheden in het centrum van Parijs. Deze foto moest dan ook genomen worden vanuit de X 72500 richting Châteaudun.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Bordjestopic

Bericht door umbusko »

@Suus: ik weet niet of Milmort nog steeds op de verdachtenlijst staat
umbusko schreef: di 30 apr 2019, 17:18 Oké, ben benieuwd. Glons was volgens mij ook een B-bord. Maar Milmort krijgt dus iets nieuws. *O*
maar volgens mij hebben ze de oude borden teruggeplaatst:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Bordjestopic

Bericht door Suus »

Grappig, dat in Milmort is een net wat andere variant van de lichtbakken die ik daar al op de foto heb gezet. En stiekem had ik gehoopt op Luiksewafelbruine borden :cry:

En verder heb ik nog twee leuke toegiften op dit bord binnengehaald afgelopen woensdag:
Suus schreef: za 27 jun 2020, 21:17 Afbeelding
Afbeelding
Een seinhuis met een bord in DIN-lettertype.

Afbeelding
En diep in het struikgewas is ook nog een Futura met een vreemde spatie in het midden te vinden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Bordjestopic

Bericht door Suus »

Ik werd vandaag door forumlid @PatrickM gewezen op de aanwezigheid van nieuwe stationsborden in Aalter, op het eerste gezicht in dezelfde vormgeving als de nieuwe stationsborden van Brussel-Zuid. Dat station is nu dus verzekerd van een plekje op de verdachtenlijst van België tezamen met Visé, Liedekerke, Melle, Watermaal en Tienen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Bordjestopic

Bericht door Ardan »

'We hebben nog een bordje over, waar zullen we hem neerzetten?'
'Wat dacht je van tien centimeter naast die andere?'
Afbeelding
Ik doe ook maar wat
Bart
Berichten: 1183
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:51

Re: Bordjestopic

Bericht door Bart »

Bijzonder. Welk station is dat?

Het rechter bordje lijkt wel een stuk verder naar achter te staan, dus misschien valt het in het echt mee.
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Bordjestopic

Bericht door umbusko »

Ik gok zo dat het station Deventer Colmschate is. ;)
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5859
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Bordjestopic

Bericht door reisthijs »

Ik gok zo dat het station net een nieuwe perronkap heeft gekregen, inclusief nieuwe bordjes. Het oude bankje moet vast nog vervangen worden door een moderne zonder bordje.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Bordjestopic

Bericht door cassie127 »

Deze situatie is al minimaal een halfjaar, zoals het er nu bij hangt.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Bordjestopic

Bericht door Ardan »

Ik wilde al zeggen, zo hagelnieuw is die kap intussen niet meer :p
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Bordjestopic

Bericht door Suus »

Vandaag heb ik maar eens een traditioneel bordjesrondje gemaakt in België. Primair doelwit was het nieuwe station Anderlecht, maar de NMBS is bezig met het uitrollen van een nieuwe huisstijl voor de stations en dat begint nu overal in België zichtbaar te worden, soms zelfs op kleine stations.

Afbeelding

Maar wacht, Cambron-Casteau was toch dat station dat ergens rond 2013 ook al eens nieuwe borden had gekregen met Pairi Daiza erop?

Afbeelding

Ja, dat klopt! En aangezien pas één perron van dit station volledig verhoogd nieuw is aangelegd, staat dat er nog. Maar het is wel een beetje mishandeld :X

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Bordjestopic

Bericht door Ardan »

DIN1451? Serieus?
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10487
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Bordjestopic

Bericht door trolly »

:Y

...en ik vrees dat de misdadiger vrij rondloopt.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Bordjestopic

Bericht door Suus »

Ik weet niet of het DIN1451 is of een lettertype wat er op lijkt, maar deze nieuwe stijl lijkt nu definitief uitgewerkt te zijn en groter toegepast te gaan worden. En dan dus niet meer hap-snap zoals op Liège-Carré en Liège-Saint-Lambert is gebeurt over oude borden heen, ook aan de bevestiging is aandacht gegeven en eigenlijk altijd helemaal nieuw.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3424
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Bordjestopic

Bericht door Tom024 »

Er is dus iemand met een zaag naar Cambron-Casteau getogen om dat bordje doormidden te zagen? *O*
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Bordjestopic

Bericht door ArrivaBas »

Ik gebruik zelf DIN1451 als standaard lettertype in Chrome, en de gelijkenis is sprekend. Met DIN1451 gaan die borden er wel erg Duits uitzien.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Bordjestopic

Bericht door Ardan »

Heb je ook ontdekt of deze soort van huisstijl ook wordt toegepast naar de andere bebording? Van die vorige huisstijl hadden we ook de hoop dat dat een nieuw blijvertje ging worden namelijk :lol:
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Bordjestopic

Bericht door Suus »

Ja, deze huisstijl is integraal voor alle borden op het station, inclusief de navigatie dus. Borden die naar de uitgang verwijzen zijn voortaan groen bijvoorbeeld. Je krijgt nieuwe borden alleen als het nieuwbouw is (zoals een aantal perrons op lijn 90 tussen Ath en Jurbise en spoor 11/12 van Mechelen) of wanneer in één keer alle borden op het station worden vervangen, zoals bijvoorbeeld op Antwerpen-Berchem, Brussel-Zuid, Braine-le-Comte en Jurbise is gebeurd.

Om bestaande borden op te lappen hebben ze ook weer wat nieuws bedacht namelijk...

Afbeelding
Afbeelding

Ik vind het lelijk, maar in beide gevallen heeft wel iemand de moeite genomen om de palen wit te schilderen, dus er is toch een soort van liefde aan gegeven :s
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Bordjestopic

Bericht door Suus »

Als nabrander: station Haren heeft ook nieuwe borden gekregen, op deze foto van Wikipedia kan je zien dat alles vervangen is:

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten