[YT serie] de minst gebruikte stations van Nederland

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: [YT serie] de minst gebruikte stations van Nederland

Bericht door Z2N »

Je leert een taal alleen spreken als je er moeite voor wil doen, of dat nou Frans, Rumantsch of Japans is maakt daarin geen verschil. :wink:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: [YT serie] de minst gebruikte stations van Nederland

Bericht door Aking »

Maar waarom zou je in godsnaam moeite doen om Frans te leren? :')
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1483
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: [YT serie] de minst gebruikte stations van Nederland

Bericht door JordiBrabant »

Pourquoi pas?
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: [YT serie] de minst gebruikte stations van Nederland

Bericht door Aking »

Is dat de brieversie van de pedopas of? :')
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1483
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: [YT serie] de minst gebruikte stations van Nederland

Bericht door JordiBrabant »

'Waarom niet?' In die witschimmelkaastaal.
Maar het kunnen begrijpen van minimaal één romaanse taal, zorgt er voor dat je het Nederlands (en andere talen) beter begrijpt.
Geldt trouwens ook in mindere mate voor Slavische talen, мой товарищ.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: [YT serie] de minst gebruikte stations van Nederland

Bericht door Z2N »

Nederlanders hebben een historie van zich aanpassen aan gebruiken van elders, als dat goed is voor de handel. Daar hoort de taal leren ook bij. Geen wonder ook dat ik in mijn middelbare schooltijd kon kiezen uit acht talen (Nederlands, Engels, Duits, Frans, Spaans, Chinees, Grieks, Latijn), het wegnemen van taalbarrières zorgt voor een geprivilegieerde positie.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: [YT serie] de minst gebruikte stations van Nederland

Bericht door Daniel »

JordiBrabant schreef:Maar het kunnen begrijpen van minimaal één romaanse taal, zorgt er voor dat je het Nederlands (en andere talen) beter begrijpt.
Zoveel overeenkomst zit er toch niet tussen de Romaanse talen en het Nederlands, behalve een aantal leenwoorden die uit het Frans komen? Ik had zelf althans juist door die verschillen meer moeite met het Frans dan met het Duits. Al was ik op de middelbare school sowieso niet geweldig in m'n talen als bèta, ben meer van het begrijpen dan van het woordjes stampen.

Niet dat het dan niet later goed kan komen trouwens: kan me aardig redden in het Duits blijkt nu ik in m'n huidige werk daar ook met enige regelmaat nuttig gebruik van kan maken. (En het Engels is er ook aardig op vooruit gegaan na 9 jaar bij een multinational gewerkt te hebben).
En wat toch wel het grote voordeel van een vreemde taal spreken is, ook al is het verre van vloeiend: het wordt over het algemeen zeer gewaardeerd door degene met wie je in gesprek bent. (En doet je soms ook verwonderen hoe die Duitsers toch tot van die enorm lange samentrekkingen weten te komen :P )
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: [YT serie] de minst gebruikte stations van Nederland

Bericht door Aking »

Ik ben regelmatig uitgemaakt voor Duitser/Zwitser/Oostenrijker, dus volgens mij zit het met mijn Duits ook wel oké :Y lang leve de Vrije School *O*
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: [YT serie] de minst gebruikte stations van Nederland

Bericht door Daniel »

Zo erg is het bij mij dan nog niet, maar heb wel een paar keer gehad dat iemand mij een Engels accent vond hebben. Gebeurt me zelfs wel eens dat ik in het Engels een reactie krijg als ik in het Nederlands iemand bij bv. een kassa begroet ofzo.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: [YT serie] de minst gebruikte stations van Nederland

Bericht door Aking »

Ik heb een keer een Nederlandse gast gehoord met zo'n vreselijk overdreven bekat Engels accent, walgelijk :X (A)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: [YT serie] de minst gebruikte stations van Nederland

Bericht door Daniel »

It wasn't me :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: [YT serie] de minst gebruikte stations van Nederland

Bericht door umbusko »

Ik word dan weer regelmatig voor Belg uitgemaakt :6 en ook vroeg iemand mij ooit heel serieus of Maastricht "in de buurt van Heerlen" lag. :X Anderzijds wilde een Tsjech niet geloven dat ik géén Slowaak was maar uit Nederland kwam en alleen even een weekje in Praag was. Toen stond ik ook wel even te kijken, leuke ervaring was dat. :mrgreen:
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: [YT serie] de minst gebruikte stations van Nederland

Bericht door julsteren »

Het werd weer eens tijd voor een flinke topickick, de afgelopen tijd heb ik weer een aantal filmpjes gemaakt over minst gebruikte stations...

Afgelopen november (was destijds even vergeten dat dit topic bestond) bezocht ik het nieuwe minst gebruikte station van Nederland, namelijk Hindeloopen in de provincie Fryslân.

LINK: https://youtu.be/wf4RlWUoUHs, ik zie dat deze video inmiddels al 26.000 keer is bekeken, dus ik verwacht dat de meeste geïnteresseerden hier deze al hebben bekeken :lol:
Afbeelding
xpictures

Hindeloopen, een stationnetje midden in een weiland valt nog wel mee, 41 reizigers per dag is ook nog best te doen, afgelopen zaterdag (11 januari) ben ik namelijk naar een veel ergere plek afgetogen, ergens midden in een dalletje met onbegaanbare paden waarin je drijfzand tegenkomt en daarin vastgezogen word, dat klinkt vrij naar, maar het is wel een erg mooie plek!

LINK: https://youtu.be/D6GhYGLlnlQ
Afbeelding

Kloster Marienthal dus, met een whopping 1,15 reizigers gemiddeld per dag *O*

Dan komt nu de vraag aan jullie allen: zijn er nog meer van dit soort verlaten stations/haltes, binnen een dag heen-en-weer vanuit Twente? Het liefst met cijfers natuurlijk over reizigersaantallen :P
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: [YT serie] de minst gebruikte stations van Nederland

Bericht door Vinny »

Ik denk dat station Eemshaven hoge ogen gaat gooien als minst gebruikte station van Nederland.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: [YT serie] de minst gebruikte stations van Nederland

Bericht door Daniel »

Mwoh, Eindhoven Stadion en Amsterdam ArenA zouden nog wel eens minder reizigers kunnen hebben :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: [YT serie] de minst gebruikte stations van Nederland

Bericht door julsteren »

Laat ik dan wel even een kleine eis toevoegen dat het station openbaar toegankelijk moet zijn en ook bediend word door treinen uit een vooraf vastgestelde jaardienstregeling :D anders kan ik zo ook wel even met de auto naar Hengelo FBK-stadion :6
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: [YT serie] de minst gebruikte stations van Nederland

Bericht door umbusko »

Poeh. Binnen Nederland denk ik dat "halte" Spekholzerheide nog wel eens heel laag zou kunnen scoren qua reizigersaantallen. Daar wil je ook niet dood gevonden worden overigens, maar je zou het kunnen opnemen in een dagje ZLSM als je een keer in de buurt bent door vanuit Simpelveld ernaartoe te gaan en weer in dezelfde trein te stappen op de terugweg nadat die in Kerkrade gekeerd is. Het is namelijk ook niet zo dat je iets mist door niet mee te gaan naar Kerkrade, ja, de kering. :') Vraag het personeel om een toelichting van wat er daar is/hoe het daar is en hoe vaak er iemand in- of uitstapt - er zal vast wel iemand op film willen - en ik denk dat je er een prachtvlog van kunt maken. Ik raad wel een zonnige zomerdag aan. :wink:

In Tsjechië of Slowakije kan ik je beter helpen, maar dat ligt dan weer niet op één dag op-en-neer vanuit Twente. :P
Gebruikersavatar
Cora
Berichten: 897
Lid geworden op: za 22 jun 2019, 19:13

Re: [YT serie] de minst gebruikte stations van Nederland

Bericht door Cora »

Minst gebruikte bushalte.. Ik lach me nog steeds rot om het feit dat er mensen zijn die de halte Brug Voornse Kanaal gebruiken... Die halte ligt in de middle of nowhere... Ik kan nergens reizigers aantallen vinden maar ik zou me niks verbazen als het er minder dan 100 per dag zijn :')
Hier heeft iets gestaan maar wat er stond staat er nu niet meer...
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: [YT serie] de minst gebruikte stations van Nederland

Bericht door Chrysa »

100 reizigers per dag is voor een bushalte nog best veel. (A)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [YT serie] de minst gebruikte stations van Nederland

Bericht door Suus »

Schleswig-Holstein zet netjes elk jaar een kaart op de website met het aantal in- en uitstappers. Helaas is het station niet in één dag bereikbaar vanuit Nederland, want als ik de kaart moet geloven is Dagebüll Kirche het station met het laagste aantal reizigers (3 per dag): https://www.nah.sh/assets/downloads/Kar ... _Mo-So.pdf

Voor andere Duitse deelstaten ben ik nog op zoek.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: [YT serie] de minst gebruikte stations van Nederland

Bericht door umbusko »

Vanuit Twente anders wel hoor, ook op een zaterdag. :Y

Hengelo 06:34 -> Dagebüll Kirche 13:47
Dagebüll Kirche 14:18 -> Hengelo 21:01 (of 15:08 -> 22:26, of 16:28 -> 23:26).

Super Sparpreis voor komende zaterdag €29,90 heen en €29,90 terug als je die van 15:08 of 16:28 neemt. :P
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [YT serie] de minst gebruikte stations van Nederland

Bericht door Suus »

Oh, dat had ik niet verwacht, gezien de enorme reistijd die je boven Hamburg nog wacht :')

Inmiddels ook het minstgebruikte station van de deelstaat Bremen gevonden, dat is Bremerhaven-Wulsdorf met 281 reizigers per dag. Het minstgebruikte station in de stad Bremen (dus zonder Bremerhaven) is Klinikum Bremen Nord/Beckedorf met 364 reizigers per dag. Het minstgebruikte station van het verkeersverbond VBN is Frelsdorf met 41 reizigers per dag.

Bron: https://www.zvbn.de/media/data/Gesamt_PDF.pdf (pagina B15-B17).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: [YT serie] de minst gebruikte stations van Nederland

Bericht door cassie127 »

Vanuit het Oosten is het prima te doen in één dag, mits je een Sparpreis of iets dergelijks gaat boeken voor de heenweg. Als je de RB 61 van 07:34 uit Hengelo neemt ben je daar om 14:52 uur

Dan pak je om 15:08 uur de trein weer terug en ben je om 22:26 weer terug in Hengelo :Y

En dat is als ik naar de dienstregeling van morgen kijk
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Bart
Berichten: 1183
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:51

Re: [YT serie] de minst gebruikte stations van Nederland

Bericht door Bart »

In het Sauerland tussen Brilon en Warburg heb je een paar stations waar alleen de eerste en laatste trein stoppen. Lijken me goede kanshebbers voor NRW, maar gezien de dienstregeling zijn ze lastig uit Nederland bereikbaar.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [YT serie] de minst gebruikte stations van Nederland

Bericht door Suus »

Het minstgebruikte station van NRW is Attendorn Hohen-Hagen, maar ze worden op de voet gevolgd door Beringhausen en Messinghausen inderdaad. Hoppecke is nummer 5 van de minstgebruikte stations en kreeg daarom in december 2018 iets wat op een reguliere bediening lijkt :Y

Met de trein vanuit Nederland heen en weer is lastig, maar er rijdt een bus (lijn R91) tussen Brilon Stadt en Marsberg die onderweg ook haltes bij de stations Hoppecke, Messinghausen, Beringhausen (ok, één straat verder) en Bredelar heeft: https://www.dbregiobus-nrw.de/regiobusn ... _29_08.pdf

Helaas heeft NRW de lijst met minstgebruikte stations wel gesorteerd maar zonder reizigersaantallen aangeleverd :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten