(Jarl's Trainz) Withuizen.
(Jarl's Trainz) Withuizen.
Door inspiratie van mijn goede vriend ardan ben ik nu mijn eigen fictieve project withuizen begonnen.
Mijn eerste baan dus alles word uitproberen hier.
Mijn eerste baan dus alles word uitproberen hier.
Re: (Jarl's Trainz) Withuizen.
Zoals alle banen begin ik met de tekening.
Heb ik totaal 6 lijnen door de regio lopen.
(let niet op de groene lijn.)
dat was een idee om alle eindpunten goed bereikbaar te maken zonder enkele tussenhaltes maar bij nader inzien ziet het er naar mijn idee allemaal goed bereikbaar uit zonder.
Misschien dat we die later nog gaan uitvoeren maar daarbij ben ik benieuwt wat jullie ervan vinden.
Heb ik totaal 6 lijnen door de regio lopen.
(let niet op de groene lijn.)
dat was een idee om alle eindpunten goed bereikbaar te maken zonder enkele tussenhaltes maar bij nader inzien ziet het er naar mijn idee allemaal goed bereikbaar uit zonder.
Misschien dat we die later nog gaan uitvoeren maar daarbij ben ik benieuwt wat jullie ervan vinden.
Re: (Jarl's Trainz) Withuizen.
Goed begin waar over nagedacht is maar misschien is het handig voor onze beeldvorming om erbij te vermelden waar het om gaat, tramlijnen, spoorlijnen, een stad, een regio met kleine plaatsen, wat is het?
Succes in ieder geval, had via whatsapp al leuke plaatjes van je baan gezien :)
Succes in ieder geval, had via whatsapp al leuke plaatjes van je baan gezien :)
Ik doe ook maar wat
Re: (Jarl's Trainz) Withuizen.
Ik snap zeker wat je bedoelt maar voor mij is het beeld ook niet helemaal duidelijk wat ik precies wil met deze route.Ardan schreef:Goed begin waar over nagedacht is maar misschien is het handig voor onze beeldvorming om erbij te vermelden waar het om gaat, tramlijnen, spoorlijnen, een stad, een regio met kleine plaatsen, wat is het?
Succes in ieder geval, had via whatsapp al leuke plaatjes van je baan gezien :)
Zal meer uitproberen zijn.
Het zal waarschijnlijk spoor/metro netwerk worden zodat eventueel metro's over het treinspoor kunnen rijden zoals haltes bij grote stations zodat dat 1 geheel zal worden en het zal zich plaatsvinden binnen een gemeente (vergelijkbaar met gemeente rotterdam) met daarin verschillende stadsdelen die hierbij dan verbonden worden.
Re: (Jarl's Trainz) Withuizen.
Dan hier de eerste beelden van de route.
We beginnen rechts in de hoek van de gemeente bij uitkerken.
Dit zal een kopstation worden met daarachter een remise voor als de eerste rit weer gaat rijden in de ochtend.
Verder is dit stadsdeel wat vroeger onderdeel was van een vestingstad van voor 1800 toen dit land in handen was van bezetters.
Vandaar dat je nog delen terugziet in dit stadsdeel van oude vestingmuren en een kasteel net buiten de nieuwbouwwijk.
Voor de rest zal er van dit station 2 aftakkingen zijn van de lijnen richting Runkum en Stellendijk.
En tot slot rij ik tijdelijk met een standaard DB voertuig omdat ik nog niet weet waarmee er op deze lijnen gereden zou worden.
dus aanraders zijn welkom.
Voor dit kopstation is gekozen voor lage NS perronhekken als afscheiding van het spoor omdat ik het erg net eruit vond zien en er na dit kopstation niet harder dan 30 km/u mag worden gereden om eventuele ongelukken tegen te gaan voor als mensen alsnog op het spoor gaan.
We beginnen rechts in de hoek van de gemeente bij uitkerken.
Dit zal een kopstation worden met daarachter een remise voor als de eerste rit weer gaat rijden in de ochtend.
Verder is dit stadsdeel wat vroeger onderdeel was van een vestingstad van voor 1800 toen dit land in handen was van bezetters.
Vandaar dat je nog delen terugziet in dit stadsdeel van oude vestingmuren en een kasteel net buiten de nieuwbouwwijk.
Voor de rest zal er van dit station 2 aftakkingen zijn van de lijnen richting Runkum en Stellendijk.
En tot slot rij ik tijdelijk met een standaard DB voertuig omdat ik nog niet weet waarmee er op deze lijnen gereden zou worden.
dus aanraders zijn welkom.
Voor dit kopstation is gekozen voor lage NS perronhekken als afscheiding van het spoor omdat ik het erg net eruit vond zien en er na dit kopstation niet harder dan 30 km/u mag worden gereden om eventuele ongelukken tegen te gaan voor als mensen alsnog op het spoor gaan.
Re: (Jarl's Trainz) Withuizen.
jarl, ziet er tof uit. Kun je ook verklaren waarom je maar 30 mag achter het station?
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: (Jarl's Trainz) Withuizen.
vooral omdat het merendeel is om van spoor te wisselen en als je te hard rijdt is de rembaan te kort.JeffreyMeijer schreef:jarl, ziet er tof uit. Kun je ook verklaren waarom je maar 30 mag achter het station?
eventueel zou 50 ook kunnen.
Re: (Jarl's Trainz) Withuizen.
Tijd druk geweest met school dat net weer is begonnen.
Vandaag niet veel nieuws.
Alleen een reskin van de GTL8 )haagse tram).
Ben wel blij met het resultaat.
Voor een oudere variant van de haagse tram ben ik op zoek naar de hannover gelede tram om te reskinnen.
die heeft in tijd van materiaalnood een jaar op lijn 11 Den Haag HS - Scheveningse haven,scheveningen strand.
wie oh wie kan mij daarmee helpen?
Vandaag niet veel nieuws.
Alleen een reskin van de GTL8 )haagse tram).
Ben wel blij met het resultaat.
Voor een oudere variant van de haagse tram ben ik op zoek naar de hannover gelede tram om te reskinnen.
die heeft in tijd van materiaalnood een jaar op lijn 11 Den Haag HS - Scheveningse haven,scheveningen strand.
wie oh wie kan mij daarmee helpen?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 76 gasten