Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
ArrivaBas schreef: ↑di 30 apr 2024, 14:42
Ik vraag me af waarom dat niet zou mogen. In het verleden zijn we in afgelegen gebieden vast ook wel eens met een taxi verder gegaan.
Even snel zoeken geeft mij de indruk dat dat totaal 2 keer eerder gebeurd is, plus 1 keer die in het niet gevallen is door een ongedane eerdere zet.
1: Door ArrivaBas, van Thessaloniki Airport Makedonia naar station Thessaloniki. Niet helemaal duidelijk waarom, want naar het vliegveld lijkt ook wel wat OV te rijden.
N: Door ArrivaBas, van Sarajevo naar het vliegveld, na een poging om naar Bosnië te reizen. Dat bleek een uitdaging dus is er teruggegaan naar Maastricht.
2: Door.. je raadt het al, ArrivaBas, van Eemshaven naar station Roodeschool. (Ik wist niet dat station Eemshaven pas in 2018 opende; Deze zet was in 2017)
Ik vind taxis niet bij het spel horen, dus ik stem om de zet van TffpaA af te keuren. Flexvervoer vind ik wel goed, zolang de voorwaarden (als die simpel te verifiëren zijn) gerespecteerd worden. Zo mag je bij een aantal flexnetwerken bijvoorbeeld niet parallel reizen aan een normale buslijn.
Moeten we geen limiet hebben? Flexnetten kunnen best groot zijn. De Lijn heeft één flexnet voor de provincie Limburg (België). Dan kan je bijvoorbeeld van Eijsden Station naar Sint-Truiden Station.
ArrivaBas schreef: ↑di 30 apr 2024, 14:42
Ik vraag me af waarom dat niet zou mogen. In het verleden zijn we in afgelegen gebieden vast ook wel eens met een taxi verder gegaan.
Even snel zoeken geeft mij de indruk dat dat totaal 2 keer eerder gebeurd is, plus 1 keer die in het niet gevallen is door een ongedane eerdere zet.
1: Door ArrivaBas, van Thessaloniki Airport Makedonia naar station Thessaloniki. Niet helemaal duidelijk waarom, want naar het vliegveld lijkt ook wel wat OV te rijden.
N: Door ArrivaBas, van Sarajevo naar het vliegveld, na een poging om naar Bosnië te reizen. Dat bleek een uitdaging dus is er teruggegaan naar Maastricht.
2: Door.. je raadt het al, ArrivaBas, van Eemshaven naar station Roodeschool. (Ik wist niet dat station Eemshaven pas in 2018 opende; Deze zet was in 2017)
Ik vind taxis niet bij het spel horen, dus ik stem om de zet van TffpaA af te keuren. Flexvervoer vind ik wel goed, zolang de voorwaarden (als die simpel te verifiëren zijn) gerespecteerd worden. Zo mag je bij een aantal flexnetwerken bijvoorbeeld niet parallel reizen aan een normale buslijn.
Antwerpen -> Amsterdam per taxi als zet afkeuren is voor mij ook een nobrainer, maar je geeft zelf al drie relatief obscure zetten van mij aan waarin de taxi gebruikt is, en dan vind ik flexvervoer of een taxi eigenlijk wel geoorloofd:
1: Deze zet onderbrak destijds een hele keten aan (eveneens discutabele) vliegreizen tussen Griekenland en andere landen. Hoewel ik geen voorstander van een oerwoud aan regels ben, mag hier net als bij het gebruik van flexvervoer en taxi's ook wel een beperking op komen in het kader van een beetje uitdaging.
N: Hier was vooral het gebrek aan verifieerbare bronnen voor mij een reden om een taxi te nemen.
2: Je geeft het zelf al aan hier. Eemshaven was tot het treinstation opende een nagenoeg onbereikbare uithoek van het Nederlandse OV-netwerk, en de taxi is hier als zet om terugsteken te voorkomen gedaan.
Vanaf Keizerswaard reizen we met lijn 76 naar Zuidplein.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Dionysusnu schreef: ↑di 30 apr 2024, 20:08Flexvervoer vind ik wel goed, zolang de voorwaarden (als die simpel te verifiëren zijn) gerespecteerd worden. Zo mag je bij een aantal flexnetwerken bijvoorbeeld niet parallel reizen aan een normale buslijn.
Moeten we geen limiet hebben? Flexnetten kunnen best groot zijn. De Lijn heeft één flexnet voor de provincie Limburg (België). Dan kan je bijvoorbeeld van Eijsden Station naar Sint-Truiden Station.
Maar is dat ook echt te boeken? Als ik jouw voorbeeld in de reisplanner van De Lijn gooi, krijg ik regulier OV als advies. Om specifiek met flex te plannen lijkt het dat ik een account bij Hoppin moet aanmaken..
Nitein-Repart schreef: ↑di 30 apr 2024, 20:55
Lijn E naar Meijersplein
Even lopen naar Wilgenplaslaan en dan bus 174 naar Kootsekade
ArrivaBas schreef: ↑di 30 apr 2024, 20:52
Antwerpen -> Amsterdam per taxi als zet afkeuren is voor mij ook een nobrainer, maar je geeft zelf al drie relatief obscure zetten van mij aan waarin de taxi gebruikt is, en dan vind ik flexvervoer of een taxi eigenlijk wel geoorloofd:
1: Deze zet onderbrak destijds een hele keten aan (eveneens discutabele) vliegreizen tussen Griekenland en andere landen. Hoewel ik geen voorstander van een oerwoud aan regels ben, mag hier net als bij het gebruik van flexvervoer en taxi's ook wel een beperking op komen in het kader van een beetje uitdaging.
N: Hier was vooral het gebrek aan verifieerbare bronnen voor mij een reden om een taxi te nemen.
2: Je geeft het zelf al aan hier. Eemshaven was tot het treinstation opende een nagenoeg onbereikbare uithoek van het Nederlandse OV-netwerk, en de taxi is hier als zet om terugsteken te voorkomen gedaan.
Neem dan een voorbeeld aan erjeebee, en ploeter te voet een kilometertje naar de bushalte Emmahaven
Oh nee, die was er in 2017 ook al niet
Dan maar 2 uur naar het oude station Roodeschool
In ieder geval wat mij betreft: Hou het lichtelijk realistisch, maar hou vooral ook de lol erin. Terugsteken is overigens geen zonde.
Ik wil niet vervelend doen, maar 100% niet terugsteken is niet altijd haalbaar. Als je met de RE19 van Wesel naar Arnhem reist en vervolgens met de 3600 naar Zwolle is dat in mijn ogen niet terugsteken, weliswaar passeer je twee keer station Velperpoort, maar je stopt er niet.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Dat vond ik laatst ook, maar enkele anderen niet in het geval van Asd-Ass. En als we voor de zoveelste keer in korte tijd naar Warschau gaan, dan gebruik ik die invulling ook even
Laatst gewijzigd door Dionysusnu op di 30 apr 2024, 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.