Fotoquiz

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Fotoquiz

Bericht door Hainje »

Beek en Donk, Gemeentehuis.
🍉
PHS

Re: Fotoquiz

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 19:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Fotoquiz

Bericht door Hainje »

Hoek da wit? Nou moat, da zak oe es zegge. Ik zeejt doar voak langs kome rijje toen ik nog bussjooffeur waart bij d'n Hermes zo'n tien joar geleej. :mrgreen: :Y

Het ergste is dat ik de halte vooral aan de klinkers in de straat herkende en niet aan de kiosk op de achtergrond. :')

Ik heb overigens geen geschikte foto, dus iemand anders mag een opgave plaatsen.
🍉
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Fotoquiz

Bericht door Kalil Nieuw »

Effe snel een foto uit mijn galerij gepikt. :mrgreen:

...Simpele vraag: waar staat dit flatgebouw? En hoe kom je vanaf AmsterdamCentraal hier het snelst aan?
Afbeelding
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Fotoquiz

Bericht door Ardan »

Dit is weer geen OV-gerelateerde foto he.
Ik doe ook maar wat
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Fotoquiz

Bericht door ZO6176 »

Maar hoe wil je dat wij zo'n opgave gaan beantwoorden? Zoals Ardan al aangeeft: er is geen relatie met ov in de foto. Ook niet als je als subvraag hebt: hoe kom ik het snelst hier.
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Fotoquiz

Bericht door Kalil Nieuw »

Een hint: deze foto heb ik gemaakt precies voor/naast een halte. Er rijden hier, ook buiten de spits, veel auto's.
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Fotoquiz

Bericht door Kalil Nieuw »

ZO6176 schreef: wo 19 jan 2022, 22:59 Maar hoe wil je dat wij zo'n opgave gaan beantwoorden? Zoals Ardan al aangeeft: er is geen relatie met ov in de foto. Ook niet als je als subvraag hebt: hoe kom ik het snelst hier.
Gewoon zoals ik het vroeg wil ik dat jullie het beantwoorden. Het moet opzich niet moeilijk zijn, zeker niet aangezien ik net die hint gaf. Ik mijn ogen mag er af en toe wel beetje een andere foto ertussen worden gepropt in plaats van bijna elke keer "welk station is dit?" Of "welke bushalte?". Het hoeft niet altijd te OV-gerelateerd te zijn, mijn foto wijkt niet notabel daarvan af omdat daar heus wel OV-gerelateerde dingen zijn uit te halen, met name in de vragen.
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Fotoquiz

Bericht door Chrysa »

:N
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Fotoquiz

Bericht door Z2N »

Voor een OV-fotoquiz is het wel een pré als het onderwerp van de foto te relateren is aan OV. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Fotoquiz

Bericht door ZO6176 »

Als je de vraagstelling iets had aangepast dan was het wel goed. Bijvoorbeeld: ik sta bij een halte en zie dit. Waar is dit.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Fotoquiz

Bericht door Z2N »

Had dan een foto genomen van de halte zou ik gezegd hebben, dat beperkt het binnen Nederland tot zo'n 30.000 opties. :X
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Fotoquiz

Bericht door TffpaA »

Ter verdediging van Kalil Nieuw: eerder werd deze foto geplaatst, die qua ontbreken van zichtbare OV-elementen vergelijkbaar is. Daar werd toen eigenlijk door niemand moeilijk over gedaan, zelfs niet toen bleek dat de locatie in Streetview niet beschikbaar was (al gaf de plaatser dat zelf al keurig aan).

Inhoudelijk: deze foto doet mij een beetje denken aan de Bijlmer. Zit ik dan in het goede zoekgebied?
🗣
PHS

Re: Fotoquiz

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 19:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Fotoquiz

Bericht door Kalil Nieuw »

De ene denkt aan de Bijlmer, de andere aan Centrum Rotterdam. Ik kan zeggen dat PHS het sterkst in de buurt is.

Maar PHS, waar is die spook dan???😇
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Fotoquiz

Bericht door Tom024 »

Maar, zeg ik dan als regelmatig deelnemer aan de fotoquiz, zullen we dan ook maar afspreken dat een foto in ieder geval een OV-element bevat?

Qua locatie geen idee want Rotterdam. (A)
PHS

Re: Fotoquiz

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 19:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Fotoquiz

Bericht door Lijn 45 »

Het raam van de trein is toch ook een OV-element? (A)
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Fotoquiz

Bericht door Kalil Nieuw »

Net als "deze foto maakte ik naast een halte". :mrgreen:
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Fotoquiz

Bericht door Kalil Nieuw »

PHS schreef: do 20 jan 2022, 18:51
Tom024 schreef: do 20 jan 2022, 18:05 zullen we dan ook maar afspreken dat een foto in ieder geval een OV-element bevat?
Ik weet het niet. Ik snap het punt, maar zouden bijvoorbeeld foto's genomen vanuit de trein die geen infrastructuur tonen ('tussen welke twee stations was ik onderweg?') dan nog mogen?
Mijn antwoord is: ja.
Tom024 schreef: do 20 jan 2022, 18:05 Qua locatie geen idee want Rotterdam. (A)
Bij deze denk ik dat een hint weer welkom is: zoek ook naar drukkte straten buiten het centrum.
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
OV-Hobbyist
Berichten: 549
Lid geworden op: vr 03 okt 2014, 21:38
Locatie: Oost-Nederland

Re: Fotoquiz

Bericht door OV-Hobbyist »

Je stond bij de halte Boezemsingel.

Vanaf Amsterdam Centraal ben je met de IC Direct naar Rotterdam Centraal en lijn 7 naar Woudestein het snelst op deze halte
Is op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen in de OV-sector.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Fotoquiz

Bericht door Tom024 »

PHS schreef: do 20 jan 2022, 18:51
Tom024 schreef: do 20 jan 2022, 18:05 zullen we dan ook maar afspreken dat een foto in ieder geval een OV-element bevat?
Ik weet het niet. Ik snap het punt, maar zouden bijvoorbeeld foto's genomen vanuit de trein die geen infrastructuur tonen ('tussen welke twee stations was ik onderweg?') dan nog mogen?
Tsja, daar zeg je inderdaad iets. Op de 'landschapsfoto's' die bijvoorbeeld Z2N weleens post zie je in ieder geval nog meerdere herkenbare elementen waar je wat mee kunt. Op de foto waar het hier om gaat (en ook de foto van Hainje die al is aangehaald) zie je eigenlijk enkel een gebouw, zonder omgeving of context. Dan moet je maar net toevallig plaatselijk bekend zijn. Bij Z2N weet je in ieder geval zeker dat je het in Frankrijk moet zoeken. (A)

Misschien inderdaad niet zo'n goed verwoord voorstel van mij, wellicht kunnen we ons vinden in wat Z2N schreef, dat sluit 'landschapsfoto's' ook niet uit:
Z2N schreef: do 20 jan 2022, 08:40 Voor een OV-fotoquiz is het wel een pré als het onderwerp van de foto te relateren is aan OV. (A)
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Fotoquiz

Bericht door Kalil Nieuw »

OV-Hobbyist schreef: do 20 jan 2022, 19:22 Je stond bij de halte Boezemsingel.

Vanaf Amsterdam Centraal ben je met de IC Direct naar Rotterdam Centraal en lijn 7 naar Woudestein het snelst op deze halte
Nou, daar is het correcte antwoord al. :Y Jij bent...
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Fotoquiz

Bericht door Z2N »

Tom024 schreef: do 20 jan 2022, 19:43 Bij Z2N weet je in ieder geval zeker dat je het in Frankrijk moet zoeken. (A)
Goed om te weten dat bijvoorbeeld Schotland, Zwitserland, Zweden en Duitsland óók Frankrijk zijn dan. :mrgreen:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
OV-Hobbyist
Berichten: 549
Lid geworden op: vr 03 okt 2014, 21:38
Locatie: Oost-Nederland

Re: Fotoquiz

Bericht door OV-Hobbyist »

Afbeelding

Vraag: Waar was ik?
Bonusvraag: Hoe kom ik hier het snelst vanaf Vlissingen als ik aankomende zaterdag rond 9:00 wil vertrekken.
Bonusvraag 2: Hoeveel gaat dit reisje in totaal kosten?
Is op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen in de OV-sector.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten