Fotoquiz

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera
PHS

Re: Fotoquiz

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 20:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Fotoquiz

Bericht door Ardan »

Kaarster See natuurlijk :Y
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Fotoquiz

Bericht door regenmaker »

Unterbacher See (A)

Maar nee, niet Kaarster See en ook niet in het Ruhrgebied. :p
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Fotoquiz

Bericht door Zugführer »

PHS schreef: zo 30 apr 2023, 22:46 De openingspost klopt niet (meer), het is na een lange discussie zeven dagen geworden:
Zugführer schreef: di 28 apr 2020, 11:52 Zullen we zeggen een week om een nieuwe foto te plaatsen, naast de twee weken om een geplaatste foto te raden? Dat lijkt me wel redelijk.
Ik heb de "7 dagen regel" toegevoegd aan de regels in de openingspost om verwarring te voorkomen *O*
PHS

Re: Fotoquiz

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 20:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Fotoquiz

Bericht door regenmaker »

Met de opgave loopt het nog niet echt storm. Al tijd voor een hint?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Fotoquiz

Bericht door ZO6176 »

Zou denk ik niet verkeerd zijn. Heb zelf nog geen enkel idee.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Fotoquiz

Bericht door TffpaA »

Zugführer schreef: di 02 mei 2023, 21:23Ik heb de "7 dagen regel" toegevoegd aan de regels in de openingspost om verwarring te voorkomen *O*
Heel goed, maar mag ik dan ook de suggestie doen wat aan de opmaak te doen - bijvoorbeeld door de regels in aparte bullets te vermelden?

Verder: kan iemand mij onderstaande regel uitleggen - en dan met name de laatste zin?
De user die de opgave plaatst dient de correctheid van een antwoord te bevestigen. Doet deze user dit achteraf alsnog, dan worden de punten met terugwerkende kracht alsnog toegekend.
Zoals ik de kwizz tot nu toe altijd begrepen heb, moet er eerst een bevestiging van correctheid van het antwoord gegeven worden voor de volgende foto geplaatst mag worden.

Dan is er toch geen sprake meer van een 'achteraf'?
🗣
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Fotoquiz

Bericht door Bemined »

Die regel treed in werking als de 14 dagen verstreken zijn en het juiste antwoord er dus wel tussen staat maar nooit bevestigd is als het juiste antwoord.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Fotoquiz

Bericht door TffpaA »

Volgens mij bedenk je dat er zelf bij - verbatim kan ik dat uit hoe de regels nu zijn neergepend niet afleiden.
🗣
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Fotoquiz

Bericht door Ardan »

Dat heb ik geschreven toen ik jaren geleden met de fotoquiz startte. Wat Bemined zegt klopt, al moest ik zelf ook even nadenken wat ik daar ook alweer mee bedoelde toen :X
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Fotoquiz

Bericht door TffpaA »

Dat geeft dan wel aan hoe onduidelijk het geformuleerd is. Voorstel - met meteen maar die opmaak meegenomen:

  1. Deelnemers krijgen voor elke correct beantwoorde opgave één punt. Bestaat een opgave uit meerdere deelvragen, dan krijgt de deelnemer één punt voor elke correct beantwoorde deelvraag. Wanneer een opgave uit bijvoorbeeld vier deelvragen bestaat en deelnemer A beantwoordt er twee goed en deelnemer B daarna de andere twee, dan krijgen zij beiden twee punten.
  2. Er mag een nieuwe opgave geplaatst worden als de vorige opgave na 14 dagen na plaatsing nog niet is geraden cq een eventueel antwoord niet als juist is bevestigd. Er worden dan ook geen punten toegekend.
    • Uitzondering: als in de termijn van 14 dagen een correct antwoord is gegeven, maar de user die de foto heeft geplaatst de correctheid van het antwoord pas na die 14 dagen bevestigt, worden de punten alsnog toegekend.
  3. De user die de opgave plaatst dient de correctheid van een antwoord te bevestigen voordat een nieuwe foto geplaatst mag worden.
  4. De deelnemer die de vorige foto heeft geraden mag een nieuwe foto plaatsen. Doet de deelnemer dat niet binnen 7 dagen na bevestiging van de juistheid van het antwoord, dan mag ieder ander forumlid een nieuwe foto plaatsen.
  5. In beginsel is het de bedoeling alleen eigen gemaakte foto's te plaatsen.


Met meteen een vraag/opmerking over regel 1: wat als er sprake is van een ex aequo - zoals ironisch genoeg precies in het voorbeeld wordt benoemd? Wie krijgt dan de beurt?
🗣
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Fotoquiz

Bericht door Ardan »

Die discussie is er al eens eerder geweest en als ik me niet vergis kwamen we toen uit op hoofd- en bijvragen. Als de hoofdvraag/eerste vraag juist is maar men komt er met de rest niet uit (zoals in hoeveel maanden je ergens naartoe reist vanuit Roodeschool ofzo) dan is degene die de hoofdvraag juist beantwoordde de winnaar. En als de tweede vraag door iemand anders wel juist wordt beantwoord is dat vaak door het voorzetje van de eerste vraag en wordt die eerste vaak de beurt gegeven.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Fotoquiz

Bericht door regenmaker »

ZO6176 schreef: wo 03 mei 2023, 07:05 Zou denk ik niet verkeerd zijn. Heb zelf nog geen enkel idee.
Het is in strandplaats in Europa ten noorden van Heerenveen en ten zuiden van Gotenburg (Zweden). De vervoerder die de plaats bedient, rijdt ook in Nederland.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
John Hill
Berichten: 113
Lid geworden op: ma 06 jan 2020, 20:33

Re: Fotoquiz

Bericht door John Hill »

- Halte Klitmøller (Ørhage / Cold Hawaii)
- Bus 322
- Door Keolis
Cas
Berichten: 877
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Fotoquiz

Bericht door Cas »

Damn, ik zat bij Hvide Sande te kijken, maar had het andere Deense surfersgebied moeten hebben.
請勿靠近車門
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Fotoquiz

Bericht door regenmaker »

John Hill schreef: do 04 mei 2023, 16:21 - Halte Klitmøller (Ørhage / Cold Hawaii)
- Bus 322
- Door Keolis
Correct! En voor diegene die niet geloven dat de halte Cold Hawaii heet. :)
Spoiler: show
Afbeelding
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Fotoquiz

Bericht door Zugführer »

TffpaA schreef: wo 03 mei 2023, 10:47 Met meteen een vraag/opmerking over regel 1: wat als er sprake is van een ex aequo - zoals ironisch genoeg precies in het voorbeeld wordt benoemd? Wie krijgt dan de beurt?
Dank, ik heb ze overgenomen en een regel toegevoegd wat betreft het ex aequo. Degene die de "hoofdvraag" juist beantwoord (meestal de eerste vraag, bijvoorbeeld de locatie waar de foto gemaakt is) mag de volgende foto plaatsen. Dat komt ook het meest overeen met hoe het in de praktijk al gaat. In geval van twijfel wat de hoofdvraag is komen we er in goed overleg wel met elkaar uit lijkt me.
Spoiler: show
Spelregels fotoquiz
  1. Deelnemers krijgen voor elke correct beantwoorde opgave één punt. Bestaat een opgave uit meerdere deelvragen, dan krijgt de deelnemer één punt voor elke correct beantwoorde deelvraag. Wanneer een opgave uit bijvoorbeeld vier deelvragen bestaat en deelnemer A beantwoordt er twee goed en deelnemer B daarna de andere twee, dan krijgen zij beiden twee punten.
  2. Er mag een nieuwe opgave geplaatst worden als de vorige opgave na 14 dagen na plaatsing nog niet is geraden cq een eventueel antwoord niet als juist is bevestigd. Er worden dan ook geen punten toegekend.
    • Uitzondering: als in de termijn van 14 dagen een correct antwoord is gegeven, maar de user die de foto heeft geplaatst de correctheid van het antwoord pas na die 14 dagen bevestigt, worden de punten alsnog toegekend.
  3. De user die de opgave plaatst dient de correctheid van een antwoord te bevestigen voordat een nieuwe foto geplaatst mag worden.
  4. De deelnemer die de vorige foto heeft geraden mag een nieuwe foto plaatsen. Doet de deelnemer dat niet binnen 7 dagen na bevestiging van de juistheid van het antwoord, dan mag ieder ander forumlid een nieuwe foto plaatsen.
    • Indien de opgave uit meerdere deelvragen bestaat mag degene die de "hoofdvraag" (meestal de eerste vraag, bijvoorbeeld de locatie waar de foto gemaakt is) juist beantwoord heeft de volgende foto plaatsen.
  5. In beginsel is het de bedoeling alleen eigen gemaakte foto's te plaatsen.
John Hill
Berichten: 113
Lid geworden op: ma 06 jan 2020, 20:33

Re: Fotoquiz

Bericht door John Hill »

In de categorie obscure bushaltes: Waar was ik?

Afbeelding
John Hill
Berichten: 113
Lid geworden op: ma 06 jan 2020, 20:33

Re: Fotoquiz

Bericht door John Hill »

Hint: Er wordt op deze plek Duits gesproken
PHS

Re: Fotoquiz

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 20:23, 1 keer totaal gewijzigd.
John Hill
Berichten: 113
Lid geworden op: ma 06 jan 2020, 20:33

Re: Fotoquiz

Bericht door John Hill »

Helemaal juist
PHS

Re: Fotoquiz

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 20:23, 1 keer totaal gewijzigd.
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1482
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Fotoquiz

Bericht door JordiBrabant »

Den Haag, Goudregenstraat.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
PHS

Re: Fotoquiz

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 20:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten