Logo's, beeldmerken, vignetten, wagennummers

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera
ThijsJkt
Berichten: 1
Lid geworden op: za 23 jan 2016, 08:06

Logo's, beeldmerken, vignetten, wagennummers

Bericht door ThijsJkt »

Zeer geachte lezer,

Omdat het mijn wens is voor modelbouwers een gratis font met beeldmerken, vignetten, logo's en ander openbaar-vervoers-zaken te maken, ben ik naarstig op zoek naar hoogwaardige afbeeldingen van alle denkbare beeldmerken en vignetten die in gebruik zijn/waren bij autobus-, tram- en andere openbaar vervoersbedrijven uit heel Nederland.

Ik ben met name geïnteresseerd in de logo's en beeldmerken (woord-logo, drie gestreepte pompebledden) van de FRAM, alsmede alle logo's en
kenmerken van haar voorgangers (NTM, NOF, LABO, LAB) en opvolgers (VEONN); maar ook alle andere beschikbare beeldmateriaal is van harte welkom.

Een ander onderwerp waar ik voor naar beeldmateriaal op zoek ben zijn (weer) hoogwaardige afbeeldingen van lettertypes en grootwagennummers,
alweer om aldus computerfonts te maken die door hobbyisten kunnen worden gebruikt. Met name de cijfers gebruikt in de grootwagennummers van de CSA-bussen (wijnrode stadsbussen en volgende modellen, tot waar de standaardbus werd afgeschaft) hebben mijn grote belangstelling. Deze
werden ook gebruikt in de lijnnummerfilmkasten.

Het is mijn bedoeling zo nauwkeurig mogelijk het origineel te benaderen; dus hoe beter de kwaliteit van het origineel, des te hoogwaardiger het
resultaat. Ik ben er al in geslaagd verschillende logo's te benaderen, maar ze zijn naar mijn mening nog niet perfect. Ik zou het u graag tonen, maar ik weet niet hoe ik plaatjes kan uploaden... :oops:

Het font wordt volledig gratis: ik doe dit voor mijn plezier en omdat ik geloof dat het anderen helpen zal (modelbouwers, OV-liefhebbers).

Omdat het een font wordt, is het mogelijk het resultaat in vector-georienteerde beeldverwerkingsprogramma's te gebruiken, zodat het
mogelijk is de uitvoer bijvoorbeeld door middel van een plotter uit zelfklevende folie te laten uitsnijden. Dit kan interessant zijn als
iemand bijvoorbeeld een restauratie wil uitvoeren.

Ik woon zelf in het buitenland, zodat het voor mij niet mogelijk is "even" naar een museum te gaan en daar zelf foto's te nemen, dus al uw hulp wordt zeer op prijs gesteld. Mocht iemand nadere info willen hebben, voelt u zich dan niet bezwaard contact met mij op te nemen.

Met vriendelijke groet uit Tropisch Jakarta,

Matthijs
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten