Het Grote Overstap Reisspel

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera
Dionysusnu
Berichten: 604
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Het Grote Overstap Reisspel

Bericht door Dionysusnu »

Nitein-Repart schreef: do 29 jun 2017, 18:21 Eurolines 225 naar Sarajevo (BiH)
De andere spelers waardeerden deze post destijds minder

137 naar Goirle, Venneweg
Gebruikersavatar
Julius
Berichten: 380
Lid geworden op: za 01 okt 2022, 01:33
Locatie: Rotterdam

Re: Het Grote Overstap Reisspel

Bericht door Julius »

Dionysusnu schreef: di 30 apr 2024, 20:08
ArrivaBas schreef: di 30 apr 2024, 14:42 Ik vraag me af waarom dat niet zou mogen. In het verleden zijn we in afgelegen gebieden vast ook wel eens met een taxi verder gegaan.
Even snel zoeken geeft mij de indruk dat dat totaal 2 keer eerder gebeurd is, plus 1 keer die in het niet gevallen is door een ongedane eerdere zet.

1: Door ArrivaBas, van Thessaloniki Airport Makedonia naar station Thessaloniki. Niet helemaal duidelijk waarom, want naar het vliegveld lijkt ook wel wat OV te rijden.
N: Door ArrivaBas, van Sarajevo naar het vliegveld, na een poging om naar Bosnië te reizen. Dat bleek een uitdaging dus is er teruggegaan naar Maastricht.
2: Door.. je raadt het al, ArrivaBas, van Eemshaven naar station Roodeschool. (Ik wist niet dat station Eemshaven pas in 2018 opende; Deze zet was in 2017)

Ik vind taxis niet bij het spel horen, dus ik stem om de zet van TffpaA af te keuren. Flexvervoer vind ik wel goed, zolang de voorwaarden (als die simpel te verifiëren zijn) gerespecteerd worden. Zo mag je bij een aantal flexnetwerken bijvoorbeeld niet parallel reizen aan een normale buslijn.
Moeten we geen limiet hebben? Flexnetten kunnen best groot zijn. De Lijn heeft één flexnet voor de provincie Limburg (België). Dan kan je bijvoorbeeld van Eijsden Station naar Sint-Truiden Station.
Nitein-Repart schreef: di 30 apr 2024, 20:27 Lijn 460 naar Baarle-Nassau, Sint-Jansstraat
Lijn 132 naar Breda Station.
137 verder naar Tilburg Station.
TffpaA schreef: di 30 apr 2024, 20:11 -0-

Ik kon het toch proberen (A)
Dat doe je altijd. :)
Laatst gewijzigd door Julius op wo 01 mei 2024, 08:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Track closures (2)(3)
Express tracks on Broadway 7th Av closed. (3) train via the (1) line. The (2) train via the (5) line.

This is a Wakefield-241 St-bound (2) express train via the (5) line. The next stop is: Grand Central-42 St.
Nitein-Repart
Berichten: 3595
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Het Grote Overstap Reisspel

Bericht door Nitein-Repart »

1100 naar Rotterdam Centraal
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Julius
Berichten: 380
Lid geworden op: za 01 okt 2022, 01:33
Locatie: Rotterdam

Re: Het Grote Overstap Reisspel

Bericht door Julius »

Tram 23 naar Keizerswaard.

(Eindelijk, keertje naar hier)
Track closures (2)(3)
Express tracks on Broadway 7th Av closed. (3) train via the (1) line. The (2) train via the (5) line.

This is a Wakefield-241 St-bound (2) express train via the (5) line. The next stop is: Grand Central-42 St.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8881
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Het Grote Overstap Reisspel

Bericht door ArrivaBas »

Dionysusnu schreef: di 30 apr 2024, 20:08
ArrivaBas schreef: di 30 apr 2024, 14:42 Ik vraag me af waarom dat niet zou mogen. In het verleden zijn we in afgelegen gebieden vast ook wel eens met een taxi verder gegaan.
Even snel zoeken geeft mij de indruk dat dat totaal 2 keer eerder gebeurd is, plus 1 keer die in het niet gevallen is door een ongedane eerdere zet.

1: Door ArrivaBas, van Thessaloniki Airport Makedonia naar station Thessaloniki. Niet helemaal duidelijk waarom, want naar het vliegveld lijkt ook wel wat OV te rijden.
N: Door ArrivaBas, van Sarajevo naar het vliegveld, na een poging om naar Bosnië te reizen. Dat bleek een uitdaging dus is er teruggegaan naar Maastricht.
2: Door.. je raadt het al, ArrivaBas, van Eemshaven naar station Roodeschool. (Ik wist niet dat station Eemshaven pas in 2018 opende; Deze zet was in 2017)

Ik vind taxis niet bij het spel horen, dus ik stem om de zet van TffpaA af te keuren. Flexvervoer vind ik wel goed, zolang de voorwaarden (als die simpel te verifiëren zijn) gerespecteerd worden. Zo mag je bij een aantal flexnetwerken bijvoorbeeld niet parallel reizen aan een normale buslijn.
Antwerpen -> Amsterdam per taxi als zet afkeuren is voor mij ook een nobrainer, maar je geeft zelf al drie relatief obscure zetten van mij aan waarin de taxi gebruikt is, en dan vind ik flexvervoer of een taxi eigenlijk wel geoorloofd:
1: Deze zet onderbrak destijds een hele keten aan (eveneens discutabele) vliegreizen tussen Griekenland en andere landen. Hoewel ik geen voorstander van een oerwoud aan regels ben, mag hier net als bij het gebruik van flexvervoer en taxi's ook wel een beperking op komen in het kader van een beetje uitdaging.
N: Hier was vooral het gebrek aan verifieerbare bronnen voor mij een reden om een taxi te nemen.
2: Je geeft het zelf al aan hier. Eemshaven was tot het treinstation opende een nagenoeg onbereikbare uithoek van het Nederlandse OV-netwerk, en de taxi is hier als zet om terugsteken te voorkomen gedaan.

Vanaf Keizerswaard reizen we met lijn 76 naar Zuidplein.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Nitein-Repart
Berichten: 3595
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Het Grote Overstap Reisspel

Bericht door Nitein-Repart »

Lijn E naar Meijersplein
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Dionysusnu
Berichten: 604
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Het Grote Overstap Reisspel

Bericht door Dionysusnu »

Julius schreef: di 30 apr 2024, 20:42
Dionysusnu schreef: di 30 apr 2024, 20:08Flexvervoer vind ik wel goed, zolang de voorwaarden (als die simpel te verifiëren zijn) gerespecteerd worden. Zo mag je bij een aantal flexnetwerken bijvoorbeeld niet parallel reizen aan een normale buslijn.
Moeten we geen limiet hebben? Flexnetten kunnen best groot zijn. De Lijn heeft één flexnet voor de provincie Limburg (België). Dan kan je bijvoorbeeld van Eijsden Station naar Sint-Truiden Station.
Maar is dat ook echt te boeken? Als ik jouw voorbeeld in de reisplanner van De Lijn gooi, krijg ik regulier OV als advies. Om specifiek met flex te plannen lijkt het dat ik een account bij Hoppin moet aanmaken.. -0-
Nitein-Repart schreef: di 30 apr 2024, 20:55 Lijn E naar Meijersplein
Even lopen naar Wilgenplaslaan en dan bus 174 naar Kootsekade
Gebruikersavatar
Julius
Berichten: 380
Lid geworden op: za 01 okt 2022, 01:33
Locatie: Rotterdam

Re: Het Grote Overstap Reisspel

Bericht door Julius »

^^^^
Lijn 11 (museumtram) naar R’dam CS.

Ik heb dat app ooit gedownload. Volgens mij kan je met de app van overal in een flexgebied naar een andere deel van de flexgebied.
Track closures (2)(3)
Express tracks on Broadway 7th Av closed. (3) train via the (1) line. The (2) train via the (5) line.

This is a Wakefield-241 St-bound (2) express train via the (5) line. The next stop is: Grand Central-42 St.
Nitein-Repart
Berichten: 3595
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Het Grote Overstap Reisspel

Bericht door Nitein-Repart »

Flixbus N1386 naar Olsztyn Dworzec Autobusowy
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
JothamvW
Berichten: 1230
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: Het Grote Overstap Reisspel

Bericht door JothamvW »

9100 naar Stp.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Dionysusnu
Berichten: 604
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Het Grote Overstap Reisspel

Bericht door Dionysusnu »

ArrivaBas schreef: di 30 apr 2024, 20:52 Antwerpen -> Amsterdam per taxi als zet afkeuren is voor mij ook een nobrainer, maar je geeft zelf al drie relatief obscure zetten van mij aan waarin de taxi gebruikt is, en dan vind ik flexvervoer of een taxi eigenlijk wel geoorloofd:
1: Deze zet onderbrak destijds een hele keten aan (eveneens discutabele) vliegreizen tussen Griekenland en andere landen. Hoewel ik geen voorstander van een oerwoud aan regels ben, mag hier net als bij het gebruik van flexvervoer en taxi's ook wel een beperking op komen in het kader van een beetje uitdaging.
N: Hier was vooral het gebrek aan verifieerbare bronnen voor mij een reden om een taxi te nemen.
2: Je geeft het zelf al aan hier. Eemshaven was tot het treinstation opende een nagenoeg onbereikbare uithoek van het Nederlandse OV-netwerk, en de taxi is hier als zet om terugsteken te voorkomen gedaan.
Neem dan een voorbeeld aan erjeebee, en ploeter te voet een kilometertje naar de bushalte Emmahaven (A)
Oh nee, die was er in 2017 ook al niet -0-
Dan maar 2 uur naar het oude station Roodeschool :Y

In ieder geval wat mij betreft: Hou het lichtelijk realistisch, maar hou vooral ook de lol erin. Terugsteken is overigens geen zonde.
TffpaA
Berichten: 3363
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Het Grote Overstap Reisspel

Bericht door TffpaA »

JothamvW schreef: di 30 apr 2024, 21:13 9100 naar Stp.
Stopt die ook al in
Nitein-Repart schreef: di 30 apr 2024, 21:12 Olsztyn Dworzec Autobusowy
?
(A)
Dionysusnu
Berichten: 604
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Het Grote Overstap Reisspel

Bericht door Dionysusnu »

IC 5602 / 57100 naar Poznań Glowny
Nitein-Repart
Berichten: 3595
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Het Grote Overstap Reisspel

Bericht door Nitein-Repart »

IC81170 naar Warszawa Zachodnia
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Dionysusnu
Berichten: 604
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Het Grote Overstap Reisspel

Bericht door Dionysusnu »

Had dan de Flixbus gepakt, want dit is terugsteken tot Poznań Wschód (Oost) (A)
Nitein-Repart
Berichten: 3595
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Het Grote Overstap Reisspel

Bericht door Nitein-Repart »

Het betreft hier om een stuk van nog geen 5 kilometer en bovendien stoppen beide IC's niet op Poznan Wschod en Poznan Garbary.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
TffpaA
Berichten: 3363
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Het Grote Overstap Reisspel

Bericht door TffpaA »

Als we afspreken niet te gaan terugsteken, stel ik voor dat we ook niet een beetje gaan terugsteken.

Ik stel voor vanuit Poznań Glowny tram 5 naar Górczyn PKM te pakken.
Nitein-Repart
Berichten: 3595
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Het Grote Overstap Reisspel

Bericht door Nitein-Repart »

Ik wil niet vervelend doen, maar 100% niet terugsteken is niet altijd haalbaar. Als je met de RE19 van Wesel naar Arnhem reist en vervolgens met de 3600 naar Zwolle is dat in mijn ogen niet terugsteken, weliswaar passeer je twee keer station Velperpoort, maar je stopt er niet.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Dionysusnu
Berichten: 604
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Het Grote Overstap Reisspel

Bericht door Dionysusnu »

Dat vond ik laatst ook, maar enkele anderen niet in het geval van Asd-Ass. En als we voor de zoveelste keer in korte tijd naar Warschau gaan, dan gebruik ik die invulling ook even :twisted:
Laatst gewijzigd door Dionysusnu op di 30 apr 2024, 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Herjanuitoverijssel
Berichten: 196
Lid geworden op: wo 29 nov 2023, 22:52
Locatie: Omgeving Hardenberg

Re: Het Grote Overstap Reisspel

Bericht door Herjanuitoverijssel »

Eens
Bus 30 naar Hoogeveen vertrekt over 2 minuten. Ohnee toch niet die is van ebs dus de rit valt uit! :)
Dionysusnu
Berichten: 604
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Het Grote Overstap Reisspel

Bericht door Dionysusnu »

TffpaA schreef: di 30 apr 2024, 22:11 Ik stel voor vanuit Poznań Glowny tram 5 naar Górczyn PKM te pakken.
Dan met KW 77729 naar Zbąszynek
Herjanuitoverijssel
Berichten: 196
Lid geworden op: wo 29 nov 2023, 22:52
Locatie: Omgeving Hardenberg

Re: Het Grote Overstap Reisspel

Bericht door Herjanuitoverijssel »

EC248 naar Berlijn hbf
Bus 30 naar Hoogeveen vertrekt over 2 minuten. Ohnee toch niet die is van ebs dus de rit valt uit! :)
Dionysusnu
Berichten: 604
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Het Grote Overstap Reisspel

Bericht door Dionysusnu »

RB10 naar Jungfernheide
Herjanuitoverijssel
Berichten: 196
Lid geworden op: wo 29 nov 2023, 22:52
Locatie: Omgeving Hardenberg

Re: Het Grote Overstap Reisspel

Bericht door Herjanuitoverijssel »

Bus M21 naar U kurt-Schumacher platz
Bus 30 naar Hoogeveen vertrekt over 2 minuten. Ohnee toch niet die is van ebs dus de rit valt uit! :)
Dionysusnu
Berichten: 604
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Het Grote Overstap Reisspel

Bericht door Dionysusnu »

Met de U6 naar U Holzhauser Strasse
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten