Nieuwe video: De spoorlijn Luik - Troisvierges - Luxemburg

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bjorn keith
Berichten: 439
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 18:23
Contacteer:

Nieuwe video: De spoorlijn Luik - Troisvierges - Luxemburg

Bericht door bjorn keith »

Hallo allemaal!

Ik kon geen geschikt topic vinden om deze video met jullie te delen, dus heb ik hier maar een eigen topic voor aangemaakt.
Geïnspireerd door de prachtige omgeving waar de spoorlijn Luik - Luxemburg gelegen is en een beetje door RailAway heb ik afgelopen tijd zo nu en dan aan een nieuwe video gewerkt. :D In de video probeer ik een beeld te schetsen van de spoorlijn Luik - Luxemburg waarbij er wat verteld wordt over bijvoorbeeld de omgeving, de bezienswaardigheden, de spoorlijn en het spoorwegmaterieel. Ik ben geen professioneel videobewerker, verre van zelfs, dus er zullen ongetwijfeld tal van verbeterpunten zijn. Dat is ook een deel van de reden waarom ik de video hier met jullie deel. Ik ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden en naar nuttige tips.
Helaas is de video alleen op de computer te bekijken en niet op mobieltjes.
Kijk ook eens op mijn YouTube kanaal: https://youtube.com/ovdoornederland
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Nieuwe video: De spoorlijn Luik - Troisvierges - Luxemburg

Bericht door isadora »

Bjorn, ik heb met genoegen je video bekeken, ben eigenlijk wel blij verrast met eens een andere manier van het vastleggen van een "reisverslag".
Wat mij betreft mag je me nog vaker verrassen.

Echter, allereerst zou ik je aanraden nog eens kritisch naar de openingstitel te kijken, Ardennen staat daar wel erg krom. ;)
Verder kijk ik regelmatig cabview-video's op allerhande Youtube-kanalen, en sla alles wat vanuit de achterste wagon is opgenomen over.
Wordt er een beetje duizelig van, en ik rij gewoon liever het doel tegemoet. Ik begrijp dat dat een hele andere organisatie zal vergt.

Verder zou ik willen adviseren de ondertiteling op wat meer strategische punten te breken, bijvoorbeeld op plaatsen waar een komma of andere logische break zit.

Nogmaals, heel dapper, ga vooral door!!! :pos: :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
bjorn keith
Berichten: 439
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 18:23
Contacteer:

Re: Nieuwe video: De spoorlijn Luik - Troisvierges - Luxemburg

Bericht door bjorn keith »

Bedankt voor je reactie Isadora! :D

Ik heb inmiddels al een volgend traject in gedachte waar ik een soortgelijke video over wil gaan maken en daarbij zijn je tips erg bruikbaar.
Echter, allereerst zou ik je aanraden nog eens kritisch naar de openingstitel te kijken, Ardennen staat daar wel erg krom. ;)
Dit is wel echt heel slordig. :oops: Dit beeld heb ik minstens 50 keer gezien bij het in elkaar zetten van de video en de typefout is me niet eens opgevallen. Ik heb maar even een annotatie via YouTube erin gezet.

Mochten andere hun mening nog willen delen of opbouwende kritiek hebben, laat het vooral weten want dan neem ik dat mee bij het in elkaar zetten van een volgende video.
Kijk ook eens op mijn YouTube kanaal: https://youtube.com/ovdoornederland
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Nieuwe video: De spoorlijn Luik - Troisvierges - Luxemburg

Bericht door Suus »

Prima video, mis misschien alleen nog een stukje waarbij echt in het rivierdal van de Amblève en Ourthe wordt gereden. Er zitten een aantal mooie bruggen/viaducten tussen.

Zo te zien is de tweede locomotief in opzending, de stroomafnemer is in ieder geval gestreken. De spoorlijn is vanaf de aftakking bij Rivage geëlektrificeerd met 25 kV.

Ook leuk om het nieuwe station Pfaffenthal-Kirchberg in aanbouw te zien, dat gaat 10 december 2017 open.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Nieuwe video: De spoorlijn Luik - Troisvierges - Luxemburg

Bericht door Zugführer »

Toffe video, leuke manier om een spoorlijn in beeld te brengen en ook wat over de omgeving te vertellen. Dat je niet vooruit kunt filmen is natuurlijk weinig aan te doen ;) Maar verder zou ik je vooral aanraden zo door te gaan :D
diederickx
Berichten: 1638
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Nieuwe video: De spoorlijn Luik - Troisvierges - Luxemburg

Bericht door diederickx »

Misschien een domme vraag, maar is er een terugspeelmodus aanwezig in Youtube? Dat zou het bezwaar tegen het "achteruitkijken" enigszins kunnen wegnemen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten