Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Volgende station van de zes laatste stations (nu dus vijf) voordat NRW compleet is:
Eens per twee uur per richting een trein, die gezien het aantal inwoners in dit dorp er alleen op verzoek stopt. Eigenlijk heb ik ook nog een station een stuk verder aan de lijn in Hessen dat nog een keer moet, maar op dat deel van de lijn is tot eind oktober businzet wegens de aanleg van een rondweg bij Wetter ofzoiets.
Vanwege die magere dienstregeling het station trouwens per bus bezocht. In de uren dat er geen trein rijdt tussen Ernstebrück en Bad Laasphe rijdt er een streekbus (R30). En om er weg te komen neem ik een snelbus (R27) naar Siegen, die hier tien minuten eerder vertrekt van de trein en vervolgens twintig minuten eerder in Siegen is
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterkant van dit bericht.
Mijn missie om elk station in Parijs en de omliggende regio Île-de-France op de foto te krijgen is weer wat verder gevorderd *O*
Van 278 stations heb ik nu foto's, van 167 nog niet. Ook zijn de eerste twee lijnen compleet, L & U. Maar het fijnste gevoel kreeg ik toen de foto van dit bordje gelukt bleek:
Dit enkelsporige station van RER C, gelegen aan een doodlopend spoortje naast de doorgaande lijn naar Vendôme is namelijk elk jaar de gehele zomer dicht wegens werkzaamheden in het centrum van Parijs. Deze foto moest dan ook genomen worden vanuit de X 72500 richting Châteaudun.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterkant van dit bericht.
Grappig, dat in Milmort is een net wat andere variant van de lichtbakken die ik daar al op de foto heb gezet. En stiekem had ik gehoopt op Luiksewafelbruine borden
En verder heb ik nog twee leuke toegiften op dit bord binnengehaald afgelopen woensdag:
Ik werd vandaag door forumlid @PatrickM gewezen op de aanwezigheid van nieuwe stationsborden in Aalter, op het eerste gezicht in dezelfde vormgeving als de nieuwe stationsborden van Brussel-Zuid. Dat station is nu dus verzekerd van een plekje op de verdachtenlijst van België tezamen met Visé, Liedekerke, Melle, Watermaal en Tienen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterkant van dit bericht.
Ik gok zo dat het station net een nieuwe perronkap heeft gekregen, inclusief nieuwe bordjes. Het oude bankje moet vast nog vervangen worden door een moderne zonder bordje.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Deze situatie is al minimaal een halfjaar, zoals het er nu bij hangt.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Vandaag heb ik maar eens een traditioneel bordjesrondje gemaakt in België. Primair doelwit was het nieuwe station Anderlecht, maar de NMBS is bezig met het uitrollen van een nieuwe huisstijl voor de stations en dat begint nu overal in België zichtbaar te worden, soms zelfs op kleine stations.
Maar wacht, Cambron-Casteau was toch dat station dat ergens rond 2013 ook al eens nieuwe borden had gekregen met Pairi Daiza erop?
Ja, dat klopt! En aangezien pas één perron van dit station volledig verhoogd nieuw is aangelegd, staat dat er nog. Maar het is wel een beetje mishandeld
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterkant van dit bericht.
Ik weet niet of het DIN1451 is of een lettertype wat er op lijkt, maar deze nieuwe stijl lijkt nu definitief uitgewerkt te zijn en groter toegepast te gaan worden. En dan dus niet meer hap-snap zoals op Liège-Carré en Liège-Saint-Lambert is gebeurt over oude borden heen, ook aan de bevestiging is aandacht gegeven en eigenlijk altijd helemaal nieuw.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterkant van dit bericht.
Heb je ook ontdekt of deze soort van huisstijl ook wordt toegepast naar de andere bebording? Van die vorige huisstijl hadden we ook de hoop dat dat een nieuw blijvertje ging worden namelijk
Ja, deze huisstijl is integraal voor alle borden op het station, inclusief de navigatie dus. Borden die naar de uitgang verwijzen zijn voortaan groen bijvoorbeeld. Je krijgt nieuwe borden alleen als het nieuwbouw is (zoals een aantal perrons op lijn 90 tussen Ath en Jurbise en spoor 11/12 van Mechelen) of wanneer in één keer alle borden op het station worden vervangen, zoals bijvoorbeeld op Antwerpen-Berchem, Brussel-Zuid, Braine-le-Comte en Jurbise is gebeurd.
Om bestaande borden op te lappen hebben ze ook weer wat nieuws bedacht namelijk...
Ik vind het lelijk, maar in beide gevallen heeft wel iemand de moeite genomen om de palen wit te schilderen, dus er is toch een soort van liefde aan gegeven
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterkant van dit bericht.